/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Meddelelsesområdet driller
Fra : thokaj
Vist : 1066 gange
70 point
Dato : 27-06-08 09:25

Gennem de seneste uger har jeg haft problemer med meddelelsesområdet på proceslinien. Ikoner mangler ved opstart (somme tider ikon for lydstyrke, andre gange ikon for sikker fjernelse af hardware, og sommetider ikon for printer). Mange gange mangler den lille "venstrepil", så samtlige ikoner vises konstant. Har forsøgt alt med at tilpasse proceslinien, og gendanne standard visning - alt uden held.
Har nogen en god ide ?
På forhånd tak !
thokaj

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 80 point
Dato : 27-06-08 09:27

hvis du højreklikker på proceslinjen er der så hak udfor lås proceslinjen (når dine indstillinger er sat som de skal ) ?

Godkendelse af svar
Fra : thokaj

Dato : 27-06-08 09:31

Tak for svaret miritdk.

Jeg har prøvet både med låst proceslinje og uden - samme resultat !

Kommentar
Fra : thokaj

Dato : 27-06-08 09:58

Ak ja, jeg er ikke rutineret i dette forum.
Har åbenbart accepteret et svar (ved at besvare et spørgsmål fra miritdk.) - og derved lukket mit spørgsmål - uden en løsning - ØV !

thpkaj

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-06-08 10:33

Du kan da godt få lidt mere hjælp, selv om du har lukket, højre klik på Start og klik på Egenskaber, under fanen Proceslinje fjerner du markering ved Skjul inaktive ikoner automatisk, klik Anvend og OK

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-08 11:01

det var synd med din forkerte lukning thokaj og som almindelig bruger nytter det jo ikke at jeg giver dig point retur - men hvis du ønsker det kan jeg skrive spørgsmålet af og lave et nyt - du skal så bare informere mig om hvem der skal have point for rigtigt svar - ok ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-08 11:02

ps.. når du laver forandringer er det en god ide at genstarte så dn pc husker dine indstillinger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-08 11:10

ikoner mangler ved opstart kan være både fordi visse programmer ikke virker korrekt - eller fordi du ikke har været inde i programmet og bedt om at få det vist i proceslinjen - det gælder for eks lydstyrke og sikker fjernelse af hardware som du nævner

(den med printeren sker hos mange og måske skal du tænke over ovenstående her også)

venstrepilen - højreklik på start - egenskaber - egenskaber for proceslinje og sæt hak i skjul inaktive ikoner osv

og prøv så at genstarte når og hvis din pc ser ud som den skal

ps hvis du bruger Ccleaner så sørg for at ikke lade den rense ved pc opstart

Kommentar
Fra : thokaj

Dato : 27-06-08 13:44

Jeg bruger Ccleaner - så nu prøver jeg at se om det er den der driller - Tak !
thokaj

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-08 14:26

godt du fandt herind igen

du skal i så fald ind i indstillinger og fjerne fluen ved første mulighed