/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvis du kan tale norsk.... Kom
Fra : Kevizz
Vist : 561 gange
20 point
Dato : 24-06-08 21:22

Hejjj....
Jeg har brug for noget hjælp her... Bare et lille spørgsmål...

Ok se...

´Jeg glæder mig til at du kommer til Danmark igen´

Hvis jeg skulle oversætte det til norsk hvordan skulle det så lyde...

Ok og en andet spørgsmål..

Er det dyrt at sms´e til Norge ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-08 21:25

Jeg ved ikke hvad det koster til Norge men en SMS fra Grækenland / Portugal koster ca 3 kr.
På min mobiltid hos TDC.

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 24-06-08 21:28

ok =)

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 24-06-08 21:28

sikkert bokmaal:
Jeg gleder meg til du kommer til Danmark igjen

ved ikke ned nynorsk

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 24-06-08 21:32

Ok tusind tak =)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-06-08 21:32

<Jeg gleder meg til du kommer til Danmark igjen <

ifølge Google translation

sms taksten afhænger af hvor du er kunde

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-06-08 21:32

Jeg ville skrive det på dansk! De er slet ikke så dumme deroppe
Jeg har oplevet at der kommer de mærkværdigste ting ud af den slags oversættelser.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-06-08 21:40

Det lydder som om du er rigtig glad, for at denne person skulle kommer til Danmark igen, spar ikke på SMS men på noget andet

dr.dem

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 24-06-08 21:49
Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 24-06-08 22:00

Er der nogle der kan rigtig norsk som jeg kan være sikker på?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-06-08 22:05

hvis du skriver på dansk, er jeg sikker på, at en nordmand vil forstå dig.hellere skrive på et sprog man kan, end rode sig ud i noget man ikke har helt styr på.

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 24-06-08 22:09

Det er bare lige den ene sætning... =/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-08 00:01

Hej. Prøv at spørge Alimak, han/hun er norsk

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=46393

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 25-06-08 05:52

En nordmann vil si: jeg gleder meg til at du kommer til Danmark, men hvorfor ikke skrive/snakke dansk?

Hilsen en ekte nordmann

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 25-06-08 07:14

hejsa kevizz!

er du taget på ferie i Norge siden du ikke kan få loppet dig op til at afslutte

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 25-06-08 07:38

norsk er sq ikke svært at lære
dansk er da værre
http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk&feature=related

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 25-06-08 09:52

en sms til norge koster hos de fleste selskaber 2,75
og ja norsk ikke så svært at lære og snakke, kan dog være lidt mere vanskeligt at forstå, alt efter dialekter og om det er bokmål eller nynorsk ()
Men ind til du er kommet i træning, så er det de færreste nordmænd der ikke forstår dansk, hvis du ikke bare racer der ud af når du snakker.

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 25-06-08 14:35

Ok tak for alle jeres svar... I har været en stor hjælp =)