/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Bærbar med netværkskort
Fra : annette01
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 17-06-08 08:53

Da jeg aldrig har haft en bærbar computer, er mit spørgsmål, hvis den bærbare ikke har trådløs netværkskort men et almindeligt netkort kan man så bruge den på en campingplads, hvor de har satelitter til trådløs?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-06-08 08:58

Det kan du, men skal have et usb trådløs netkort monteret, som dette eks.
http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=75&products_id=568&osCsid=a63a9752af3bf45f6ce3b90922433fd5

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-06-08 09:12

Du kan også købe trådløst netkort til indstik i PCMCIA

De fås for stort set ingen penge og jeg har faktsi k nogle liggende på lager som je gkan sælge for 100 kroner, hvis du er i København?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-06-08 09:13

Hvis du køber en bærbar i dag, så vil den have begge dele.

Kommentar
Fra : annette01

Dato : 17-06-08 09:23

Jeg vender måske tilbage vedr. netkort, for jeg sidder på qxl for at finde ud af, hvilken en bærbar jeg vil byde på, skal kun bruge den på campingpladsen.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 17-06-08 09:42

Skal du købe en brugt bærbar, så blæs på om den har trådløst netkort indbygget, for det koster ikke mange basseøre at købe et eks. USB wireless netkort.
Det skal bare være en bærbar med 500 - 600 Mhz, så den kan køre med XP, for så er det nemmest at koble sig til WIFI på en campingplads.
Jeg har selv en gammel comp med på ferie og kobler mig til trådløse netværk rundt omkring.

Godkendelse af svar
Fra : annette01

Dato : 17-06-08 12:17

Tak for svaret Eyvind. Det hjalp mig meget.