/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup?
Fra : food_life
Vist : 385 gange
100 point
Dato : 06-03-03 18:28

Jeg vil gerne bruge XP's automatiske backup; men på trods af utallige forsøg melder den ar kærslen ikke er startet - ikke med nogen begrundelse! Jeg kan sagtens lave backup'en manuelt her og nu - men automatisk???? Hjælp!

MVH

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-03 20:39

Hej food_life!

Jeg havde også lidt besvær med at få den til at virke - men kører nu fint hos mig.

For at bruge automatisk backup skal du benytte planlægte opgaver, men når du definerer backupen så kan backuppen føjes automatisk til via sikkerhedskopieringen; men kan også gå via planlagte opgaver.

For at få denne til at virke hvis du ellers har sat program og tidspunkter op så skal man for hvert enkelt job huske at skrive bruger og password. Hvis der ikke er oprettet og man ikke benytter en bruger så virker planlagte opgaver ikke.

Så opret en bruger med password så skulle du kunne få det til at virke!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 06-03-03 20:54

Foreløbig tak Bjarne_H - men hvor gør jeg det, og hvilke indflydelse får det for brugen af pc'en? Er det ikke nok at være administrator for at få automatikken til at køre?

MVH

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-03-03 21:13

Hej igen food_life!

Nej du skal oprette en bruger med password! Du opretter bruger via kontrolpanel og brugerkonti. Du må så også finde dig i at skulle angive en adgangskode hver gang Windows XP starter op.

Når du har oprettet en bruger - så kan du bestemme at alle brugere benytter samme indstillinger, dette bevirker at ved opstart foreslår Windows selv brugernavn men du skal indtaste password.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-03-03 21:23

Hej igen food_life!

Jeg har læst et sted, at man kun kan få automatikken til at køre med Windows XP's Planlagt opgaver (men du kan muligvis bruge andre programmer) hvis der er oprettet en bruger med password - irreterede også mig; men nu er det en vane og jeg er glad for automatikken og bruger den både til sikkerhedskopiering (daglige) og at jeg husker at lave nyt gendannelsespunkt.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 06-03-03 21:31

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-03-03 21:44

Hej igen food_life!

Selv tak som sagt så havde jeg også problemer, og da jeg brugrte Windows ME til backup på lignende måde mener jeg ikke at have haft de samme problemer.

Mvh
Bjarne