/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kvinder dur ikke til naturvid
Fra : Sine-thomsen
Vist : 765 gange
52 point
Dato : 14-06-08 21:08

hvordan ville I (kvinder) reagerer på følgende (altså hvad ville I sige igen):

Et kommentar fra en mandlige lærer:
Det godnok er meget meget sjældent, at jeg møder et kvindeligt geni. De fleste genier over 90 % er faktisk mænd. Det er rent statistik !!!!.. Den kvindelige intuition er da lig med den kvindelige latterliggørelse, de fatter det bare ikke selv!! HAHAHA

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-08 21:30

jeg ville svare at han skulle tøve og vise sin latterlige idioti, dumhed og uvidenhed overfor "mig" og ikke beskæftige mig mere med ham

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-08 21:34

Jeg ville kigge på ham og sige at mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Jeg kender en mand der altid siger at først skabte gud mennesket og så skabte han kvinden. Men jeg ser det sådan at først blev manden skabt og da gud opdagede at der var fejl og mangler ved manden, så rettede han fejlene da han skabte kvinden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-08 21:43

ham Gud var nu slet ikke så tosset - som alle andre lavede han en prototype

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-08 21:45

btw - ville jeg nok ikke værdige en sådan bemærkning/påstand et eneste ord hvis det kom til stykket - han kunne få lov at se min øhhhhhh - ryg

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-06-08 21:53

Gustav Wied sagde: Børn er lykkelige, kvinder er lykkelige; Men vi mennesker - vi er det ikke!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-08 21:58

Stakkels mænd, ingen lykke kun problemer.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 62 point
Dato : 14-06-08 21:59

Jeg ville sige til ,..."ved du hvad, dit mandschauvinistiske møgdyr.....gud skabte manden, kiggede på ham og tænkte, det må kunne gøres bedre, og så skabte han kvinden"

Og så fortælle ham denne historie:

Da Gud havde skabt manden og kvinden kaldte han på dem og sagde:
"jeg har to gaver jeg vil gi jer.....den ene er evnen til at kunne stå op og tisse"

"Mig, mig" råbte Adam, "den vil jeg gerne ha', det vil være en berigelse for mig at kunne det"
Og Adam fik sin vilje...og Gud og Eva stod og kiggede på den lykkelige mand, der løb rundt og tissede mønstre i sandet...

Så vendte Eva sig mod Gud og spurgte..

"Hvad er så gaven til mig"

Gud kiggede på hende, blinkede med det ene øje, mens han sagde:

"En hjerne"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-08 22:33

Ja dova, prøv at tage en tur på stranden, de løber stadig rundt og skriver i sandet

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-06-08 22:37

Ville sige:

Ja, det ville fanderme da også være mærkeligt andet, med alt den fritid i render rundt og har.
Det ka lige passe at i nu også vil havde vi skal rende rundt og være genier, oven i børne passningen, madlavningen, renggøringen...og køben gave til Hans og Mones Sølvbryllup....

Og forøvrigt, hvor bliver den "ikke sundhedskadelige cigaret" af ?
Og hvad med en bombe der ikke slår ihjel, men giver dårlig samvitighed istedet?
For ikke at glemme, manden der kan vaske op OG lave kaffe på en og samme tid !
Få fingeren ud Mr. Geni, vi lever i år 2008....

Faktisk er det lidt somom, at manden har besluttet sig for, at samle AL klogskab hos
kun nogle få mænd....
Typisk mænd, de skaber nogle helte "robotter" og så sidder resten og klapper i deres små hænder over at være på samme hold.

Tror også det er derfor at mænd ser mere sport end kvinder.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-06-08 22:49

En fundamental betingelse for geniet er en abnorm overvægt
af sensibilitet over instinkt og forplantningskraft.

Deraf fjendskabet mellem geniet og kvinden.

Kvinder kan opnå betydeligt talent men intet geni.

Thi de forbliver altid subjektive, for dem er alting personligt
og alt betragtes som midler til personlige formål.
Gambrinus

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 14-06-08 22:51

Jeg ville gi ham ret. Hanner er der hvor naturen ta'r en chanche. Større hyppighed af alle ekstremer, både, dem der falder positivt ud og dem der falder negativt ud. Geni kommer desuden bedst til udtryk, når det kombineres med en hvis grad af monoman fokusering på een ting, og det er typisk maskulint. Jeg mener ikke det der med at mænd kun tænker på een ting, men mere generelt. Læg mærke til hvem der typisk kan nævne samtlige boksemestre i samtlige forbund og vægtklasser nogensinde, laver inuitiske gramatikker eller samler på modelbiler.

Det er min overbevisning at mænd hyppigere er genier end kvinder. Desværre er den gennemsnitlige mand ikke bedre begavet end den gennemsnitlige kvinde. Regner man lidt på de to udsagn er det ret beskæmmende for de af os, der ikke er genier. Jeg håber kvinderne er kloge nok til at bære over med os.

PS: Jeg ved godt at du spø'r kvinderne - personligt er jeg ikke dummere end at jeg godt kan læse. Jeg er bare i kontakt med min kvindelige side og blander mig alligevel.

Kommentar
Fra : Sine-thomsen

Dato : 14-06-08 23:07

Til Dova,
heheh, den var rigtig go'. Hva' kan du udlede fra den anden skabelsesberetning?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-08 00:00

Citat
Læg mærke til hvem der typisk kan nævne samtlige boksemestre i samtlige forbund og vægtklasser nogensinde, laver inuitiske gramatikker eller samler på modelbiler.

Det er min overbevisning at mænd hyppigere er genier end kvinder. .

Ja, eller oftere har autistiske tilbøjeligheder, hvis de eksempler du nævner der skulle være udtryk for genialitet

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-06-08 01:54

Kvinder har mindre hjerner end mænd så derfor har de ofte ikke mulighed for at opnå det samme som mænd.
Det lidt ligesom en 50cc scooter og en 1000cc motocykel du kan putte nok så mange turboer osv på en 50cc men den vil aldrig komme til at rykke så meget som en 1000cc.

Men kvinder har de jo også fint nok med og lave mad og sut pik så hvorfor skulle de lave om på det efter 100.000år

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-08 03:08

Citat
Kvinder har mindre hjerner end mænd så derfor har de ofte ikke mulighed for at opnå det samme som mænd.

javist, du har da ret i, at det fysiske omfang af en kvindes hjerne er lidt mindre end mandens hjerne, men det er jo så fastslået, at mænd ikke udnytter tilnærmelsesvis så stor en del af hjernen som kvinder gør....og yderligere er det videnskabeligt bevist, at der er flere forbindelsesled mellem de to hjernehalvdele hos kvinder end der er hos mænd, og det er derfor kvinder er bedre til at multitaske...det der gør, at kvinder kan overskue og udføre mange ting på samme tid, mens manden typisk kun kan koncentrere sig om en enkelt ting af gangen......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-08 08:13

hahahahaha tænkte nok der ville komme røre i andedammen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 15-06-08 09:29

præcis hvordan jeg selv ville reagere i sådan en situation vil være afhængig af hvor godt jeg kender den omtalte lærer og hvad jeg iøvrigt ved om ham.

Min første indskydelse ville være at sige "Nå da!" og så ville jeg gøre mig nogle tanker om, hvad der dog har fået denne stakkels mand til at føle et så stærkt mindreværd i forhold til intelligente kvinder.

Hvis jeg havde lyst til at provokere ham, ville jeg sige:"Min kvindelige intuition siger mig, at du har det svært med intelligente kvinder!"

En 3. mulighed er at bede ham definere begrebet geni, komme med dokumentation for at 90% af alle genier er mænd samt spørge om hans egen IQ.

Måske ville jeg spørge ham om hans forhold til sin mor!

Han har tilsyneladende behov for at hævde sig selv (og sit køn), men gør det på en ikke-konstruktiv måde.

At det er meget meget sjældent han møder et kvindeligt geni, siger måske mere om hans omgangskreds end om hvor mange kvindelige genier, der findes!

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 15-06-08 10:56

,,,,,,,,,, ville ønske at jeg havde tid til at komme med mit b-7
men kan konstatere at der allerede er dækket godt af - hahahahaha
----

men jeg lurer lidt på om du er elev eller kollega ????
hvad er din rolle ???

----
- imidlertid må han jo nok forvente
at det ikke er en særlig hot score-replik
der bliver nok lidt tomt omkring ham hahahahahahaaaaaaa

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 15-06-08 12:17

du skulle sige til den pågældende lærer at han jo skal huske på at der ikke er langt fra at være geni til at være idiot

og dova og miritdk >>>> haha jeres kommentarer er da helt i top

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 15-06-08 12:19

Præcis min pointe, Dova. Der er statistisk større spredning i mens evner, end i kvinder,men det er ikke noget alle "normalmændene kan hævde sig på / lægges til last. Bortset fra det der med det autistiske, det lider de fleste under. (Tyv tror hver man stjæler)

Bortset fra det ved man godt hvad mænd bruger deres store hjerner til: De styrrer deres store kroppe.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-08 15:06

Citat
Bortset fra det ved man godt hvad mænd bruger deres store hjerner til: De styrrer deres store kroppe

Mænd bruger ikke deres store hjerner ret meget.....de styres i højere grad af "lillehjernen".... den der sydder syd for navlen

Kommentar
Fra : MissBe