/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Windows Live Mail
Fra : Manse9933
Vist : 732 gange
300 point
Dato : 14-06-08 09:48

Overskriver/Erstatter Windows Live Mail OE? når man installerer den på XP-Pro OS,eller kan de kører side om side.

Er den ligesom, Window mail på min vista 64Bit Ultimate maskine,eller?
Hvad er fordelene ved Live mail i forhold till OE ud
over integration af flere mail konto udbydere og stavekontrol.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 09:50

XP Forever and Ever

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-08 09:58

den vil gerne - du skal bare huske at afvise (flueben) så du kan køre dem side om side - jeg havde selvfølgelig forsøgt mig med integrationen første gang - ikke lige noget for mig - afinstallerede og huskede næste gang ikke at integrere oe - så virker det fint - men smag og behag

Jeg synes personligt ikke det er en fordel at integrere oe.

du kan selv være forever and ever - kan du

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 10:02

Forstår jeg dig rigtigt,du har nu live mail kørende side om side med OE,uden problemer?

Midifik forever

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 10:05

Kan man sætte dem til master og slave

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-08 10:24

JA - blot betragt dig selv som SLAVEN....

MS vil ALTID være MASTER - det er bare noget man tror at man kan bestemme selv

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 10:33

Citat
JA - blot betragt dig selv som SLAVEN....

Jeg elsker at hade MS,XP frivilig tvang Vista maskinen står og samler støv,sikke noget lort MASTER har lavet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-08 10:44

Citat
sikke noget lort MASTER har lavet

Se det er vi så IKKE enige om.....

Vista er efterhånden MEGET stabil

Det største problem (endnu) er at IKKE alle programmer vil køre på Vista......

Og det bliver nok ALDRIG anderledes.....

Men hvad - det er jo også snart umuligt at bruge 3½" disketter og jeg ville nu ikke undvære mit DVD-drev af den grund... (for ikke at tale om 5 1/4" )

At tænke sig - der kan "næsten" ligge en driver på sådan en diskette

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-08 10:54

Citat
for ikke at tale om 5 1/4"

Dem har jeg på lager, helt nye.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-08 10:56

Et sidespring.
Live.mail og outlook express kører fint side om side her.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-08 11:09

Live Mail og Outlook Express er to selvstændige programmer, når du starter den der ikke er din fortrukne mail program. så bliver du spurgt om du vil bruge den som dit fortrukne mail program, den du vælger spørger ikke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 11:11

Vista er blevet mere stabilt og der er ingen problemer med programmer og hardware,alle mine gamle programmer kører uden problemer på vista,men det er ikke noget for en power user,man skal bruge for meget tid for at overtage ejerskabet af mapper og system filer,jeg vil være MASTER på mine maskiner selv om Microblød mener
at jeg ikke er voksen nok til at tage ansvaret for dem.
JEG HADER DEMog så bruger vista for mange ressourcer på en masse unøvendige tjenester og bling bling.
Speed,speed,speed,selv om alt bling bling er slået fra
så bruger maskinen næsten 45% af 4 gig ram,jo mere ram man smider i jo mere æder vista

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-08 11:15

Når du henter og installerer Live Mail, så spørger den om den skal hente indstilliger og mail fra Outlook Express, det kan du rolig sige ja til, alle mapper og indstillinger bliver som de er i Outlook Express også hvis du selv har oprettet nogle mapper så bliver de også oprettet i Live Mail, en af de store fordele er at du kan læse skrive Hotmail i Live Mail, altså ingen grund overhovedet til at have skod GMail konto

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 11:15

Det var lige det jeg ville høre o.v.n og kan man slå denne nag box fra og til lige som i sine browsere?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 11:17

Citat
skod GMail konto
uenig i min verden er det omvendt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 11:19

Prøv at læse MS privacy policy igennem fra ende til anden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-08 11:26

Bill Gates bekender i mindste kulør, Google snager i alt og prøver at skjule det, hvad er det for en boks du vil slå fra

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 11:31

Du ved den spørger om det skal være standart program for hyperlinks/mails,kan man slå det fra i det mail program der ikke er master så man kan bruge begge programmer uden at skal spørges hele tiden når man skifter imellem programmerne,altså en indstilling hvor man kan ændre master/slave manuelt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 11:35

google yahoo og MS privacy policy er lige grelle,de skal jo tjene reklame gysser på os stakkels free riders,men
så er det godt der er noget der hedder HOSTS

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 14-06-08 11:38

Det tror jeg ikke, men har ikke prøvet, er du radikal siden du ikke kan bestemme dig til hvilken program du vil bruge det er to Microsoft programmer og Windows vil jo gerne at du har et af dem som standard, kender du Thunderbird ? Så har du tre at vælge imellem

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 11:53

Thunderbird,møg
FF møg

Citat
er du radikal siden du ikke kan bestemme dig til hvilken program du vil bruge

Næ,jeg har bare brug for disse programmer som sorterings maskiner/lager for e-mail's,jeg har så mange mapper og
mails i OE så jeg har behov for et program til så jeg
kan adskille disse mapper og mails
ud fra specielle kriterier,handel,hjemmesider,private,
nyheds mails,licenser o.s.v,gangske simpelt
få en bedre orden i mange hundrede mails og jeg har ikke
tid til at hente endnu et skod program jeg skal til at slås med bagefter,derfor spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 11:56

7 kontoer i den ene og 7 i den anden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-08 12:00

Tak, som jeg forstår dig, så har du en konto i hver mail program og det er også ok for overskuelighedens skyld, Live Mail og Thunderbird har spamfilter, det har Outlook Express ikke, hvis du har den slags problemer, jeg har altid slået spamfilter fra, hvis jeg får en uønsket mail om året, så er det højt sat

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 12:51

Får ikke spam og vis så har Bullguard spam filter til OE,slået fra,har du ikke selv bullguard?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 12:56

Citat
en konto i hver mail program

Der skal være syv kontoer i hver mail program

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-08 12:56

Jo jeg har Bullguard på min bærbare, men spam filter er slået fra, det er på den bærbare at jeg bruger Live Mail, fire mail konti (de samme) både i Live Mail og Outlook Express på den stationære

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 12:59

Læser dem i pop peeper,alle fjorten kontoer og sender
dem til OE og nu måske LM til sortering og lagring via
en knap i PP der starter det andet/andre mail program'er.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-08 13:09

Hvordan får du overhovedet tid til andet end at sortere og læse mails

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-08 13:15

Det er derfor jeg forsøger at gøre det lettere for mig selv,det er svært at være en nørd og nysgerrig på samme tid

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-06-08 04:56

Det var ikke noget for mig,ud af min kiosk.