/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
alkohol og diabetiker?
Fra : Sine-thomsen
Vist : 453 gange
26 point
Dato : 11-06-08 11:41

hvad gør alkohol egentlig ved diabetiker?

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 36 point
Dato : 11-06-08 11:43

Hej

Her står der noget om emnet:

http://www.diabetes.dk/wm2603

/CaiNe

Kommentar
Fra : Sine-thomsen

Dato : 11-06-08 11:46

tusind tak :D

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-06-08 11:57

Diabetikeren blir fuld

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-06-08 12:15

Der går kuk i blodsukkeret.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-06-08 12:18

Jeg kender faktisk 2 personer med diabetes, som begge blev blinde fordi de drak for meget alkohol.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-06-08 12:23

ja okay, måske ikke udelukkende grundet alkoholen, da mange diabetikere mister synet på et tidspunkt, men disse to blev det i ung alder og lægernes dom var, at det var alkohol der havde fremskyndet total blindhed meget hurtigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-08 12:28

De mister også fødderne med tiden.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-06-08 14:12

?dova

Citat
Jeg kender faktisk 2 personer med diabetes, som begge blev blinde fordi de drak for meget alkoho
l.

Den holder ikke den påstand.

vh

Smokei

Kommentar
Fra : Sine-thomsen

Dato : 11-06-08 18:10

hvorfor stiger diabetikeres boldsukker når de indtager fedt og kylhydrater?

Er det fordi kroppen tager lang tid om at omsætte kulhydrat til glucose?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-06-08 21:25

Alle kroppens celler har brug for insulin, blandt andet for at kunne optage sukker (glukose) fra blodbanen. Hvis cellerne ikke er følsomme nok overfor insulin, det vil sige der er et stort insulin behov, og der samtidigt ikke dannes nok insulin i bugspytkirtlen, stiger blodets indhold af glukose, og der kommer glukose i urinen, når blodsukkeret er tilstrækkeligt højt.

Insulin er livsnødvendigt. Hormonet sørger for, at blodets sukker kommer ind i kroppens celler, som så får blodsukkeret til at falde

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-06-08 22:53

Det er ikke kun diabetikernes blodsukker som stiger. Det gør det også hos raske mennesker.

http://www.diabetes.dk/default.asp?id=2972#2