/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
vi bør forbyde ægteskab!!!!!!!
Fra : Sine-thomsen
Vist : 481 gange
30 point
Dato : 11-06-08 11:08

Jeg forstår ikke hvorfor alle dag diskutere tørklæde.. man burde da nærmest forbyde ægteskabet istedet. Det er kvindeundertrykkende. Tænk på hvor mange mange mange millioner kvinder der på verdensplan der er undertrykte i deres ægteskab, eller hvor mange der bliver tvunget til at indgå ægteskab. Desuden er ægteskabet et religiøst symbol, der symbolisere fx kristendommens kvindeundertrykkelse. Dommer burde ikke have lov til at være gift! Det er en skandale, da dommer burde være neutrale.

LATTERLIGT!!!

Xenofobien har vistnok erobret Dk.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-08 11:11

Ja tænk hvilken gave til mænd.
At slippe for det evige kævl fra en kvinde.
Fred og ro i hjemmet, ja tak.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-06-08 11:43

HØRT !
Gambrinus
(Stadig ungkarl)

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 40 point
Dato : 11-06-08 11:53

Ægteskabet er ikke uden problemer, har selv mere end 30 år i det samme, problemerne og glæderne består, det gør ægteskabet (både min vivs og mit) og institutionen nok også.

Men at tro ægteskabet er noget kristent er piv-forkert, det findes i en eller anden form i alle kulturer jeg har hørt om, nogle steder med flere koner eller mænd osv. Du ser det samme hos mange dyr, at det kræver 2 individer at opfostre unger. Og hos mennesket, der har den allerlængste barndom af alle dyr, er ægteskabet/det langvarige parforhold (i naturtilstanden) en betingelse for at moderen kan opfostre et barn. Så ægteskabet er ren biologi, som div. religioner har taget til sig for at styrke deres magt.

At hele den der tørklædediskussion er helt ude i hampen er en anden sag. Kommer netop hjem fra indkøb, blev betjent af en kvinde med tørklæde, og hvad så. Hun kunne da både smile, tale dansk og give mig de rigtige kager! Jeg ville nok ikke bryde mig om, hvis hun havde haft burka på, vil gerne kunne se folk i øjnene

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-06-08 12:07

TØRKLÆDER!

Har man glemt tørklædet fra 69 - først i 70erne - "Den lilla ble" Tørklædet var et symbol på kvindefrigørelsen!
Min bedstemor og andre på hendes alder brugte også tørklæde. Et stort sort tørklæde der gik ned over skuldrene - mon det symboliserede andet end de ikke tålte træk i nakken?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-06-08 12:43

Vi kan jo også bare forbyde parforhold, bare for at være på den sikre side. Efterfølgende skal tørklæder af alle slags forbydes.

Herefter kan vi forbude selvstændig tankegang og sådan kan vi forsætte. Det lyder som en perfekt plan for at sikre at vi ikke på nogen måde bliver forulempet eller trådt over tæerne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-08 12:44

Forbyd du bare ægteskab, parforhold vil bestå alligevel bare med et andet navn

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-06-08 12:48

Citat
Forbyd du bare ægteskab, parforhold vil bestå alligevel bare med et andet navn
- vi forbyder bare at folk at tale sammen/være i samme rum. SÅ må alle problemer da være løst

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-08 13:03

Citat
vi forbyder bare at folk at tale sammen/være i samme rum.

Jeps tilbage til det gamle. Kvinder forbydes adgang til den pæne stue.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-06-08 13:06

Citat
Xenofobien har vistnok erobret Dk

Det er da lang tid siden. Jøderne, Polakkerne, bøsserne, de første kristne, de sidste ikke-kristne o.s.v. Svaneungen i andegården.

Det eneste der er at gøre er at holde egen sti ren. Hvis alle gjorde det, så var der ikke noget problem.

Iøvrigt er det Darwin der har institutioneret parforholdet, hverken Gud eller Allah

Kommentar
Fra : Sine-thomsen

Dato : 11-06-08 16:10

man kan vel godt være neutral selvom man har tørklæde på?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-08 17:57

Citat
man kan vel godt være neutral selvom man har tørklæde på?

Ja men det tyder på at du ikke er neutral.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-06-08 18:18

Nu håber jeg ikke at Sine-thomsen's humor er gået tabt for alt for mange.

Det er forbudt for rejsende i Kina at bære tshirts med teksten 'Human Rights' fordi det opfattes som en tilkendegivelse af at man vil sætte befolkningen op mod styret.

Og jeg skal da indrømme at jeg kun kan opfatte anvendelsen af det muslimske tørklæde som et ønske om en tilkendegivelse (overfor omverdenen eller "guden"?) at her er en der overholder religionens og/eller kulturens krav og/eller traditioner, og lægger så meget vægt på denne tilkendegivelse at han/hun bruger det til trods for at det jo rent faktisk giver problemer.

Hvor lægger vi grænserne for en sådan tilkendegivelse. 'Human Rights' på ryggen af en dommer ville nok ikke give anledning til seriøse bekymringer men bare virke lidt malplaceret. Hvad med 'OB er et tegneseriehold' eller 'Afskaf kongedømmet'. Ja, den sidste ville jo være uacceptabel (dansk lov siger at vi HAR kongedømme). Hvis tørklæde er ensbetydende med en stillingtagen FOR et system hvor religionen står over den verdslige magt, sådan som det osse var tilfældet tidligere i vor historie, så er det jo også uacceptabelt.

Jeg må indrømme at jeg ikke har fattet hvorfor kvinder føler trang til at tilkendegive deres religion/kultur på denne måde. Så lad dog være. Så slipper andre DF'ere for at få ondt i r..