/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Exchange server og outlook
Fra : palle22
Vist : 839 gange
300 point
Dato : 10-06-08 18:59

Hej
Jeg vil gerne logge på min kalender og mine mails hjemmefra.
På jobbet bruger vi outlook, og jeg vil nu gerne importere kalender og mail inbox til min private PC herhjemme.
Jeg har server navnet og mit bruger navn/postkasse-navn fra computeren på jobbet.

Skal jeg bruge andet?

Når jeg opretter forbindelse til microsoft exchange serveren via outlook, siger den at forbindelsen ikke kan oprettes. Jeg tester så mit brugernavn, og den fortæller igen at forbindelsen til serveren ikke kan oprettes. Hvad gør jeg galt?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 19:09

hvordan opretter du forbindelse til din exchange server? Med OWA, med VPN eller har du en terminal server du logger på?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 10-06-08 19:26

Det aner jeg ikke

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 19:31

ved du ikke hvordan...... så bliver det svært og hjælpe. Gør du det hjemmefra eller på arbejde?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 10-06-08 19:34

Som nævnt i spg, vil jeg gerne oprette forbindelse hjemmefra.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 19:38

Citat
Det aner jeg ikke

Derfor spørger jeg

Hvad gør du hjemmefra, åbner du outlook?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 10-06-08 19:40

Altså, jeg kan jo tjekke min mail og kalender i webmail, som nok er det samme som owa. Men jeg vil gerne have alle aftaler og mails ind i outlook programmet, så jeg kan synkronisere med min telefon (se w880i)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 19:48

OWA står for Outlook Web Access og ja det kan man da godt kalde webmail. Jeg kender ikke ikke din arbejdsplads netværksopsætning, men jeg vil anbefale dig at du kontakter din IT-afdeling og høre dem om det er muligt og connecte netværket med VPN på den måde kan du hente alt ind i outlook uden større besvær.

Hvad angår synkronicering, hvorfor gør du det ikke bare på arbejdet?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 10-06-08 20:00

Ja, jeg kan måske bare synkronisere på jobbet istedet. Det ville bare være rart hvis alt var ensrettet

Man kan ikke selv oprette vpn forbindelse?

Jeg kender jo som sagt servernavn, og har min egen postbokss navn og adgangskode

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 10-06-08 20:08

Nu kan jeg godt høre at du ikke har den store forstand på IT, men det kan ikke lade sig gøre og oprette forbindelse til den exchange server du har oplysnigerne på, når du ikke er på samme netværk, men mindre du har en VPN forbindelse.

Og nej du kan ikke bare selv oprette en VPN forbindelse, det kræver en konfigurering af din arbejdsplads' yderside router og at du har en VPN client og et VPN certificat.

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 10-06-08 20:11

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 20:13

Det var så lidt, altid til tjenste.