/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
RØR I RØR - godt tilbud ???
Fra : MissBe
Vist : 1691 gange
110 point
Dato : 05-06-08 14:17

hej

jeg ville i sidste uge hos jem og fix have købt
50 meter rulle pex - rør i rør 17mm x 2mm
til knapt kr. 11,00 per meter
dvs. knapt kr. 550,00 per rulle a 50 meter

MEN
foreløbig mandag var det ikke kommet endnu
og
de har endnu ikke ringet til mig og sagt at det er kommet !!!

jeg skal bruge det til nedgravning i have så jeg kan lave "automat-vanding"
derfor rør i rør og det må gerne være tykkere end 17mm men helst ikke tyndere

,,,,, nu kommer spørgsmålet ,,,,,,,,,,

kan i hjælpe mig med at finde tilsvarende billigt et andet sted
det kunne jo være at nogen lige var faldet over et tilsvarende godt tilbud et andet sted

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-08 14:24

Det er vel 15 ell. 18 du har kigget på.
Der er masser på nettet som handler med pexrør.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 05-06-08 15:53

hej eyvind

nu var det tilbudsavisen fra sidste uge - men synes bestemt der stod 17mm
men det kommer sig ikke så nøje bare de ikke er for tynde (tyndere)
for så løber vandet langsommere - specielt når vandet kun har tryk fra "opsamler" tønden
(hvis det er til trykket fra vandværket gør det jo heller ikke så meget med tyndere rør)

og jo
man kan få rør i rør mange steder men til ca. kr. 20,00 per meter !!

så var det bare jeg tænkte, at der måske var nogen i landet der havde set tilsvarende billigt
=knapt kr. 11,00
tilbuddene kommer ofte i bølger i forskellige butikker

håber at du også er ude og nyde det godt vejr

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-08 16:00

Ok - og husk så lige at pexrør ikke kan lide alt for meget solskin.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 06-06-08 19:07

,,,, det er godt at blive mindet om (= ingen sol)
jeg får det jo nok ikke gravet ned lige med det samme
og stumpen der rager over jorden vi jeg sørge for bliver stål !!

prøver lige en gang til....

er der slet ikke nogen der har set et andet godt tilbud på rør i rør

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-08 19:10

Hej missBE

Jeg skal også have selvvandingsanlæg fra mine regnvandstønder, så jeg følger ivrigt med. Men jeg fik at vide at siveslanger skulle bruges når det var regnvandstønder uden for stort vandtryk.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 07-06-08 11:26

hej granner

jeg vil af med haveslanger der ligger på græsplænen !!!
gidder simpelthen ikke det rod mere !!!
nogle gange kommer plænetraktoren da også til at "æde" lidt af dem
og det vand man tapper fra haveslange der har ligget i solen er varmt
hvilket skolder planterne etc. etc.

for det andet
vil jeg også have vandværks-vand-tryk helt fremme ved forskellige tappesteder

for det tredje
skal jeg også have det til at fungere med opsamlet regnvands-regn-tønder
men her skal jeg også have noget "vand-pumpe-halløj" til at fungere

,,,,,, du kan jo nok se så får jeg pludselig mange haveslanger rundt omkring
og det er bl.a. dem der skal erstattes af pex rør - rør i rør som jeg graver ned

hvis man bruger rør i rør
vil der også være mulighed for at skifte slangerne
hvis de nu på et tidspunkt skulle gå i stykker
(fx. glemme at tømme for vand en froststreng vinter (ved fx. puste tryk-luft igennem)
for jeg gidder ikke grave rørene ned i frostfrit -
det bliver nok ikke til mere end til et spadestiks dybde)

sive slange systemer er sikkert en meget god ide til et meget lille vandtryk
men strengt taget må man eksperimentere lidt
fx. de krav man stiller og de forhold man har lokalt
kan kræve meget individuelle løsninger ?!?!

harald nyborg har tilbud på lidt forskelligt
måske noget du kan bruge ???

se side 34 og 35 i juni tilbuds-kataloget
her...http://haraldnyborg.livebook.dk/dk_juni_hht
ellers
på deres alminde hjemmeside hvor der er søgt ::: pumpe :::
http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?page=1&Produkt=pumpe&where=&n=10
der er et bredt udvalg så man kan orientere sig

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 09-06-08 21:16

,,,,,,nåååå

jem & fix
fik aldrig rør i rør - heller ikke denne uge selvom det var i tilbudsavisen igen !!!
her.... http://www.byggefind.dk/k.asp?c=jem&p=7

MEN de havde 20mm pex gulvvarmeslange i en kasse på 120 meter til kr. 548,00
den har jeg nu købt så jeg kan slippe for vandslanger i haven

det var lige i overkanten med 120 meter
men så kan jeg trække flere rør i haven og
behøver ikke lave T - fittinges løsninger med forgreninger på slangen

Godkendelse af svar
Fra : MissBe

Dato : 09-06-08 21:16

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 09-06-08 21:18

fint nok at blive mindet om at pex rør ikke lan lide sol
jeg må skynde mig at få dem gravet ned

Kommentar
Fra : Eyvind