/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Samfundsfag
Fra : Kevin_90
Vist : 314 gange
100 point
Dato : 03-06-08 20:05

Hej
Jeg er igang med et projekt hvori vi skal redegør for; -   Hvordan og hvorfor ændrer folk sig når de promoverer sig selv.

Dog synes jeg mangler noget mere, så det ville være dejligt hvis i kunne komme med nogle nye ideer (jeg mener altså ikke en hel stil par et par ideer hvori man kan redegør emnet lidt bedre)
Alle vil promover sig selv i en hvis omfang, det viser en undersøgelse fra. Alle drømmer om at blive populær og blive kendt dog er der altid undtagelser. Selvom Jon fra Popstars vandt programmet med en stor popularitet hos publikummet var det ikke hans ønske om at blive til en pop dreng og få en stor popularitet.

Udviklingen i det senmoderne samfund har resulteret i at vi gerne vil promovere os selv mere og mere. Nogle mennesker har en fast identitet og synes ikke at det er vigtigt at promover sig selv, da de er ligeglade med hvad andre syntes om dem. De fleste moderne mennesker mangler en fast kerne hvori de synes det er vigtigt hvad andre mener og syntes om dem, derfor vil de gerne promover sig selv for at skabe en identitet som er tilpasset til deres omgivelser hvor andre kan definerer dem som noget ”specielt” eller noget helt andet. De fleste mennesker ændrer også sin personlighed efter de omgivelser de befinder sig i. I det senmoderne samfund er man altid på gennemrejse. Hvis man skal leve lykkeligt i det senmoderne samfund, skal man altid være fleksibel, omstillingsparat og åben for nye muligheder. Sociologen Erving Goffman antager at mennesket altid fremviser sin ”frontstage” for at promoverer sig selv til andre dog ved man aldring hvordan personens ”backstage” er, altså hvilke tanker personen har dybest inde.

Man kan promovere sig selv i ens egne omgangskredse eller hvis man vil promoverer sig selv i en høj grad er der mange mennesker der vælger at deltager i forskellige reality programmer. Dog er der også mange mennesker som iscenesætter sig ved at se fx x-factor og på en måde prøver de få følelsen, at det kunne være dem som var med i programmet eller så dagdrømmer man lidt om at ”gid det var mig”. Engang var tanken om at være populær- og overvåget af kameraer et mareridt i dag er det en genvej til berømmelse og blive bemærket af andre.
Udviklingen…..beskrivelse
Landbrugsfamilien:
Før 1900 boede størstedelen af Danmarks befolkning på landet. Hvert familiemedlem havde sin rolle. Børnene blev opdraget til at blive det samme som forældrene. Moderen tog sig af det huslige. Faderen passede gården. Ofte gik man i skole hver anden dag. Og man blev hjemme i tavle perioder.
Industrifamilien:
Omkring 1900 ændrede familiens rolle. Kvinderne passede det huslige og tog sig af børnene. Faderen forlod hjemmet og fandt et lønarbejde på en fabrik. Børnene skulle i skole fra de var 7 år. Familien boede tættere på byerne eller fabrikkerne.

I familien i det 21. århundrede
Rollerne er fuldstændigt forandret sig. Begge forældre er udearbejdende. Børnene bliver passet af andre og det hele begynder hvor børnene bliver passet af andre, de skal promover sig selv for andre, vise hvem de er hvor de er fra osv.

Kommentar
Fra : Kevin_90

Dato : 03-06-08 20:06

Citat
Alle vil promover sig selv i en hvis omfang, det viser en undersøgelse fra.

glemte Alle vil promover sig selv i en hvis omfang, det viser en undersøgelse fra Danmarks statistik

Kommentar
Fra : Kevin_90

Dato : 07-06-08 21:28

nogle der vil have 100 point ? uden at give svar, vil ik annuller

Kommentar
Fra : ups8700

Dato : 24-06-08 19:50

Det var da godt at du selv fandt ud af det.