/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
kvinder og idræt...
Fra : Sine-thomsen
Vist : 479 gange
67 point
Dato : 27-05-08 18:25

Dyrkede kvinderne egentlig lige så motion som kvinder idag gøre?

Og hvorfor dyrker kvinder idag idræt, er det pga. sundhedsmæssige grunde eller er det fordi de vil opnå det kvindelige kropsideal?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-05-08 18:29

Citat
Trangbæk, Else
Kvindernes idræt : fra rødder til top
2005. 286 sider, illustreret
Forlag: Gyldendal
Emne: idræt ; kvinder ; kvindeliv ; historie ; Danmark ; kvindeidræt
Opstilling i folkebiblioteker: 79.609
Om sammenhængen mellem idrætsliv og kvindeliv gennem 200 år, hvor udviklingen bliver kronologisk beskrevet. Forskellige vinkler på kvinder og idræt belyses: hvorfor skulle kvinder dyrke idræt? Hvem fandt idræt vigtig for kvinder? Hvor går grænserne i ...
Med litteraturhenvisninger og internetadresser
ISBN: 87-02-01893-4

Men der er også andre relevante titler. Du kan få et godt overblik over, hvad der findes på danske biblioteker i
http://bibliotek.dk/
Du skal blot skrive kvindeidræt i emnesøgningboksen, så får du en masse titler. Hvis du ønsker at bestille nogle titler, som dit lokale bibliotek ikke har, kan du via www.bibliotek.dk bestille dem til levering på dit lokale bibliotek. Du kan også (efter at have valgt afhentningsbibliotek)se, hvilke biblioteker, der har materialet, og om det er hjemme.

Hvis du via www.google.com søger således:
kvindeidræt danmark historie
får du også en del hits. Du kan også prøve andre kombinationer, fx:
kvindeidræt danmark 1800
Forsøg dig lidt frem.
http://www.biblioteksvagten.dk/videnbase_svar.asp?qaid=15299

Kommentar
Fra : Sine-thomsen

Dato : 27-05-08 18:37

jeg kan desværre ikke nå at låne en bog på bib, da jeg skal til årsprøve i morgen..

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 77 point
Dato : 27-05-08 18:40

jamen så er det da i sidste øjeblik...........

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 27-05-08 18:46

hmm.. jeg dyrker idræt for velværets skyld. Mere energi. Gladere og alt det der.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-05-08 19:17

Tak skal du ha´ - pøj, pøj med prøven imorgen