/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AVG 8.0
Fra : BertelBrander
Vist : 902 gange
200 point
Dato : 25-05-08 22:05

Jeg har længe brugt AVG, gratis udgaven, og været glad for den.

Men så forleden kom den og ville opdateres til version 8.0, og det fik den så lov til.
Opdateringen gik også efter planen.
Men jeg ønsker ikke at den roder i mine emails, dels fordi den laver en irriterende vedhæftet fil, får emails til at se undelige ud, og jeg har i de 14 år jeg har haft email aldrig haft nogen form for problemer med virus i email. Jeg bruger Thunderbird til email, og det bliver der ikke lavet om på.

Men og nu kommer vi til problemets kerne, når jeg fortæller den nye version af AVG at den skal holde fingrene fra mine emails insisterer den på at placere et stort grimt udråbstegn over ikonet ved siden af uret, det gjorde den gamle version ikke.

Så spørgsmålet er, kan jeg få det udråbstegn væk?
Kan jeg problemfrit gå tilbage til den tidligere version af AVG (7.5)?
Er der andre anti-virus programmer der er bedre?

Accepteret svar
Fra : me67

Modtaget 210 point
Dato : 25-05-08 22:32

Citat
Kan jeg problemfrit gå tilbage til den tidligere version af AVG (7.5)?

Blot til information så bliver ver. 7.5 ikke opdateret efter 30.5.2008.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-05-08 22:34

Det må så være et nej til spørgsmålet om at rulle versionen tilbage ;-(

Kommentar
Fra : me67

Dato : 25-05-08 22:35

Bruger også AVG 8.0 og har været utrolig glad for AVG gennem flere år nu
men har efter opdatering til 8.0 begyndt at overveje at prøve noget andet.

Et andet antivirus-prog. vil nok blive Avast i stedet for AVG

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-05-08 22:35

Du kan skifte til Avast, den er gratis og laver ikke ravage i e-mail

http://www.pcworld.dk/download/12/1419

Kommentar
Fra : me67

Dato : 25-05-08 22:37

Citat
Du kan skifte til Avast, den er gratis og laver ikke ravage i e-mail

Var også det jeg ville anbefale som et godt alternativ til AVG'en

Kommentar
Fra : iah

Dato : 25-05-08 22:55

Har du prøvet at højreklikke på Proceslinien hvor det grimme udråbstegn befinder sig og fjerne det i Tilpas i Egenskaber?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 23:01

AVG fejler sgu ikke noget

Bare brug den rigtig....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-05-08 23:02

Problemet med udråbstegnet er at det lægger sig oven på det normale AVG ikon ved siden af uret, jeg er ikke sikker på at jeg kan fjerne det igennem Windows.

Men det ser ud til at udråbstegnet går væk hvis jeg slår virus skanning til for indkomne mails, men fjerner fluebenet ved "Certify Mail" under "Advanced Settings" for email.

Det betyder så vidt jeg kan se at den skanner emails, men laver ingen grimme vedhæftede filer, eller rod med emails, så det bliver nok løsningen.

Jeg tester lige lidt mere og vender tilbage.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-05-08 23:05

Det lader til at Refi igen "svarer" på spørgsmål uden at læse spørgsmålet eller bidrage med noget til løsning.
I stedet giver han sig i vanlig stil til at skælde ud på spørgsmålsstilleren...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 23:11

LØSNING...

SLUK KOMPUTEREN - så er det væk....

Klart programmet gør dig opmærksom på at du bruger det forkert - ellers var det jo intet værd....

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 26-05-08 00:28

Goer dig selv den tjeneste at udskifte AVG med Avast.
Hvis du laeser traadene herinde for de sidste 2-3 maaneder, saa vil du se talrige eksempler paa, at AVG er noget skidt kontra Avast.
Jeg har vaeret en af fortalerne for Avast og har flittigt gjort brug af stl_s fra Malwarechecks udtalelser og henvisninger. Derfor synes jeg nu, det er rigtigt ogsaa at fremhaeve Spywarefri s udtalelser.

Her er deres konklusison af Avast Free:
Konklussion: Det bedste gratis antivirus på markedet. Bevæger du dig ikke ud på nettets grå sider, vil du kunne klare dig med Avast som virusscanner. Du skal selvfølgelig stadig have en ordentlig spywarescanner samt firewall.

Her er deres konklussion af AVG Free:
Konklussion: Dette er virkelig en light-version af en virusscanner. Den kan dårligt anbefales. Selv firmaets egen direktør siger: "Bruger du længere tid på nettet, er risikoen for snavs større, og derfor kræver det bedre beskyttelse."

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 26-05-08 06:55

hvad er det for vedhæftede filer 8,0 skulle lave? Jeg har brugt den siden den kom frem og er ikke faldet over noget, den bruger lidt flere resurser men laver også meget mere end den gamle 7,5. Synes 8eren virker fint.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 26-05-08 09:37

Her er yderligere 2 citater fra www.spywarefri.dk, som jeg haaber kan vaekke AVG-tilhaengerne.

Andre vil simpelthen ikke erkende, at gratisprogrammerne ofte er af lavere kvalitet. Ved frigivelsen af den nye AVG Antivirus 8.0 freeware sagde AVG's tekniske direktør:

"AVG Free yder basis beskyttelse imod virus og spyware. Gratis-udgaven yder ingen beskyttelse mod hackere, keyloggere, spam, phising-angreb samt skadelige downloads som kommer gennem f.eks. MSN. AVG Antivirus 8.0 beskytter ikke mod alle de farer, der ligger på nettet i dag."

Vi hører ofte: "Jeg er så glad for min virusscanner. Den har holdt alle virus ude". Denne udtalelse skyldes uvidenhed. Når en virusscanner ikke kan fange en virus, ja så mærker man ofte heller ikke, at den eksisterer.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-05-08 19:54

AVG 8.0 lavede et attachment til alle email, der indeholder:
Kode
No virus found in this incoming message.
Checked by AVG.
Version: 8.0.100 / Virus Database: 269.24.1/1464 - Release Date: 24-05-2008 08:56

Jeg har fået det væk, som beskrevet ovenfor.

At den tekniske direktør hos AVG siger at han ikke mener at gratis beskyttelse er tilstrækkeligt er vel ikke overraskende, han lever af at sælge anti-virus programmer.

Hvis jeg en dag, mod forventning, skulle få virus, trods AVG free, vil jeg måske overveje at skifte, indtil da fortsætter jeg med den nuværende opsætning.

Godkendelse af svar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-05-08 19:55

Point går til me67, mest fordi han var først og svarede på ét af mine spørgsmål.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 26-05-08 21:28

Takker