/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan definere du en perker?
Fra : scootergrisen
Vist : 3515 gange
50 point
Dato : 24-05-08 18:06

Hej jeg tænkte på hvordan i andre definere ordet perker. Om hvem i bruger ordet på osv.

For mig eget vedkomne så bruger jeg der folk der kommer fra tyrkiet paktistan og der omkring som enten er indvandrer eller som er født i danmark.
Jeg bruger ordet om folk der laver "ballade" i danmark. F.eks er meget provokerende, går i folk med deres perker venner typisk 5-10 stykker. Genere andre mennesker om du slet ikke kender, ødelægger andre ting, voldtager og yde vold på andre og generalt bare gør dårlige ting.
Derud over syns jeg også en perker tit er en person som kan ødelægge det for andre for selv at få gevinst. F.eks stjæle andres ting, arbejde sort, lyve, springe over i køen og på andre måde få en situation til at være til perkerens fordel uden at have et problem med at det går ud over andre.
Det næsten altid drenge/fyre/mænd som laver balladen men jeg syns også kvinderne kan være nogen perkere når de er total ligeglade med hvad deres børn render og laver.

Hvad syns du en perker er ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-05-08 18:13

Jeg definerer en perker udfra adfærd, sprogbrug, arbejdsvilje og viljen til at integrere sig. Så ud fra dette (måske undtaget de 2 sidste) kunne scotergrisen såmænd godt være en perker.

Jeg ved der er mange perkere iblandt perkerne lool, men jeg kender sandelig osse en del af udenlandsk herkomst, som du f.eks ikke når til sokkeholderne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-05-08 18:15

Citat
Jeg bruger ordet om folk der laver "ballade" i danmark

Er hooligans perkere?? Er autonome perkere?? Du er sgu ikke for klog at høre på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-08 18:34

En perker er en mørklødet type, ved du hvad forskellen er mellem en perker og indvandrer ?

forskellen på en perker og en indvandrer er, at en indvandrer tilpasser sig de lokale forhold
læst på Wikipedia og defineringen er ikke helt ved siden af min opfattelse af ordet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-08 18:48

En "perker" er et mnneske der som regel er født i østland....

En "idiot" er en dansker der ikke kan finde ud af at omtale "anden etnisk baggrund" ordentligt og derved forårsager ENDNU mere splid....

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-05-08 19:00

Ordet "perker" bruges kun af uoplyste danskere, der tilsyneladende mangler en del år i en normal uddannelse indenfor god opdragelse

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-08 19:10

Ordet "Perker" er forsåvidt ikke et skældsord,som mange fejlagtig tror.Jeg mener det simpelthen kommer af ordet Persien.Altså det nuværende Iran.Men efterhånden kalder vi jo alle arabere for p...
Det er sådan set ikke "Perkerne",jeg synes er mest giftige.Det er islamisterne.

Iøvrigt er scootergrisen selv perker.Ikke een sekund i tvivl om det.Jeg kan lugte hvidløget.

N.B. Jeg elsker selv hvidløg. Hvidløgssmør.......... uhmmmm.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-08 19:30

Kan det forståes sådan at når dabj hører ordet perker, så har det kun en betydning for den som bruger ordet ? Mon ikke den over hellige dabj ser et billede for sit indre blik, når han/hun hører ordet ?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-05-08 21:47

->o.v.n.
For min skyld kan du forstå det som du vil, men jeg får kvalme når racismen stikker sit grimme fjæs frem.
I øvrigt var "perker" fra starten et skældsord for de parkistanere vi selv inviterede, da vi i sin tid manglede arbejdskraft til jobs vi ikke selv ville røre ved.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 24-05-08 23:04

Mosebæk har ret. "Perker" er afledt af Persien.

Nu har jeg boet tæt på Vollsmose og haft en masse venner derude,og Mht ordet "Perker" så omtalte de arabiske fyre derude både dem selv og hinanden som "perkere" og havde ikke det mindste imod,at deres danske venner brugte samme udtryk.

"perker" er således ikke et skældord,med jeg vil helt sikkert ikke anbefale dig at du anvender udtrykket,,,,i det du virker uoplyst, smådum og racistisk. Det kan kun opfattes nedladende,hvis du tager det i din mund,,,så kald du hellere de tosprogede ved deres navn,,,

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-05-08 23:34

Ordet bliver tit brugt hvor jeg kommer.. Dog sjældent af mig..
Men hvis ens veninde er blevet voldtaget af en "person af anden etnisk herkomst", så er jeg ikke ked af at bruge ordet. Ej heller dengang jeg fik at vide at jeg var dum fordi jeg havde arbejde, "det er nemmere at lade kommunen betale". Så brugte jeg det "grimme" ord igen..

Da jeg var dreng sagde min mor, at hvis man ikke kan sige noget pænt om andre, så skal man holde mund
Så nu klapper jeg i og overlader brokkeriet til jer andre

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 25-05-08 01:15

Som Mosebaek rigtigt skriver er det en omskrivning af Persien. Ordet blev opfundet af "Grønjakkerne" engang i firserne.

Så skriver Refi:
En "perker" er et mnneske der som regel er født i østland....

En "idiot" er en dansker der ikke kan finde ud af at omtale "anden etnisk baggrund" ordentligt og derved forårsager ENDNU mere splid....

Jeg siger: En idiot er en dansker som ikke kender sin geografi. I forhold til Danmark, er et østland, lande som Polen, Rumænien, Ungarn osv. Mennesker derfra bliver normalt ikkke betegnet som perkere. Det gør derimod personer som stammer fra mellemøsten.
Hermed blev Refi 100% klogere, uden at det siger ret meget.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-05-08 02:13

Haha mosebæk jeg sku da ikke perker. Hvis jeg var så ville jeg da ikke sidde her og passe mig selv næææ så var jeg da ude i byen og voldtage nogen danske piger.
Hvidløg lugter ik godt men det renser vist porrene... men hvis det renser porrerne hvorfor fanden er der så så mange perkere der ligner en mødding i ansigtet.

Hvem fanden er djab ? Ja undskyld jeg ikke har sat mig ind i perkernes kultur men hvorfor fanden skulle jeg når de ikke vil lærer min kultur.

Citat
I øvrigt var "perker" fra starten et skældsord for de parkistanere vi selv inviterede, da vi i sin tid manglede arbejdskraft til jobs vi ikke selv ville røre ved.

Så hvis bare de blev inviteret så det okay og voldtage folk og ødelægge landet ?
Hvad var det for nogen jobs og hvorfor har de dem ikke mere, de laver jo ikke en skid, kun sort arbejde og arbejder kun for hinanden.

Perker står vist for PERkistaner/Parkistaner og tyKER altså de to lande sat sammen i et ord.
Mon ikke det deres egen skyld at order PERKER har fået en negativ betydning.
Ligesom sigøjner, det da sådan et semi-negativt ord. Hver gang jeg hører det er det fordi der nogen sigøjnere som har stjålet noget.
Hov så lige på wikipedia at PERKER er en sammensætning af PERer og tyrKER... det gav også lidt mere mening.

Det da også for latterligt at lige så snart en dansker sige perker så er der nogen perker som fare op og og råber RACIST.... 2 sekunder efter står de selv om siger det til deres venner.
Ligesom hvis man ikke kan lide dem som bliver man sku da hurtigt kaldt for racist... De kan bare ikke fatte at fordi jeg ikke kan li dig din fucking-sorte-muslimer-gede-kneppede-mother-fucking hvidløgs-stinkende-lorte-unge-terroist-bøsse så betyder det jo ikke at jeg er racist. Så fat det.

Det var sku da ærgeligt hitler og mussolini ikke brugte noget mere tid på at dræbe perkerne så kunne det være folk kunne gå på gaden idag uden og blive overfaldet... eller i det mindste blive overfaldet af en danmark så man slipper for lugten af hvidløg og sæd.

Nå hva fanden vi slap jo for jøderne de sikkert heller ikke for gode.

Er der ik nogen der kender nogen gode perker vittigheder ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-05-08 02:38

Gud fader i skuret......Du er sgu da hjernedød

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-08 02:47

Det er for mild en betegnelse Klumme, sådan en gang ævl, jeg håber det er for at provokere os og ikke er det som personen bag profilen står for

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-08 07:09

Perker er en sammentrækning af ordene for nationaliteterne: Perser og Tyrker

Altså en fællesbetegnelse for folk af mellemøstlig herkomst.

Det har i Danmark altid været en nedsættende betegnelse for afkom af (mørklødede) gæstearbejdere. Nu om dage kaldet 2. generations indvandrere.

Imidlertid er ordet Perker blevet så alm. en del af det danske sprog, at den nedsættende betydning er ved at 'klinge' af. Jeg kender flere der betegner sig selv som Perker. F.eks. min gode fiske kammerat som er halv Tysk og halv Iransk. Når folk spø'r hvor han kommer fra, så svarer han altid:

Jeg er Perker.

Alle indvandrere i Danmark har fået deres 'kælenavne' ..ikke kun Perkere:

Kinesere, Japanere, Koreanere ..asiater af alle slags: Skævøje.

Grønlændere, Eskimoer: Nordsø-kineser.

Spaniolere: Spaniakker.

Italienere: Spagetti.

Nordmænd: Fjeldabe.

Svenskere: Svensker.

..og Danskere vest for lillebælt: Jyde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-08 07:21

Ps. På Ama'r omtaler vi ligeledes forskellige uheldige handlinger ved analogier til visse nationaliteter:

Fuld: Du er svenskerstiv

MEGET fuld: Du er grønlænderstiv.

Det MODSATTE af racisme: Du er Perkerliderlig.

Grådig: Du er Jødegrib'et.

MEGET dum: Du er Jydedum.

osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-05-08 07:53

o.v.n.

Desværre tror jeg at den holdning, som scotergrisen fører sig frem med, er et udtryk for hvordan den ser på virkeligheden. Ærlig talt, så tror jeg den er for dum til at kunne finde ud af at provokere. Men en hæklefejl i kysen, det er der - det er helt tydeligt.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-05-08 09:11

Jeg har hørt ordet, men bruger det ikke selv og hører sjældent andre bruge det.
Hvis nogen gør de ting, som du bruger til at definere, hvad det betyder for dig, såsom at stjæle, lyve, etc.
Så notere jeg mig bare deres handling i de konkrete tilfælde, uden at komme en bestegnelse på som perker, tyv eller løgner.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 25-05-08 09:42

Jeg bruger aldrig det ord.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-08 11:09

Verden ville være et bedre sted uden dig..

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 25-05-08 11:38

Den dybt uintelligente, racistiske og forkastelige svinen til, du har kørende scootergris, er IKKE godt for noget.

Ordet perker burde ikke bruges. Jeg bruger det aldrig, og jeg har aldrig hørt det brugt, i andet end negativ mening.

Det lyder som om du tror at ALLE andre end PERFEKTE danskere med lyst hår og blå øjne, ikke laver andet end at voldtage og slå ihjel.

Gå ud og kig dig omkring. Det ville du ha' godt af.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-05-08 12:16

Citat
..og Danskere vest for lillebælt: Jyde.

Og øst for storebælt: Kjøwenhavnersnude..

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 25-05-08 12:41

Scootergrisen...du er simpelthen for dum at høre på.
Jeg vil til enhver tid foretrække selskab af dem, du kalder "perkere" fremfor dit selskab
Du må være meget småt begavet, når du kan fremføre så unuancerede synspunkter, som du gør - eller også må du have været udsat for noget meget grimt igennem din opvækst. Jeg nægter at tro på at man kan fødes så afstumpet og indskrænket, som du fremstår. Folk som dig er en skamplet for vores samfund. Føj

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-05-08 14:41

Til alle dem der skriver om mig istedet for at deltage i spørgsmålet > Lav dog jeres eget spørgsmål og fuck ud af det her spørgsmål. I kan bare oprette et spørgsmål og kalde det "Kom og svin Scootergrisen til" jeg sku da ligeglad hold jer til emnet.

Citat
Hvis nogen gør de ting, som du bruger til at definere, hvad det betyder for dig, såsom at stjæle, lyve, etc. Så notere jeg mig bare deres handling i de konkrete tilfælde, uden at komme en bestegnelse på som perker, tyv eller løgner.

Okay så hvis jeg stjæler din bil f.eks så kalder du mig ikke engang for en tyv ? mærkeligt.

Hvad nu hvis lad os sige din søster var blevet banket af en eks-perker kæreste og du var på diskotek hvor du blev skåret i halsen med en smadret flaske af en perker og på turer hjem i taxa kører taxa-perkeren en omvej på 10km selvom du kun bor 8km væk, du bliver svinet til fordi du ikke har penge nok til turer da du plejer at betale mindre. Et par dage efter får du slynges en håndfuld sten i ansigtet mens du kommer kørende på din cykel af 5-10 perkere du aldrig har set før. Senere overhøjere du nogen perkere i bussen snakke om hvordan de hader danmark og hader danskere, et par dage efter vil de have byttet en lampe du har købt i en perker butik som du lige har pakket ud og som er gået istykker, perkeren fortæller dig så at den der lampe kan du ikke få byttet fordi du har betalt den og hvis du skal have en ny må du betale en ny.
Du kommer ud til din cykel hvor de ser en perker stå og sparke til den. På vejen hjem købe du lidt spagetti i en perker butik samt lidt slik. Da du kommer hjem opdager du at dine spagetti har mug på da de er opbevaret forkert og på dine slik poser står der rabat mærker fra aldi som sikkert er blevet stjålet til vidresalg. Alt imens perkeren stadig ståd nede i butikken og betaler ikke skat men det skal da ikke afholde ham fra at svine hele fortorvet til med hans grøntsager som han tror der er nogen andre der kommer og piller op.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-05-08 15:02

Bare du ved hvad du selv mener. Man kan sige, at din "mund" overhaler din hjerne indenom, men det var heller ikke så svært, med den hastighed din hjerne kører i LOOOL IDIOT

Citat:
et par dage efter vil de have byttet en lampe du har købt i en perker butik som du lige har pakket ud og som er gået istykker.....

Accepteret svar
Fra : Satellit

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-08 15:51

Okay...rolig nu.
Du lyder som om du har haft en masse negative erfaringer med mennesker, som har overskredet dine grænser, været grove og ubehøvlede, haft voldelig adfærd og haft dårlig moral. Det kan jeg GODT forstå at du bliver vred og krænket over!
Problemet er, når du generaliserer alle indvandrere og med en nedladende tone kalder dem "perkere" og beskylder dem for at være som ovenfor beskrevet allesammen. Det er snævertsynet og dumt.

Jeg ville da opfordre dig til at gå nogle andre steder hen og handle end i "perker-butikkerne", - hvis du føler dig så snydt og dårligt behandlet, så er der jo ingen grund til at komme igen. Det ville jeg da heller ikke gøre! Jeg ville aldrig mere sætte mine ben i sådan en butik, hvor jeg var blevet snydt.

Det er også grimme historier du kan berette om taxa chauffører der snyder og voldelige ex-kærester til din søster. Desværre ER der volds-psykopater derude i verden og folk, som ikke kvier sig ved at snyde andre, det er bare ikke dem alle, der har anden etnisk baggrund end dansk.
Der er masser af danskere, der også opfører sig på samme måde.

Jeg ved godt, at der er masser af bandekriminalitet i København og at mange af banderne er unge indvandrerknægte, der er så rå og brutale, at selv danske hardcore rockere frygter dem. Det er ganske forfærdeligt og jeg mener bestemt, at der skal sættes hårdt og kontant ind mod dem. Mange af de dårligt fungerende kriminelle unge kommer jo fra krigshærgede lande, hvor de har fået svigt, overgreb og brutalitet ind med modermælken. De har ikke lært at respektere andre mennesker eller deres ejendom. Ikke at det er nogen undskyldning for deres opførsel, men der er så mange ting, der spiller ind. Mange af de unge ser man jo på gaden sent om aftenen, når de er helt små. Sådan nogle små unger burde jo ligge hjemme i deres seng hos mor og far, tænker man, og det er meget svært at forstå en kultur, hvor de unge får lov til at passe sig selv og opdrage på sig selv. Hvor bliver forældrene af? Hvorfor tager de ikke deres ansvar? Det fatter jeg heller ikke.
Der er i det hele taget meget, jeg ikke forstår - heller ikke at man kan dis-respektere et land, som man er blevet modtaget af, og som giver en økonomisk støtte og gratis skolegang til ens børn. Jeg har meget svært ved at forstå, hvordan man som fremmed kan tale hadefuldt om et land, som har åbnet sine arme for én.
Så ja, der ER mange svære problematikker omkring en stor gruppe indvandrere med anden etnisk baggrund end dansk her i Danmark.
MEN.....det er IKKE ALLE der opfører sig, som du beskriver, og som jeg har beskrevet ovenfor.
Det er dumt og nedladende at skære alle indvandrere over én kam. Hvis du kan formå at se bare en lillebitte smule udover din egen næsetip, så vil du få øje på alle de velintegrerede mennesker, som er her i landet. Der er MASSER af velfungerende og hårdt arbejdende, venlige, hjælpsomme, generøse og ærlige mennesker med anden etnisk baggrund.
Måske du skulle øve dig i at få øje på dem????

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 25-05-08 16:12

Vel talt Satellit. Vel talt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-08 17:58

Som 4. - 5. generations indvander fra henholdsvis norge og sverige, må jeg vel godt ha' lov at kalde mig selv for:

Norsk svenskerperker ???

Herre Gud; en Perker er vel ...en Perker !

Altså en 'fremmed'. Værre ka' det vel ik' bli'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 25-05-08 18:11

Molokyle - det er heller ikke selve ordet "perker" som ophidser mig i synderlig grad. Det er mere hele den bagvedliggende forståelse og de bagvedliggende holdninger, som giver ordet "perker" en meget nedsættende og nedladende betydning.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-05-08 21:27

@Satellit
Godt sagt!!

@scootergrisen
Du har ret i MANGE tilfælde, men ikke ALLE! Så jeg forstår dig godt.

Der bør vel indføres en nul-tollerance over for udefrakommende der begår kriminalitet her i landet.
Det mener jeg at have hørt om??

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-05-08 13:56

God sagt Sattelit du er en sand holger danske.

Har det meget badre nu hvor solen skinner og det bare lækkert.

Der var godt nok en neger der sprang over mig og en anden dansker i køen idag i silvan men hvad fanden man burde næste gå på knæ og tilbede dem hvis det var en person-af-anden-etnisk-baggrund-end-dansk-fra-melleøsten (Also Know As Perker) der have gjort det og takke mange gange for at du ikke overfaldt mig og be om et spark i ryggen PLEASE.

Men det var en neger så det ik det samme.

Og ja det da noget tis de børn der kommer fra krigsområder MEN DET ER FANDME IKKE MIN SKYLD... men det forklare da hvorfor de har det da lort og vil dræbe for pakke fetaost.

Ja det er godt nok en anden kultur dernede i mellemøsten.
Det bare mærkeligt at de så kommer her til danmark og behandler os danskere dårligt.

Jeg så i tv noget fra australien hvor der var en del som demonstede imod en skolde der måske skulle bygges som kunne rumme 1500 muslimer og som skulle ligge i en "lille" by cirka en time fra sydney. Det sku da også for meget 1500 muslimer i en lille by lige pludselig hvorfor skal de absolute samle sig og være i store grubber det ødelægger sku da muligheden for at de nogen siden skulle blive en del af noget...

Hvorskal skal jeg føle mig dårlig tilpas fordi jeg godt kan lide mit eget land og de mennesker der bor her.

Hvorfor skal jeg kaldes racist fordi jeg ikke kan li folk der ødelægger og snakker dårligt om mig land ?

Hvis jeg tog til mellemøsten og og tegnede en tegner af en mand og jeg fortalte at denne tegniner ligner profeten muhammed så ville jeg fandme da blive henrettet eller sådan noget.

Og hvad gør danmark med personer-af-anden-etnisk-baggrund-end-dansk-fra-mellemøsten når de i store grupper på 5-10 personer overfalder tilfældige folk de ser på gaden... IKKE EN SKID
Ring til politiet mens der står en gruppe og stikker knive i dag....
POLITI : Alarmcentralen
MIG : Hey sender du ik lige en vogn op til blågårdsplads der nogen som stikker mig med knive, skynd jer.
POLITI : Desværre vi har ikke nogen ledige reurser, og hvis vi sendte en vogn ville de jo være væk før vi når frem ik.
MIG : Hvad snakker du om !!! Jeg er ved at dø
POLITI : Jamen så det en ambulance du skal have fat i. Dem har vi desværre heller ikke nogen af...

Fuck mand.

Vi kunne fandme godt være MEGET mere hårde mod de mennesker de jo vandt til og få skåret en hånd af hvis de stjåler en kylling. også kommer de til danmark også det bare FRI-ZONE.

Nej tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-08 14:40

Citat
Hvorskal skal jeg føle mig dårlig tilpas fordi jeg godt kan lide mit eget land og de mennesker der bor her.
det skal du heller ikke, men du bør føle dig uoplyst og dårlig tilpas når kæmmer alle over en kam, der er forskel, verden er ikke så sort/hvid som du bilder dig ind

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-08 14:49

Citat
Hvorfor skal jeg kaldes racist fordi jeg ikke kan li folk der ødelægger og snakker dårligt om mig land ?

Det behøvede du heller ikke at blive hvis ikke det var fordi DU kalder ALLE indvandrere PERKERE....

Nøjes med dem der laver uroen og vær GLAD for resten...

Det er IKKE dem alle (men du bor måske i en ghetto)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-08 14:51

Flyt til Ringkøbing - der skal du nok næsten LEDE efter dem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-08 19:06

Citat
Jeg så i tv noget fra australien hvor der var en del som demonstede imod en skolde der måske skulle bygges som kunne rumme 1500 muslimer og som skulle ligge i en "lille" by cirka en time fra sydney. Det sku da også for meget 1500 muslimer i en lille by lige pludselig hvorfor skal de absolute samle sig og være i store grubber det ødelægger sku da muligheden for at de nogen siden skulle blive en del af noget...

Australierne har vist ik' noget, at skyde folk i skoene mht. muslimske skoler i 'lokalsamfund' osv.

Hvem var det liiiiige, som 'snuppede' aboriginernes land, påtvang dem en kristen tro og forbød deres kultur og udførelsen af deres riter og ritualer ???

..og hva' fik de i stedet ?

En pind at prutte i ? ...eller en prut at pille i ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-05-08 22:44

Jeg er overrasket over at høre historien om den skole i australien!

Herude på landet snakker de fleste også underligt dansk, det kaldes jysk
Jeg ser praktisk talt aldrig nogen udlændinge herude..

Men.. Jeg har selv prøvet at ringe til politiet fordi der var en der kørte ud foran mig i en rundkørsel.. Nej, vi har ikke tid, var meldingen. Vi kunne holde og standse myldre trafikken i et par timer, var valget, så kom de måske.. Så resultatet blev at han fik skrevet en rapport til forsikringen som de troede mere på end min korte og ærlige version.. Jeg fik skylden fordi han løj, lavede svindel, kald det hvad i vil. (bemærk, jeg bruger ikke grimme ord, selvom jeg har lyst!!)

Så ja, NOGLE GANGE, ikke altid, giver jeg sgu heller ikke en skid for politiets arbejde
Andre gange når man ser hvad de bliver udsat for på tv, så syntes jeg til gengæld at folk er for hurtige til at dømme dem på udtalelser fra folk der ikke engang var til stede da de forsøgte at styre optøjer.

Kommentar
Fra : Lærke93

Dato : 28-05-08 02:06

Jeg tror, at hvis jeg var en udlænding og sad og læste sådan noget her, ville jeg bive vildt såret. Du burde virkelig skamme dig over dig selv - Det er ikke noget man opretter en debat om heller

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-05-08 18:55

Citat
Det er ikke noget man opretter en debat om heller

Hva nu det for noget pis og sige.

Hvis man ikke kan debatere det hvad ville så glæde dig... skulle jeg gå ud og slå nogen oven i hovedet og sige "du er dum jeg kan ikke lide dig" eller skulle jeg sende en bombe med posten...

HVIS IK DET RIGTIGE ER AT SKRIVE OM DET OG SNAKKE OM DET SÅ VED JEG SKU DA IKKE HVAD.

Citat
Du burde virkelig skamme dig over dig selv

JEG burde skamme mig.... ja det manglede sku da bare.

Du nævner sådan cirka 0% om hvad du syns om dem som overfalder folk men det da sikkert bare helt fjong med dig ikke...

Men hey hvis du er født i 93 så du vel kun cirka 15år så jeg vil da ik skrive dårligt til dig jeg havde SLET ikke disse meninger som jeg har nu for lad os sige 5år siden men jeg har oplevet nogen ting med de her mennesker igennem flere år nu igen og igen og igen og igen hvor hver gang har jeg sikkert tænkt at det var en idiot og at det jo ikke gør allesammen idioter men nu har jeg bare oplevet det så mange gange at JEG HAR FÅET NOK.

Hold kæft nu jeg tænker mig om så gik jeg inden ved tivoli den anden dag, der var massere af mennesker over det hele og lige pludselig hører jeg nogen hjul der skriger, så ser jeg der er nogen der ligner turister der må springe tilbage fordi der er en der kører alt for hurtig og er fandme ved og kører ind i dem. Et hvert menneske som kan tænke med sin hjerne ville have stoppe der og ventet til forgængerne havde gået forbi men nej nej det her var selvfølgelig en perker og han skærer lige ind i fodgængerne, der var massere af forgængere foran den som sprang tilbage og de kunne lige så godt være nogen der kendte hinanden så tæt gik de.

Hvad fanden er det for noget.

De skal kraftdemne ikke have lov til at ødelægge mit land de fucking perkere.
Jeg skal nok være med til at stoppe det så handler det bare om hvor mange år der går før jer andre hopper på samme vogn. Selvfølgelig hvis i bor i en by uden perkere så forstår i jo slet ikke alle de problemer jeg skriver om. jeg bor i københavn og perkere har det jo med at hobe sig op i de større byer.

Nå ik mere fra mig i denne omgang...

Jeg ville gerne godkende satellit's svar men jeg vil jo ikke lukke spørgsmålet nu hvor det kører så godt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-08 19:13

Du bliver sgu da dummere og dummere at høre/læse på/om....

Har du nogensinde prøvet blot at TALE med en - eller udlader du negativ energi bare man går forbi dig....

Jeg er ABSOLUT ikke for al den ballade og kriminalitet der foregår, og de der laver det bør FJERNES omgående....

Men derfra og til at gøre dem alle til "forbrydere" - der er længere end din hjerne ka klare - åbenbart

DU burde lukkes inde på en anstalt - og helst sammen med 20 af dine såkaldte "perkere"......

Kommentar
Fra : holamik

Dato : 29-05-08 01:01

Det her er god underholdning!!!!!

god læsning!!!

scootergrisen jeg kan sætte mig ind i en del af det du skriver... men du er også helt fjern på mange punkter...

Pas lidt på dine holdninger!

Jeg er helt enig med dig på disse punkter:
folk med udlandsk herkomt fra et mellemøstligtland der voldtager, stjæller, snyder og bedrager osv... Er helt velfortjent inde under katagorien PERKER med den meget grimme betydning!

men com' on styr dig lidt...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-05-08 22:43

holamik > Hey det gælder jo om at komme ud med det ikke.
Jeg kunne selvfølgelig også gøre som perkerne som ser sure også et eller andet...
mødes en 5-10 stykker også lade det gå ud over nogen der ik har noget med noget af gøre.

Næ du den dag man ikke kan skrive sin mening om alt muligt lort det bliver sku en lorte dag.
Og den dag vi ikke længere kan diskutere ting sammen det bliver den dag jeg melder mig ind i korantilbederskolen nede på hjørnet.... med andre ord den dag kommer aldrig.

I bund og grund handler mit spørgmål bare om hvad ordet perker dækket og sådan at folk forstår hvad man siger...

F.eks mener jeg at sorte mennesker er negere og ikke rigtigt nogen andre mens der sikker er nogen der vil kalde en mexikaner sort...

Så hvis f.eks jeg står og sige prøve lige og se de 2 perkere derovre så det rart og vide at den anden person er med på hvilken 2 personer man snakker om.

En spade er en spade ik !
så med en perker være en perker og sådan er det bare så snakker vi ikke mere om det.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-05-08 22:44

Tak for svaret Satelliiiiiiiiiiiiiite.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-08 23:40

Tsk tsk...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 30-05-08 11:43

Kommentar
Fra : arash

Dato : 15-04-09 23:41

NEJ! for omtrent 30 år siden, under Shah´s tid, vidste dansker ikke, hvad man skulle kalde for perser (iraner)! så derfor blev det et motto, at sorthårede kaldes for perker, men p.g.a uvidenheden, vidste man ikke, hvad perser er, så det blev lavet om til perker. Araber tyrker osv. er overhoved ikke perker, de ved bare ikke hvad det er. Men iraner er perker/perser, og det er ikke "de kriminelle!"