/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Picture in picture (PIP)
Fra : TBjorn
Vist : 659 gange
67 point
Dato : 20-05-08 14:42

Jeg vil købe en Samsung HD-boks fra yousee, når de kommer med harddisk inden sommer. Hertil vil jeg slutte et fladskærms tv. Det jeg gerne vil er, at kunne bruge PIP på en sådan måde, at jeg kan kanalsurfe, eksempelvis hvis der kommer reklamer i en film.

Mit spørgsmål er så om dette kræver 2 digtialte tunere i tv'et? Eller kan det løses på en anden måde. Evt. via boksen?

Derudover vil jeg høre om det er bedst at købe et tv med DVB-C, nu hvor vi har kabel-tv, eller er det uden betydning?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 77 point
Dato : 20-05-08 14:48

Bag i brugsanvisningen er en oversigt (tabel) over hvilke kombinationer PIP kan vise.

Smasung har vist ikke modeller med 2 Tunere, dette er eneste begrænsning på visning af samme signal fra antennestik i 2 vinduer.
Men sætter du eksternte Computer (VGA) eller HDMI til kan du køre pip næsten som det passer dig.

Dog med den begrænsning af antennestiksignal kun kan vises i det ene vindue.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-05-08 14:50

Hvis du skal vise 2 HDMI signaler (Hver sin kabel kanal) skal du have to modtagere....

Hvis du skal have nyt tv er der vel smartest at købe med DVB-Cable, så slipper di jo for boksen...

vh Ben

Kommentar
Fra : TBjorn

Dato : 20-05-08 19:56

Hej Benjamin,

Jeg har boksen, for at kunne se Viasat Golf. Kan jeg slippe for boksen ved at købe tv med DVB-C?

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-05-08 20:18

hvis du er heldig så har de fikset fejlen i den boks der nu. når du bruger hdmi så vises hovedparten af programmerne i 4-3 format
når nej det er ikke en fejl i DERES box de sender bare signalet videre
få fuld udbytte af din fladskærm køb et 100" så lover vi dig at du har et billed svarende til et 40" det er det man kalder FULDT UDBYTTE
hold dig pt LANGT VÆK FRA YOUSEE BOKSEN

Godkendelse af svar
Fra : TBjorn

Dato : 20-05-08 20:23

Tak for svaret Benjamin.Hansen.