/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Når man kører gennem Tyskland?
Fra : nielsjs
Vist : 2054 gange
200 point
Dato : 18-05-08 12:55

Hej
Vi skal til Frankrig til sommer og dermed skal vi køre i bil gennem Tyskland.
Jeg har hørt at man når man kør i Tyskland skal man have et klistermærke på der viser hvor økonomisk en bil det er.
Kan det passe og i bekræftende fald hvor får man fat i en sådan

vh.:
Niels

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-08 13:14

http://www.fdm.dk/public/Presse/pressemeddelelser/FDM/pressemeddelser/2008/

Kontakt FDM, hvis du ikke er medlem, så koster miljømærket 135,. kr.

Citat
Alle benzinbiler med katalysator, som er indregistreret fra 1993 og frem, kan få et miljømærkat, og derfor er det ikke nødvendigt at møde personligt op med sin bil, da datoen på registreringsattesten vil være tilstrækkelig information.

God ferie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-08 13:17

Citat
Benzinbiler
• Benzinbiler, der er registreret fra og med 31. december 1992, kan få en grøn miljømærkat via telefonisk henvendelse til FDM.
• Biler uden katalysator kan ikke få en miljømærkat.
• Mange danske biler fra 1989/90 har katalysator, men for at få miljømærkatet er det nødvendigt at se bilen fysisk.

Fra mit tidligere link.

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 210 point
Dato : 18-05-08 13:22

der er vist ikke ret mange steder det er nødvendig endnu
http://www.umwelt-plakette.de/
jeg mener at have læst engang, at der kommet noget nyt med advarslings trekanter
(røde overtræksveste)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-08 13:29

Det er rigtigt med det miljø mærke, det er en engangs udgift, dvs mærket gælder så længe du kører
i den samme bil, men skal fornyes hvis du skifter bil

Jeg ville ikke selv købe mærket, hvis du ikke ligefrem har planer om, at skulle til storbyerne, hvilket
du vel næppe har, når du skal videre til Frankrig.

De veste ferik omtaler, er i tilfælde af, at du går i stå på mortorvejen, der SKAL du have den på, når du/og andre passagerer stiger ud af bilen.

Du kan ofte købe vestene i en Tigerbutik

Rigtig god tur

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-08 13:36

http://www.umwelt-plakette.de/int_daenemark.php

Du kan måske undgå byerne, hvor det er påkrævet at have et miljømærke.

Jeg ville da betale de 135 kr. for at være sikker på, at kunne køre alle steder i Tyskland.

En omvej kan da komme til at koste meget mere

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-05-08 13:38

www.biltema.dk
veste art 32-583

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-08 13:56

Her er en fortegnelse over hvilke lande, du skal have sikkerhedsvesten på, hvis du har motorstop

http://www.foerstehjaelp.dk/cm192/

Når man kører til Frankrig, er mortorvejen ikke lige klods op af de store byer, hvor mærkaten er påkrævet, så jeg ville ikke ofrer pengene og ulejligheden, og du kan vel nok undgå lige at kører igennem.

Det koster kun dyrt - hvis du bliver opdaget -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-08 14:14

Du kan i dette link, se hvilke byer der er tale om

http://www.daf.dk/DesktopDefault.aspx?itemid=12705

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-08 14:25

Citat
Vi skal til Frankrig til sommer og dermed skal vi køre i bil gennem Tyskland.

Du du skriver "køre gennem" kan du glemme ALT om mærkater

Såfremt du ikke ligefrem skal i CENTRUM af nogen af de nævnte byer, har du INTET at bruge det til...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-05-08 15:03

Det passer ikke. Det omtalte miljømærke skal du ikke bruge så længe du kører på Autobahnen til Frankrig. Det gælder i de større byer. Der skal du have et mærke siddende i forruden.
Så glem alt om dette miljømærke, når du skal til Frankrig.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-08 15:07

Citat
Det passer ikke

Hvad passer ikke...

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 18-05-08 15:53

Tak for svaret ferik.
Linket var det jeg skulle bruge der står jo svaret også på dansk.
Vi skal nok lige ind i Hannover så...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-05-08 15:55

God tur

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 18-05-08 16:30

jeg kan se ved nærmere læsning at mærket er billigst hos FDM!