/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Åhhhh de pædagoger
Fra : refi
Vist : 969 gange
120 point
Dato : 16-05-08 18:18

Så kom lock-outen

Må sige at personligt syntes jeg det er helt i orden...

Samtidig hører man at der er stor forståelse for pædagogerne

Er der nu også det

Blandt ALLE jeg taler med (og der er flere med børn) er der INGEN forståelse....

Har jeg misforstået noget

Hvad er jeres mening....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-08 18:27

De skal bare skrubbe på arbejde. De skal sættes 5.000 DKK ned om måneden og timetallet skal hæves fra 37 timer om ugen til 47 BASTA . Lilla blebærere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 18:30

Det var da en tilkendegivelse der var til at forstå....

Har du prøvet at fortælle den i en pædagogforsamling ????

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 16-05-08 18:30

pædagoer det er noget fanden har skabt i vrede,,,der er ik mange der har det bedre end de har det på deres arbejde,,særlig om fredagen,der gør de alt hvad de kan for at finde en lille plet på tungen af ungerene,så kan de ringe til forældrene og sige at de er syge i må komme og hente dem,så kan de gå tidlig hjem kunne nævne mange hårrejesene historier om de skide pædagoer,,,men lad dem bare streke,så kan pædagogmedhjælperne passe børenene,,så er de da i trygge hænder

hilsen
far til 4.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-08 18:31

Tror du jeg er ude på et selvmord LOOOL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 18:32

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-08 20:18

Følgende har ikke en dyt med tråden at gøre LOOL Jeg tror jeg er ved at abbonere på en tur i kachotten. Jeg sendte en mail til Birthe Rønn Hornbech, og jeg pakkede ikke min mening ind. Så nu vil den nærmeste fremtid vise hvad der sker. LOOL Kors hvor er jeg dog kold

Citat
Til Birthe Rønn Hornbech.

Nu ved jeg hvad udtrykket" En hårdt pumpet arrogant ko" betyder.

Skulle du ikke bare se at få pumpet cyklen, og se til at komme afsted, inden du helt rimeligt bliver smidt ud. Du fik et fuldt forståeligt vink med en vognstang af Statsministeren forleden, men du er åbenbart for tykhudet eller hedder det dum, til at fatte et simpelt budskab.

Ministre bliver af og til fejlplacerede, men i dit tilfælde må det siges at være en åbenlys eklatant fejlplacering. Sjældent har jeg i mit liv set en person, så uegnet til sit arbejde som du er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 20:26

Den giver "livstid" samt et gratis abo på "Vågn op"

Eller hedder det "Vagttårnet"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-08 20:31

LOOOL Det napper jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 20:32

Så hører vi vel ikke mere fra dig

Livstidsfanger må vist ikke have komputer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 20:38

Citat
Jeg sendte en mail til Birthe Rønn Hornbech, og jeg pakkede ikke min mening ind. Så nu vil den nærmeste fremtid vise hvad der sker. LOOL Kors hvor er jeg dog kold

Man bliver slet ikke nysgerrig ???????????

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-05-08 20:39

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Så kom lock-outen

Det tror jeg da ikke. Er det ikke først om 4 uger?
Så har regeringen forlængst grebet ind.

Jeg kan forøvrigt godt li pædagoger! Tænk bare på lille peters støttepædagog.
Se lille peter var ikke helt på toppen inteligensmæssigt.(Så får man tildelt sådan en) Det fik lille Peter så en rigtig en med lilla ble på hovedet.
Så en dag det blev så frygtelig varmt, tog hun lille Peter med til strande fra morgenstunden af. Det blev snart så varmt at hun smed den lilla ble, - - og det store hår vældede ud - "Hva er det"? spurgte Peter. "Det er sådan noget piger har" svarede pædagogen." Mig lugte"? spurgte peter. Nå ja hva. tænkte pædagogen. "Uhmm, det lugter vel nok godt". sagde peter
Det blev varmere og varmere og pædagogen smed overdelen og BH. Petrer var straks interesseret,
"Hvad er det" spurgte han.
"Det er sådan nogen piger har" Sagde pædagogen. "Mig lugte" spurgte peter, nå ja ha skit tænkte pædagogen.
"Ah de luigter vel nok godt" mente peter.
Det blev stad varmere! Der var ikke andet for hun måtte smide tøjet på understellet også!! Peter var straks interesseret - "Hva er det?"" Det er sådan noget piger har" "Mig kugte "? Spurgte peter.
Åe hva man er vel pædagog tænkte hun.
Peter kugtede! -- Og spurgye så "Er ham død"?

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 16-05-08 20:42

lol,,,,typisk en pædagog tankegang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 20:42

Citat
Det tror jeg da ikke. Er det ikke først om 4 uger?
Så har regeringen forlængst grebet ind.

Jo - at den starter....

Jeg håber så sandelig at regeringen blander sig udenom....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 20:59

Citat
De skal bare skrubbe på arbejde. De skal sættes 5.000 DKK ned om måneden og timetallet skal hæves fra 37 timer om ugen til 47 BASTA

HOV HOV DOOO .
Kan du så være sød. De fortjener faktisk en ordentlig løn.
De har et stort ansvar og det er jo ikke kun børnehavebørn der bliver passet af pædagoger.
Der er faktisk mange døgn instutioner hvor de laver et stort stykke arbejde.
Så selvfølgelig skal de hæves i løn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 21:04

Citat
Så selvfølgelig skal de hæves i løn.

Citat
De har et stort ansvar

Hvorfor er det så selvfølgeligt - de får det samme som alle andre....

Og buschaufføren, skolelæreren, spejderlederen osv har et ligeså stort ansvar

Så hvad har ansvar med lønnen at gøre.....

Så var der dæleme mange der burde have mere i løn end de allerede får....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 21:08

Ja hende her skal ikke hæves i løn
Citat
Birthe Rønn Hornbech,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 21:18

Som minister er hun sikret for livstid.....

Bliver hun "arbejdsløs" kan hun da besøge "klumme" - de har nok "lidt" at snakke om...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 21:22

[CITAT][Bliver hun "arbejdsløs" kan hun da besøge "klumme" - de har nok "lidt" at snakke om... /CITAT]
Så vil jeg inviteres eller omformere mig til en flue på vægen

Kommentar
Fra : babee

Dato : 16-05-08 21:24

nå så kommer pædagogen på banen !!! vi får ikke nok i løn og det er også set i forhold til pædagogmedhjælperne. vi har taet 3 1/2 år lang uddannelse og får kun 7% mere i løn end en medhjælper og det er sku at tage pis på os.

far til 4 måske går dine børn i en institution hvor man ringer efter forældrene pga det mindste men det kan jeg så sige at det er sku ikke normalt. jeg giver dig ret i at fredag er mere en hygge dag hvor de sidste børn og voksne hygger sig meget sammen og at det måske for dit vedkommende ikke betyder noget men det gør det i høj grad for de børn der bliver hygget om. men jeg håber en dag du kan se forskellen på en medhjælper og en pædagog for så kan du nok godt forstå min holdning med lønnen. jeg har selv også støttepædagog og kan se en kæmpe udvikling med det barn jeg støtter som en medhjælper ikke ville kunne have gjort uden den viden jeg har fra min uddannelse

nå det var lige min mening

mere i løn og en masse andre ting tak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-08 21:27

Omformere...Altså Pia, det hedder sgu da "transformere", men spar dig ulejligheden, for den pmpede mokke kommer ikke ind over min dørtærskel. Bare hendes stemm kan give mig kuldegysninger. Hun lyder lissom når man trækker diskens rådne kat i halen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 21:28

Citat
transformere",

Det var en tastefejl

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 21:33

Citat
Bare hendes stemm kan give mig kuldegysninger

Også her men tanken er da sjov
Sikken en "snak" vi kunne få

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 21:34

Citat
vi har taet 3 1/2 år lang uddannelse og får kun 7% mere i løn end en medhjælper og det er sku at tage pis på os

Jamen så er det jo "medhjælperen" der skal sættes NED....

Jeg kenmder "Direktører" der får mindre i løn end håndværkeren.....

Problemet er bare at den slags sammenligninger IKKE dur...

I har fået 12.8% som alle andre - men I er de eneste der er utilfredse.....

Selvfølgelig vil alle have mere i løn - og helst rigtig meget mere - men det holder ikke med resten af samfundet....

Uproduktive servicefag vil ALTID være dårligere lønnet end andre fag - det er jo dem der skal betale - og vi kan altså ikke leve af at "tørre røv" på hinanden....

Misforstå det ikke - men der er noget galt hvis servicefag bliver HØJERE lønnet end produktive fag...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 21:40

Citat
kommer ikke ind over min dørtærskel

Det bliver så STATENS dørtærskel - du får INGEN nøgle til "værelset"

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 16-05-08 21:46

Hold da kæft hvor I hygger Jer.
Er der ingen ædrug på tråden.

Bjørn

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-05-08 21:46

Citat
Så vil jeg inviteres eller omformere mig til en flue på vægen

Så springer du jo i luften

Pædagogerne har sagt nej til en lønstigning på 3.000,- kr om måneden

http://www.bupl.dk/web/internet.nsf/7d11245cefbe412bc1256c0000296fe0/aa4c7da12bd0bc7cc12573d900529adf!OpenDocument

Så står der i overskriften "Rigtig løn = Rigtige pædagoger"

Citat
jeg har selv også støttepædagog og kan se en kæmpe udvikling med det barn jeg støtter som en medhjælper ikke ville kunne have gjort uden den viden jeg har fra min uddannelse

Der er jeg ikke enig, støttepædagoger har læst i bøger, hvordan de skal gøre. Det har ikke altid noget med virkeligheden at gøre. En pædagogmedhjælper kan gøre det, til tider meget bedre, da der ikke er en facitliste at rette sig efter.

En pædagogmedhjælper kan godt være logisk tænkende uden en uddannelse.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 21:48

Citat
ædrug
åbentbart ikke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-08 21:53

Vores lokale spritter er tumlet omkuld...formentlig på lokummet, hvor han i siddebadekarret sover i arm med en ildelugtende kat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 21:54

Bor du på herberge

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 16-05-08 21:55

"Der er jeg ikke enig, støttepædagoger har læst i bøger, hvordan de skal gøre. Det har ikke altid noget med virkeligheden at gøre. En pædagogmedhjælper kan gøre det, til tider meget bedre, da der ikke er en facitliste at rette sig efter."
Hør engang ans, mange pædgoger er startet som pædagogmedhjælpere, jeg tror de fleste.
Hvordan vil du forklare at de bliver dårligere af et lære lidt teori.
Det vigtigeste pædagogren lære på seminariet er at bruge de samme termer, så de kan kominikere.

Bjørn

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-05-08 21:55

Sagt på en anden måde...Pædagoger skal bruge 3½ år på at læse sig til det, som vi andre ved i forvejen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 21:58

Ans for f...
Jeg har skrevet det er en TASTEFEJL
Citat
Så springer du jo i luften

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 22:02

Citat
Så var der dæleme mange der burde have mere i løn end de allerede får....

Jammen det er da så sandt som skrevet Refi. Det siger jeg jo heller ikke .Men nu var det jo dig selv der startede med pædagogerne. Ik

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-05-08 22:02

En flue på en væge kan meget nemt ende sit liv i flammer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 22:03

Citat
...formentlig på lokummet, hvor han i siddebadekarret

Kan han være begge steder på en gang ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 22:04

Jo....

Men vedrørende deres "strejkegrundlag"

Vi kan jo ALLE strejke - så får pædagogerne mere at lave om en 9-12 mdr....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 22:08

Citat
Vi kan jo ALLE strejke - så får pædagogerne mere at lave om en 9-12 mdr....

Der kan du selv se
Så SKAL de jo ha mere i løn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 22:09

Næhhh...

De skal bare passe flere børn....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 22:13

Det ved jeg.
Den er feset ind refi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-08 10:06

Det er egentlig pussigt at alle de som forhindrer løn til almindelige arbejdsomme mennesker, selv har en fed løn + pension + aftrædelsesordninger (når de træder ved siden af)
Dem er der ikke ret mange som focuserer på.
Men de fleste alm. lønmodtagere i den lave ende, hopper med på vognen som skælder hinanden ud.

Hvor er vi dog dumme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 10:11

Citat
Dem er der ikke ret mange som focuserer på.

Jo da....

Jeg syntes det er ligeså forkasteligt med alle de aftrædelsesordninger og hvad ved jeg til ministe, direktører osv....

Alle bør have den løn der er arbejde er værd og samfundet kan bære.... UANSET stilling....

men det skal altså stå i forhold til resten af samfundet og arbejdets art....

Det ville da være forkert at aflønne kassedamen HØJERE end en advokat...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 10:12

Nu skal det tastatur vist udskiftes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-08 10:21

Jeg tænker ikke på noget i stil med lige løn til alle........................... som vel er utopi.

Men bare at det er lavtlønnede mennesker, som skælder andre lavtlønnede ud for at ville have noget mere. Samme indstilling havde de gamle underbetalte lakajer også.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 10:57

Jeg kan ikke helt følge HVEM du tænker på....

Som sagt er jeg da af den opfattelse at ALLE skal have den løn deres stilling og arbejdsplads KAN klare - dette set i forhold til tilsvarende stillinger....

Problemet er så at man IKKE kan sammenligne stillinger i forskellige fag....

Men et eksempel...

Buschaufføren i Vester Voldby bør have det samme som buschaufføren på Vesterbro - de udfører SAMME arbejde....

At have forskellige lønninger i forskellige områder er der efter min mening INGEN logik i - dette uanset "leveomkostninger" osv. er forskelige....
Det ville de nemlig IKKE være hvis lønnen var den samme.

Og selvfølgelig skal "grundlønnen" være højere for en uddannet pædagog end for en pædagogmedhjælper.

Men når det er sagt bør det IKKE være til hindring for at medhjælperen KAN opnå samme løn som den uddannede - hvis medhjælperen er DYGTIG nok (og måske ovenikøbet dygtigere) samt udfører det samme arbejde.

Du har masser af uuddannet personale der faktisk via deres erfaring er væsentlig dygtigere end en "faglært" nybegynder

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 120 point
Dato : 20-05-08 20:57

Puha det er sgu svært...
Lige løn til ALLE???

NEj fandme nej.

Jeg har været offentlig ansat tidligere. Et år fik jeg 6 løntrin, og mine kolleger (med samme uddannelse velogmærket) fik henholdsvis 1, 1 og 2 trin, Hvorfor?
Jo jeg gad at tage RELEVANTE kurser, og flere forskellige arbejdsopgaver.

Pædagogerne har ofte nogle trælse arbejdstider, Deres møder ligger ALTID om aftenen (jeg har været pædagogmedhjælper 1 år, så har også selv været i den situtation.
Jeg har kendt kanonpædagoger og elendige.
Jeg har kendt kanonchefer og elendige.
Man kan ikke skære ale over en kam.

Men en ting som pædagogerne kan (generelt) er at lære vores børn sociale færdigheder. Det er noget de er uddannet til i forhold til fx lærere. (puha, det er de gamle faggrænser - føj hvor er jeg tarvelig at sige pædagoger kan noget lærere ikke kan).

Pædagoger og -medhjælpere har nu engang ansvaret for vores små poders opvækst (ca 1/3 af døgnet 24 timer) . og børnene sover 10-12 timer alt efter alder hjemme, så hvem er det lige, der præger vores børn.

Nu ved jeg ikke hvordan pædagogers sundhedssikring, pension mm er idag.
Men 3000 mere i løn ville jeg da MEGET gerne have.
Hvad med at sige OK til lønnen, og forlang at der er færre børn at passe? Nogle gange, når man kommer ind i børnehaven er der 1-2 pædagoger/medhjælpere til 15-20 børn!!! I åbne og lukketiderne.
Hvad med at sige ok, og kræv bedre sundhedssikring eller pension?

Som sagt vi kan ikke alle få det samme. Gud ske lov.
Jeg har 2 uddannelser, og vil da ikke lønnes som en medhjælper, ufaglært kassedame ell. lign.
Jeg startede den første uddannelse som 20-årig med et spædbarn. Den næste tog jeg, efter at have fået yderligere 2 børn. Så det kan godt lade sig gøre, at være ung mor og få uddannelser.

Det sidste var bare lidt galde, der stod og skvulpede, fordi jeg er så træt af de unge mødre, der åbenbart ikke kan en skid idag. De må da være jublende lykkelige for pædagogerne.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 14-06-08 20:02

Tak for svaret jeb3.

De mener selv de fik lidt ud af det - så lad dem blive i den tro....