/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Science fiktion film?
Fra : ME.alexander
Vist : 850 gange
225 point
Dato : 16-05-08 15:31

Hejsa, i næste uge har jeg en slags opgave-uge...

I denne uge skal jeg skrive om sciencefiktion ud fra et værk eller en film, jeg har valgt at se en film.

I opgaven skal jeg skrive både danskfagligt og fysikfagligt. Det vil sige at der er visse krav til filmene, men der er også to restriktioner på film vi ikke må vælge:
Jeg må ikke vælge at se Frankenstein og må ikke vælge at se Starwars.

Tænkte på om der er nogen herinde på Kandu der kan komme på en god film at se i en sådan sammenhæng, og eventuelt et forslag til hvad man kan komme ind på i filmen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 15:44

Alien

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 15:46

Hvad har Frankenstein med Sciencefiction at gøre ????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-08 16:23

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-05-08 19:21

Det femte element

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 16-05-08 20:26

Citat
Refi skrev:
Hvad har Frankenstein med Sciencefiction at gøre ????

Den del at en gal doktor blot vækker et lig til live ved en omgang elektricitet, det er jo ikke ligefrem noget folkeeventyr hvor de går rundt med bue og pil ?

Tænkte på om I kan komme med nogle forslag til en fysisk vinkel i 2001 og Det Femte Element?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 20:29

Citat
Den del at en gal doktor blot vækker et lig til live ved en omgang elektricitet

Det gør de flere gange om dagen på sygehusene

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-05-08 20:29

Fjerner flueben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 20:34

Dyrplager

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 225 point
Dato : 16-05-08 22:44

Hej

Prøv at tjekke
-Event Horizon
http://www.imdb.com/title/tt0119081/
eller
-Matrix
http://www.imdb.com/title/tt0133093/

/CaiNe

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-08 23:43

En gammel serie Da Trifitterne Kom eller The day after Tomorrow

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 17-05-08 01:24

Ville mene at The day after tomorrow snarere er en katestrofefilm, men på imdb siger de da også det er en science fiction

Men hvad med

Men in Black II
Mission to Mars
Planet of the Apes
The Butterfly Effect 1/2
I, Robot
Doom
The Island
Transformers
Back to the future 1/2/3

Jeg hælder lidt til (I robot) eller (The Island), ellers skulle du tage de gode gamle
(Back to the future)

Men det var da et par forslag.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-05-08 01:54

minority report
bladerunner
tron
tv-shop
cilitbang reklamerne

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-05-08 04:45

Jens Lyn

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 17-05-08 08:38

Hejsa Der er kommet en hel masse dejlige forslag til nogle science-fiktion film
Men har I eventuelt nogle forslag til hvad jeg kan komme ind på nu hvor jeg også skal indblande fysik i min opgave? Det er det der er sværest tror jeg :-/

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 17-05-08 09:57

Hvad med en evergreen - ET?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-05-08 11:49

Citat
indblande fysik i min opgave?

Det kunne vel være noget med at folk skal ligge i dvale og konsekvenserne af at ligge stille i vægtløs tilstand så længe.

Hvordan man bruger planeters tiltrækningskraft ved rumrejser.

Tiden det tager at kommunikere med jorden fra en fremmed planet eller rumskib.

Kunstig tyngdekraft i et rumskib. (Hvordan bærer de sig ad med at gå rundt som på jorden i rumskibene i filmene)

Kommer jo lidt an på hvad filmen handler om.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 17-05-08 17:32

Citat
Kommer jo lidt an på hvad filmen handler om.

Det er jo netop derfor jeg spørger, så dem som kommer med forslaget om en film kender måske nok filmen bedre end mig og kan måske selv komme med et eksempel på noget fysik jeg kan skrive om fra filmen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 18:06

Du kan da IKKE skrive om en film ANDRE har set....

Se den SELV først....

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 17-05-08 21:02

Se det er jo det der er så dejligt ved dig Refi, du er jo så superseriøs og hjælpsom!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 21:29

Selvfølgelig er jeg seriøs....

Du har fået foreslået MINDST et dusin gode film...

Alle kan vel bruges - så find ud af HVILKEN du vil bruge INDEN du går videre til spørgsmål 2.....

Citat
så dem som kommer med forslaget om en film kender måske nok filmen bedre end mig og kan måske selv komme med et eksempel på noget fysik

Det hjælper jo ikke at tale om tyngdekraft i rumskibe hvis du vil skrive om "Men in Black" - vel...

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 17-05-08 22:25

Du misforstår åbenbart hvad jeg spørger om... HVIS du nu FORESLÅR "men in black" så spørger jeg DIG om at komme med nogle inputs til hvad jeg kan gøre for at få min fysik med ind...

Så vidt jeg hidtil nu har formuleret det her for tredje gang så håber jeg da snart den er ved at være der...

Godkendelse af svar
Fra : ME.alexander

Dato : 19-05-08 22:36

Tak for svaret Caine, jeg valgte at benytte mig af Matrix og gå ind i emnet Robotter/Computer