/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Magneter
Fra : modersvilje
Vist : 6379 gange
100 point
Dato : 11-05-08 10:48

Hej,
Jeg har hørt om magneter til vandrør så disse undgår kalkaflejringer, virker disse magneter?
Har du/I erfaringer med disse magneter, og er de ikke urimeligt dyre
Hvor skal de placeres - lige efter vandmåleren?
på forhånd tak,
Moders Vilje

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-05-08 11:16

De skal placeres lige efter vandmåleren, men der er efterhånden kommet tvivl om disse magneters virkning, især da der er mange forskellige typer på markedet.
De eneste testede af Teknologisk institut er dem deer forbindes til en stikontakt og udsender højfrekvente pulser der spalter kalken.
De ligger omkring 3000,-
Har selv en og er glad for den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-08 12:58

Dem der sættes udenpå røret virker ikke.
Jeg har en fra magneta som monteres i mellem røret med permanent magnet i.
Vi har haft den i mange år og det virker.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-05-08 20:32

Spørgsmål der ligner dit har været bragt her på Kandu før. Prøv om du kan bruge nogle af de tidligere svar til noget
http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=20404&ss=magneter&sa=7

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-05-08 21:20

Har stadig min til at ligge og flyde (EN MEGET FIN DYR EEN) og den hjælper ikke her. Så den sælges billigt!

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-05-08 21:33

Hva så 3773 er den til el eller med magneter, ikke fordi jeg vil købe den men af interesse??

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-05-08 09:08

Hvad er billigt?
MV

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-05-08 10:44

Permanent magnet inde i vandet (ikke uden på røret). Skal lige lede efter den!

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-05-08 11:48

http://www.amtech.dk/

Jeg har haft denne i to måneder. Der var en måneds returret.
Jeg er glad for den har ikke afkalket brusehovede og kaffemaskine siden. Det gjorde jeg ellers ca. hver 3. uge.
Vi har okker i vores vand, det hæfter sig heller ikke på fliserne i brusekabinen mere da det er kalken der binder okkeret.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-05-08 11:49

Skriv kalkspalter i google og der er en masse links både til forhandlere og meninger., også for den type med magneter.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-05-08 13:31

Jeg har nu set (på nettet) flg. Typer:
1: AMTech Aqua Miljø
2: Aqua Super - Kalkspalter
3: Magneta kalkspalter
4: Metro kalkspalter
5: KALKLØSER AQUA 2000
6: Kalkspalter Nocal
7: Aqua Unique
Og så er det hvilken én vælger jeg når jeg bor i Gribskov kommune?
Alle skamroser selvfølgelig deres eget produkt.
priser fra 1600 og op (især op)
mvh,
Moders Vilje

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-05-08 17:51

Jeg kan jo kun anbefale den første da det er den jeg selv har og er tilfreds med. Som sagt omkring 3000-,-

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-05-08 16:15

Nu har jeg modtaget tilbud på Aqua Unique AU 11 CW til 2065 + moms, men jeg kan ikke finde ud af om det er dyrt.
MV

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 50 point
Dato : 13-05-08 18:55

Det er efter min mening for dyrt fordi det er en manuel magnetisk afkalker, køb en med elektrisk puls, den virker.

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 14-05-08 04:57

Tak for svaret stig54.