/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Mavekrampe
Fra : Joans
Vist : 537 gange
40 point
Dato : 09-05-08 21:35

Hvis man har en stærk mavekrampe, hvad skal man gøre?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-05-08 21:39

Mavekrampe - hvordan har du det ellers? Har du feber, dårlig mave, eller andet, hvor længe har det varet?
Hvis du føler dig meget dårlig, må du selvfølgelig kontakte en læge

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-08 21:49

Er det i nogle specielle situationer du får det??

F.eks når du bukker dig ned??, så kan det være at du simpelthan har for slappe mavemuskler

Du bliver nød til at søge læge, her på kandu, kan vi kun gætte

God bedring, og pinse

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-05-08 21:59

Ringer til vagtlægen og spørger!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-05-08 22:21

Øv ØV.
Hvis det står på jævnligt kunne det tyde på en irritabel tyktarm

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-05-08 22:23

Kramper i mave (lige under brystet) eller i tarmene? Og hvor slemt...?

Hvis det "kun" er luft i maven, så lav mavebøjninger.

Hvis det er meget voldsomt, så tag på skadestue eller ring 112. (Er du eks. slip-øm = tryk ind på smertestedet og giv hurtig slip.)

Jeg blev indlagt med formentlig noget lignende for nogle måneder siden, og de var de nervøse for både tarmslyng og hul i tarmen. Det blev tjekket med røntgen.

God bedring!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-08 22:39

Citat
Hvis man har en stærk mavekrampe, hvad skal man gøre?

Ringe til vagtlægen....

Kandu kan IKKE hjælpe

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 10-05-08 11:28

Jeg får krampe, når jeg bukker mig og det er i tarmene. I går blev jeg nødt til at ringe til lægevagten og har fået medicin for den nu, men jeg vil heller bruge natur medicin, hvis der er en der kender noget til det.

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 40 point
Dato : 10-05-08 11:39

Du skal undersøges ordentligt....!!!

Tarmene er ikke noget at spøge med, og en simpel røntgenfotografering vil afsløre/udelukkende fejl, som kan være livsfarlige!

Zonetrapi og akupunktur er gode til symptombehandling, men du skal altså have stillet en diagnose.

Så på den igen... Og lad dig ikke afvise = et godt råd fra én, som kender til møllen.

Godkendelse af svar
Fra : Joans

Dato : 10-05-08 19:52

Tak for svaret Ysseven.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-05-08 21:38

Velbekomme. Og rigtig god bedring.