/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kontaktpersoner Vista/Outlook
Fra : renekure
Vist : 436 gange
400 point
Dato : 06-05-08 10:25

Vista har jo en smart "kontaktpersoner" funktion med egen mappe under "brugere" og med mulighed for at have en Gadget kørende i sidepanelet med sine kontaktpersoner.

Fint nok - og endelig er det blevet nemt at holde styr på dem

Men nu har jeg lige installeret Office 2007 - og dermed Outlook.

Men hvordan får man lige sine "vista" kontaktpersoner til at spille sammen med Outlook ??

jeg vil jo gerne have at Outlook skal hente kontaktpersonerne i vista´s præ-definerede mappe - så man bl.a. kan styre "Tilføj/Slet kontaktpersonerne" via sin Vista Gadget.

Kan dette mon lade sig gøre og i givet fald - Hvordan ???

Venter med spænding på et brugbart svar

René

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 400 point
Dato : 07-05-08 18:40

Umiddelbart vil jeg sige at det kan du IKKE.....

Det er 2 forskellige måder de gemmer på...

Men det kan du så godt....

Åbn din windows mail (ikke kontaktpersoner)

Gå i filer

Eksporter

Kontktpersoner

Brug vCards

Derefter kan de IMPORTERES i Outlook....

Men jeg er dog desværre ret sikker på det bliver EEN af gangen

Du kan IKKE få dem til at syncronisere automatisk.....

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 07-05-08 19:29

Refi - Tak for dit svar.

Men nu skal du ligegodt høre, hvordan jeg - ved et tilfælde - har løst problemet.

har i går købt ny Nokia Mobil telefon - og derfor indstalleret Nokia PC Suite.
Det er jo lidt nemmere at lægge alle telefon numrene ind den vej.

Da det var gjort, ville jeg lave en synkronisering med PC´en. Og her kunne jeg vælge mellem "Vista kontaktpersoner" og "Outlook adresse katotek"

Så først lavede jeg en synkronisering med Vista og derefter med Outlook.

Og vupti - Vista, Outlook og mobilos er nu 100 % identiske.

men at vedligeholde dette bliver nok værre. Jeg tror at jeg bliver nød til at satse på Outlook, da jeg jo også har kalender i - og da disse skal synkroniseres jævnligt - må dette blive mit valg.

Men tak for hjælpen - anyway

René

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 07-05-08 19:30

Tak for svaret refi.
Du kom med det eneste og mest fornuftige bud.
Du har sgu fortjent pointene, fordi at du gad bruge tid på mit problem

René

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-08 19:45

Ja din egen ide var så lidt hurtigere....

Desværre bliver syncroniseringen ikke så nemt....

Men OK - hovedsagen er da det lykkedes....