/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Startlinje
Fra : zoik
Vist : 650 gange
180 point
Dato : 06-05-08 08:51

Hej.
Jeg er ikke sikker på dette er den rigtigte kategori, men jeg prøver alligevel.

Først og fremmest jeg kører XP.
Cirka hver anden gang jeg starter min PC virker hele den nederest bjælke ikke... Dvs. jeg har ikke mulighed for at klikke på start eller andre af de muligheder der ligger i højre hjørne altså ur, msn etc. Når jeg klikker på den får jeg bare en "dong" lyd og intet andet. Jeg kan sagtens bruges computeren til ar arbejde på og kan også Alt+Tab mig igennem fanebladene der ligger i linjen. Men på trods af det er det en smule irriterende.
Udover det sker det hver 20 gange (eller noget i den stil, har ikke tal på hvor ofte det sker) jeg starte min pc op, så popper der en lille advarsel op hvor der står Sled error og jeg har ikke mulighed for at bruge musen, indtil jeg åbnet jobliste (alt+ctrl+del) uden at gøre andet end virker musen igen, jeg trykker ok og så spiller det igen.
Jeg har skrevet begge ting da det jo kan have betynding for hinanden, uden at jeg ander det.
Håber i kan hjælpe specielt med det første problem da det er ret irriterende.

venlig hilsen

Thomas

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-05-08 08:56

Hej Thomas.

Vises proceslinien slet ikke?

joan

Kommentar
Fra : zoik

Dato : 06-05-08 08:58

jo det gør den. Den virker bare ikke, altså jeg killer og jeg får en windows standard lyd der indikere at jeg ikke kan trykke på den.

Kommentar
Fra : zoik

Dato : 06-05-08 08:58

killer - klikker

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 06-05-08 09:03

Du skal højreklikke på din startlinie og "låse" den. Der er en der hedder lås processlinjen. :)

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-05-08 09:05

Ja øv, den lyder kender jeg - grim lyd!

Prøv at højreklikke på linien og vælg EGENSKABER og se om der er flueben du evt. skal fjerne.

Kommentar
Fra : zoik

Dato : 06-05-08 09:05

? jeg kan slet ikke trykke på den, hverken venstre eller højreklik. Eller mener du når problemet ikke er til stede? og hvad skulle det hjælpe, altså hvordan opstår problemet så? Orv det var mange sprøgsmål, he he

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-05-08 09:07

ja eller som ch1quita netop siger . . .

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-05-08 09:23

Hej.

Har du prøvet om du ganske forsigtigt kan "fiske" den op helt fra bunden af skærmen, når den ikke vises? Når du holde markøren helt tæt mod bunden af skærmen, vises en lille pil, og med den kan du evt. få fat i proceslinien og hive den op og så højre klikke på den og vælge "Lås proceslinien".

Held og lykke og vent nu bare på flere råd her i Kandu

Kommentar
Fra : zoik

Dato : 06-05-08 09:25

Jamen, den er ikke væk... Den er synlig jeg kan bare ikke trykke på den.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-05-08 09:55

hmmm

musen kan af og til have "connection problems" - men det synes som det mindste af dine problemer.

Har du sikret dig at du ikke har noget skidt - vira - spyware - osv liggende ??? - det vil nok være klogt at være sikker i første omgang.

I anden omgang ville jeg nok lige anbefale dig at afinstallere IE7 i tilføj/fjern programmer - genstarte - og geninstallere IE7 igen og se om det retter fejlen med din proceslinje (burde det)

Kommentar
Fra : zoik

Dato : 06-05-08 10:00

Min pc skulle være "ren" men det er jo svært at være 100% sikker på det.
Jeg har i en anden forbindelse haft det afinstalleret efter problemet opstod første gang, og det har ikke hjulpet på det problem desværre.
men tak alligevel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-05-08 10:04

har du overvejet recovery ?

Kommentar
Fra : zoik

Dato : 06-05-08 10:06

Ja, men det er laaaaang tid siden problemet opstod 3 måneder eller noget i den stil, har bare levet med det uden at gøre noget andet end at græde lidt hver gang det skete og genstarte maskinen. Og så kom jeg her er til morgen lige i tanke om jer!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-05-08 10:16

uvilkårlit så ville jeg nu køre en ikke destruktiv recovery - det går jo ikke ud over evt mappe osv - og slippe for at ærgre mig over fejl der måske ligger dybt - især når du har haft problemet så længe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-05-08 10:17

uvilkårlit ??? indsæt selv g

Kommentar
Fra : zoik

Dato : 06-05-08 10:19

LOL ok, vil give det et forsøg lidt senere på dagen, sidder lige og forsøger at skrive opgave.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-05-08 10:29

i så fald held og lykke med begge dele

Kommentar
Fra : zoik

Dato : 06-05-08 10:30

Tak, vender tilbage og giver en melding om det har hjulpet...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-05-08 11:44

Det lyder lidt som en softwarefejl, især når maskinen giver lyd fra sig, og jeg tror du skal prøve at geninstallere Windows. Husk at tage backup inden du geninstallerer.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-05-08 16:51

Lav en sfc /scannow, sikkert systemfiler der er blevet væk/beskadiget etc.

Sæt din installations CD i et drev - tryk på afslut når den er startet op.

Gå i kør:

Skriv sfc /scannow. Husk mellemrum efter sfc /.Tryk OK. Så dukker der en lille firkant op, og dine systemfiler bliver repareret.

Kommentar
Fra : zoik

Dato : 10-05-08 20:26

Jeg er ked af det. Men bliver nødt til at annulere spørgsmålet, da jeg er faldet på cykel og i den forbindelse har smadret skærmen på den omtalte labtop.
men tusind tak for jeres hjælp...

Thomas

Annuller spørgsmålet
Fra : zoik

Dato : 10-05-08 20:27

Som skrevt i tråden ovenfor... vidste ikke jeg skulle give en forklaring efterfølgende.