/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Flytte emailopl fra St. - Bærb
Fra : KKrintel
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 05-05-08 22:49

Hej

Et teknisk spørgsmål.

Jeg sidder foran min stat. Pc lige nu og forsøger at eksportere mine emailaoplysninger fra den stationære til min nyindkøbte Bærbare computer. Hvordan gør jeg det nemmest.

Jeg besidder både en brænder og flere USB enheder.

Kasper

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-05-08 22:52

Er der Office på begge maskiner ???

Exporter fra stationær PC til PST fil! Flytte den ! Åbne office på bærbar - importer filen.

Husk at vælge indbakke - og sæt kryds i undermapper!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-05-08 22:53
Kommentar
Fra : KKrintel

Dato : 05-05-08 23:06

Hej Peque

Jeg har endnu ikke lagt office på den bærbare der ligger i forvejen Microsoft Works??
Når jeg beder den eksportere kan jeg kun eksportere til Internetkontofil (Iaf)??

Kasper

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-05-08 23:10

Hvilket mail system er der på stationær og bærbar?
Hvilket Operativsystem er der på maskinerne?

Kommentar
Fra : KKrintel

Dato : 05-05-08 23:30

Stationære Pc = Windows XP + Outlook Ekspress
Bærbar PC = Windows Vista + Windows Mail

Jeg vil lige skynde mig at tilføje at sammen med den bærbare købte jeg et trådløst netværk Linksys hvor jeg kobler den bærbare på min bredbåndforbindelse i hjemmet, kan det måske gøre at jeg kan netværke mig ud af problemet??

Kasper

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-05-08 23:36
Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-05-08 23:39

Men Ja - du kan netværke dig.
Kør guiden netværksdeling så det er ens på hver maskine.
Samme arbejdsgruppe.
Derefter burde de kunne se delte mapper på hinanden. Så kan man flytte data den vej.

Kommentar
Fra : KKrintel

Dato : 05-05-08 23:59

Hvor er det lige jeg finder guiden netværksdeling, måske et dumt spørgsmål

Kasper

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 05-05-08 23:59

Du skriver du har flere usb enheder - så exporter dine email adresser til en af dem og importer dem igen på den anden comp. Så har du dem også til en anden god gang.

Det er rigtigt at det er iaf filer.

Jeg har mine liggende på usb-stick så det er dejligt nemt hvis jeg genindstallerer.

Kommentar
Fra : KKrintel

Dato : 06-05-08 00:25

Hej nu er det klaret, ved hjælp af mit UsB flash drev hvor jeg importerede og eksporterede på min bærbare, supernemt. Og det er ovenikøbet tjekket.Jeg håber Pegue, at det er iorden AT Bent Juul får pointene dennegang i kan jo dsværre ikke dele pointene.

Kasper

Godkendelse af svar
Fra : KKrintel

Dato : 06-05-08 00:26

Tak for svaret bentjuul.