/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hotkey, Luk alle programmer.
Fra : sandy
Vist : 604 gange
50 point
Dato : 02-03-01 01:03

Findes der ikke en hotkey for at lukke alle programmer i windows2000, ligesom der findes en til at minimere og maximere alle programmer?

Sandy

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-03-01 10:39

Tror ikke den findes pr default, men måske kan man definere den selv?

Accepteret svar
Fra : Luctatic

Modtaget 50 point
Dato : 03-03-01 11:35

Du kan lave en macro der kan lukke alle programmer. Men ellers kan du bare vælge "log af" i lukkemenuen, det tager lidt tid at logge af og på igen, men der virker. Alle programmer bliver lukket. I task manager kan du også lukke programmerne en af gangen men det lod du jo til godt at vide.

Peter Olsen

Kommentar
Fra : tonnybrandt

Dato : 07-03-01 14:09

Den eneste mulighed du har for at lukke flere programmer ad gangen, er i taskmanageren, hvor du kan markere flere programmer og derefter klikke på luk. Problemet her og ligeledes hvis man laver et vbs-script til at lukke alle åbne programmer, er at programmerne opfører sig forskelligt. Hvis Word har en fil åben og der er blevet skrevet til den, lukker den ikke godvilligt uden du har bekræftet at du vil lukke. Et dosprogram lukker derimod med det samme.

Tonny