/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
fotos via e-mail
Fra : lillelyst
Vist : 604 gange
47 point
Dato : 04-05-08 19:01

Hej alle. Hvad er jeres erfaringer m.h.t. at sende billeder via mail? Jeg har lige sendt en del billeder til en kunde men mailen fyldte 2 MB hvilket normal - mig bekendt - er for voldsomt. Den blev dog sendt afsted uden problemer, men modtageren kan jo få problemer med modtagelse eller internetudbyderen.

Jeg kommer i nærmeste fremtid til at sende en del mails indeholdende en del billeder. Hvad vil I forslå?
Jeg kender winrar men pakker jeg billederne sammen kræves måske at modtageren har samme program og så bliver det for omstændigt for os.

Et god simpelt og nem tip modtages gerne

Venlig hilsen
Jørgen Ries
Lillelyst

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-05-08 19:06

Vælg en eller flere billedfiler.
Højreklik på dem.
Vælg Send til - Postmodtager
Og tryk OK til "Gør alle mine billeder mindre"
Gambrinus

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-05-08 19:07

2 mb er normalt ikke noget problem.
Problemerne kan opstå hvis din mail fylder mere en 7-9 mb. der er nogle udbydere som begrænser heromkring, - eller opretter I bare en G-mail, - der kan man sende op til 20 mb.
Ammitz

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-05-08 19:18

Hvis det gælder flere billeder, så klik på det ene - hold CTRL-tasten nede og klik på de efterfølgende 1 for 1 - højreklik inde i markeringen og tryk på Send til Postmodtager - vælg at gøre billederne mindre.

Men 2MB er ikke så stor endda!

Clou

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 57 point
Dato : 04-05-08 19:34

2 MB er ikke noget at snakke om.
For at kunne give et svar, hvad skal de billeder bruges til du sender?
ER det kun til internet, så gem dem som jpeg lav opløsning (fylder ikke ret meget).
Et standard format verden over er PDF format. Jeg sender mange billeder i pdf format, da alle kan bruge dette format. Billederne fylder ikke meget og bliver ikke i dårligere kvalitet som jpeg format.
Jeg sender jævnlig filer på over 10 MB uden problemer.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-05-08 19:38

Citat
eller opretter I bare en G-mail, - der kan man sende op til 20 mb.

Hvad nytter det og have Gmail og sende 20Mb, når fx. tdc's smtp servere ikke acceptere mail over 10 Mb??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-05-08 19:59

Citat
Hvad nytter det og have Gmail og sende 20Mb, når fx. tdc's smtp servere ikke acceptere mail over 10 Mb??

Hvis man sender via gmail, så har det intet at gøre med tdc's smtp server, bare til din orientering webnoob

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 04-05-08 20:17

Prøv storemail glimrende side.

http://www.storemail.dk/

MVH chaufrat

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 04-05-08 20:22

Tak for svarene alle. hawaii7 dit forslag vinder. PDF benytter jeg en del i forvejen til faktureringer så det falder naturligt for mig!
Billederne som løbende sendes ud via mail er såment kun af vort blomstersortiment som kunderne gerne vil kunne se.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-05-08 20:25

bentjuul, nej mente også indgående mail server. De fleste mail servere acceptere ikke mails der er over 10Mb i størrelse.