/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Peter Nielsen - Lise Baastrøm
Fra : gedestalden
Vist : 862 gange
300 point
Dato : 03-05-08 08:08

Hej, Jeg søger oplysninger omovennævnte. Jeg kender ikke så meget til dem. De får ca 1802 en søn Peder Petersen, der senere bliver bager i Vordingborg.
Lise Baastrøm lever endnu i 1834, hvor hun iflg. folketælling bor hos netop Peder Petersen. Peter Nielsen, der står anført som skovfoged, er død på det tidspunkt.
Heller ikke Peder Petersen er det lykkedes mig at finde endnu, bortset fra på folketællinger i 1834 og 1945.

Mvh

Flemming

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-05-08 08:45

Altså dem her:
"
Præstø, Baarse, Vordingborg Købstad, Westre Rode, Ahlgade nr.2b, 2.familie, FT-1834
Peter Petersen 32 Gift kirkeværge og bagermester
Franciska Olsen 23 Gift hans kone
Jens Jensen 6 Ugift hans plejesøn
Lise Baastrøm 67 Enke(mand) hans moder og enke efter skovfoged Peter Nielsen
"
Lise er så født ca 1767, men hvor? måske i Sverige?? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-05-08 08:52

Her bliver de gift
"
NIELSEN, Peder         Wife:   Elisabeth Christiana BORGSTROM
   Marriage Date:   2 Sep 1796   Naestved, Praesto, Denmark
"
Og Lise hedder altså lidt mere/andet... Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-05-08 08:57

Den eneste Borgstrom jeg finder født i Danmark
"
SVENDSDATTER BORGSTROM, Anne Marie      Birth Date:   16 Feb 1797
   Christening Date:   5 Mar 1797   Recorded in:   Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
   Father:   Svend NIELSEN BORGSTROM
   Mother:   Helene HANSEN
"
Faderen kunne jo være Lise/Elisabeths bror? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-05-08 09:14

Der er for mange Peter Nielsen,
prøv ud fra vielsen at finde ud af hvor gammel han er? og hvor han er født??

Hvis Lise er Elisabeth tror jeg hun stammer fra Sverige, Svend

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 03-05-08 09:52

Hej Flemming
I 1845 - 1850 og 1855 står han som født i Skelskør

Hustruen i 1845 hedder Sine Theresia Petersen Født i Vordingborg
i 1850 er han enkemand
i 1855 er han gift med Ane Christine Jensen - 36 aar - født i Kalvehave

Måske kan det hjælpe dig på vej.

Lis

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 300 point
Dato : 03-05-08 10:04

Hej Igen

Fra Folketllingerne har jeg dette:
Husstand: Præstø, Baarse, Vordingborg Købstad, 1834, 2.familie, Westre Rode, Ahlgade nr.2b
Kildenavn, Alder, Køn, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv,

Peter Petersen, 32, M, Gift, kirkeværge og bagermester,
Franciska Olsen, 23, K, Gift, hans kone,
Jens Jensen, 6, M, Ugift, hans plejesøn,
Lise Baastrøm, 67, K, Enke, hans moder og enke efter skovfoged Peter Nielsen,
Lauritz Christian Skandrup, 24, M, Ugift, hans bagersvend,
Ludvig Peter Korte, 17, M, Ugift, hans læredreng,
Niels Hansen, 19, M, Ugift, hans tjenestefolk,
Jensine Olsdatter, 18, K, Ugift, hans tjenestefolk,
Marie Christensdatter, 23, K, Ugift, hans tjenestefolk,

Husstand: Præstø, Baarse, Vordingborg Landsogn, 1840, 34024, Vordingborg Landskoledistrikt, nr.1, en mølle
Kildenavn, Alder, Køn, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv,

Peter Petersen, 39, M, Enke, forpagter af møllen,
Christiane Elisabeth Boestrup, 72, K, Enke, hans moder, der af ham forsørges,
Fransisca Petersen, 3, K, Ugift, hans datter,
Jens Jensen, 12, M, Ugift, plejebarn i søns sted,
Niels Peter Sørensen, 22, M, Ugift, møllebetjente,
Niels Petersen, 33, M, Enke, møllebetjente,
Hans Torkildsen, 31, M, Ugift, møllebetjente,
Rasmus Olsen, 21, M, Ugift, møllebetjente,
Christian Petersen, 21, M, Ugift, tjenestefolk,
Hans Adolf Møller, 53, M, Ugift, tjenestefolk,
Anne Hansdatter, 30, K, Ugift, tjenestefolk,
Mariane Rasmussen, 17, K, Ugift, tjenestefolk,
Svendine Salomon, 16, K, Ugift, tjenestefolk,

Mon så ikke det er ham der findes her:

Husstand: Præstø, Baarse, Vordingborg Købstad, 1850, 93, Adelgade, 1 Hus
Kildenavn, Alder, Køn, Kildefødested, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv,

Peter Hybner Juul, 42, Her i Sognet, Gift, Smedemester,
Ane Kirstine Kylle, 43, Maribo, Gift, Hans hustru,
Jens Peter Thorvald Juul, 16, Maribo, Ugift, Deres barn,
Ferdinand Bertelin Juul, 8, Her i Sognet, Ugift, Deres barn,
Valdemar Carl Emil Juul, 5, Her i Sognet, Ugift, Deres barn,
Lorentz Peter Petersen, 42, Skælskør, Enkemand, Bagermester,
Hansine Petrea Petersen, 6, Her i Sognet, Ugift, Hans datter,
Bollisine Therese Petersen, 4, Her i Sognet, Ugift, Hans datter,
Ane Christine Pedersen, 32, Vestenbæk, Ugift, Tjenestefolk,

Husstand: Præstø, Baarse, Vordingborg Købstad, 1855, 102-F2, Østre Rode, Nyraads stræde No 102

Kildenavn, Alder, Kildefødested, Køn, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv,
Lovns Peter Petersen, 47, Skelskør, M, Gift, Bagermester, Luth.,

Ane Christine Jensen, 36, Stensby, Kallehage, K, Gift, hans Kone [Lovns Peter Petersen], Luth.,
Bolsine Petersen, 9, Vordingborg, K, Ugift, deres Datter [Lovns Peter Petersen og Ane Christine Jensen], Luth.,
Hanse Petersen, 10, Vordingborg, M, Ugift, deres Datter [Lovns Peter Petersen og Ane Christine Jensen], Luth.,
Charl. Christian Petersen, 5, Vordingborg, M, Ugift, deres Søn [Lovns Peter Petersen og Ane Christine Jensen], Luth.,
Hans Peter Pedersen, 2, Vordingborg, M, Ugift, deres Søn [Lovns Peter Petersen og Ane Christine Jensen], Luth.,

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-05-08 13:27

De sidste to Lorents/Lovns Peter Petersen er vist født ca 1808 ikke 1802,

så nok ikke den samme? og yderst tvivlsom at Peter er født i Skælskør?? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-05-08 18:29

Måske en søster til Lise Baastrøm, alias Elisabeth Christiana BORGSTROM?
"
Inger Marie <PETERSDATTER BORGSTROM>
Christening: 03 Aug 1777 Place: Naestved, Praesto, Denmark
Father: Peter BORGSTROM
Mother: Ane Elisabeth
"
Bemærk moderens Elisabeth, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-05-08 21:08

En alternativ Peter Petersen:
"
Præstø, Baarse, Vordingborg Købstad, Algade, 1 Hus, 2, FT-1850, D2021
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter Petersen 48 Gift Bagermester Snesere Sogn, Præstø Amt
Ellen Margrethe Brass 37 Gift Hans hustru København
Carl Petersen 5 Ugift Deres barn Her i Sognet
Harald Adolf Petersen 4 Ugift Deres barn Her i Sognet
Camilla Petersen 1 Ugift Deres barn Her i Sognet
"
Alderen passer bedre, Svend

Godkendelse af svar
Fra : gedestalden

Dato : 08-05-08 21:34

Tak for svaret LisBJensen.