/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
KompoZer (bentjuul)
Fra : Eyvind
Vist : 766 gange
100 point
Dato : 02-05-08 19:18

Bent Juul.
Hvordan er det lige at jeg starter med at lave et websted på min comp.

Andre må naturligvis svare, men det var Bent Juul der lokkede mig til at prøve programmet KompoZer.

Her er adressen til programmet:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.html

Ps. jeg har sendt bud efter Libris-hæftet, som skal være ferielæsning sammen med min lille comp.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-08 19:55

TV -

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-05-08 20:34

Citat
men det var Bent Juul der lokkede mig til at prøve programmet KompoZer

av min samvittighed

Hej Eyvind
Jeg opretter det manuelt må jeg tilstå, dvs. med en hovedmappe - i den ligger index.html og undermapper, undermapperne er som regel "image", "html", "swf", og måske "css"
Så gemmer jeg straks den enkelte side i html mappen - først herefter laver jeg siden med billeder osv., så er jeg sikker på at der ikke bliver problemer med links til billeder, swf mv.

Men jeg starter altid med at gå i Funktioner og her vælger jeg Indstillinger og sætter siderne op.

Nu bruger jeg ikke Kompozer meget som regel kun til specielle afprøvninger, da min favorit er Dreamweaver 8. Desværre er den nye CS3 ret så dyr - så jeg forbliver på otteren.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-05-08 20:36

håndbold

Kommentar
Fra : ram3ramram

Dato : 02-05-08 22:26

http://www.matchware.com/en/products/mediator/
PLUS din egen server?= apache /php/ mysql___
så kan du køre alle scripts////// ISÆR MED ADOBE ? 2 / 3 SNART EN 4

dasken ///////

Kommentar
Fra : ram3ramram

Dato : 02-05-08 22:27

alt KOMMER TIL AT LIGGE/LÆGGE I C: ROD___RÆCER

Kommentar
Fra : ram3ramram

Dato : 02-05-08 22:28

DEN SGU I LUFTEN UDE :___Andet en klik på entreén

Kommentar
Fra : ram3ramram

Dato : 02-05-08 23:58

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-08 09:03

Jammen Bent Juul - der er ingen grund til dårlig samvittighed.

Jeg bruger DW MX4 som jeg fik af en der ikke skulle bruge den mere.
Den er også med på min lille feriecomp, men hjemmesiden er sat til at opdatere direkte når jeg ændrer/tilføjer sider. Men det er ikke altid at der er hul i gennem de wireless kanaler, ude i det Græske.

Men denne kompozer ser frisk ud så den vil jeg lige lege lidt med på ferie.
Der findes ikke noget bedre end at sidde midt i udsigten over hav og land, med lidt nyt program test.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-08 09:08

Dasken - der kan ikke være flere nye programmer på een gang i mit gamle hoved.
Så din henvisning må vente til en anden gang.

Ps. Jeg har set at der er manual på Dansk.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 03-05-08 13:12

Citat
Men denne kompozer ser frisk ud så den vil jeg lige lege lidt med på ferie.
Der findes ikke noget bedre end at sidde midt i udsigten over hav og land, med lidt nyt program test.

Så må du have en god ferie, jeg glæder mig til at høre hvad du har fået ud af programmet og hæftet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-08 16:33

Jo tak - men det varer lidt inden den ferie - men jeg er bare ved at gøre klar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-08 20:25

Så nu ligger Kompozer på den stationære og på 2 harddiske til den bærbare. En på win XP og en på ubuntu (på engelsk)
Hæftet for begyndere er også ankommet.
Jeg har dog et lille problem med at styre css og bruge det til sideformatering - men det kommer nok når jeg læser det rigtigt.

Dejligt og enkelt program at bruge. Man bør anskaffe sig det hæfte på dansk - så går det nemmere.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-08 20:27

Tak for svaret bentjuul. Det er et godt program du "lokkede" mig til.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-05-08 20:38

Selv tak Eyvind - jeg vil da også bestille hæftet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-08 20:31

Tak BentJuul - det var et godt program til at få forståelse med css som jeg dog har brugt i FrontPage men ikke rigtig forstået.
Og - jo tak det var en god ferie ude i grækenland.
http://www.hirsenet.dk/cssbox.htm
Der er med vilje ikke benyttet ekstern css for at opbygningen kan ses.

Årsagen til at boxene bliver mindre inde i andre boxe er fordi bredde sættes i %

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-06-08 21:05

Det ser jo godt ud - jeg kan godt se at du har lavet det med elastik, faren ved det er, at udseendet af ens hjemmeside ændrer sig i forhold til skærmopløsningen hos den besøgende.

Nåh det er jo nemt at ændre.

Jeg er ikke sej til css, så jeg lader dreamweaver om at lave det men en dag får jeg vel kigget lidt dybere i det.