/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton Internet Security
Fra : dolli
Vist : 326 gange
380 point
Dato : 02-03-03 16:47

Jeg har et problem med at få adgang til internettet når mine børn skal spille
Counter Strike. Der er forældrestyring og min internetforbindelse er incl. en router.
Er der en der kan fortælle mig indstillinger på firewall og routeren.

mvh. Palle

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 02-03-03 19:46

Det kræver lidt flere oplysninger hvis det skal være muligt for mig at hjælpe dig....

1 Hvilken router...
2 Hvilket styresystem
3 Hvordan problem med at komme på nettet
4 Er netværket tilsluttet en Hub/Switch

Kommentar
Fra : dolli

Dato : 03-03-03 16:36

Hej

Jeg har en TDC SpeedStream 2601 router. Da den blev installeret blev den opsat
med en basis indstilling.
Mit styresystem er XP Home.
Problemet er at jeg ikke får forbindelse til Gameserveren. Når jeg for eksempel vil
spille Counter strike får jeg en kasse op på skærmen med følgende meddelse: Could not
connect to game server reason: Lan Server are restrictes to lokal clients (CLass C )
Vi er endnu ikke tilsluttet et netværk.

Kommentar
Fra : clemmedk

Dato : 06-03-03 16:06

kan du andet end at surfe altså bruge port 80

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-03-03 16:06

Det første du skal gøre er at finde ud af om det er firewallen i routeren, eller norton som gør det

Højreklik på dit icon nede ved uret og vælg disable. Prøv så at gå på spilserveren

Kommentar
Fra : dolli

Dato : 30-03-03 16:54

Jeg har højreklikket på icon. Jeg kan stadivæk ikke få forbindelse til spilserveren.
Jeg har ændret indstillingen i routeren til åben. Så skulle jeg i følge vejledningen fra
TDC kunne spille online spil. Det kan jeg bare ikke. Der må skulle ændres et eller
andet et sted jeg ved bare ikke hvor. Er der ingen der kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 20:52

Hvad med xp's indbyggede firewall....er den sat til ?
Se evt. her http://www.kandu.dk/dk/tip/2888

Kommentar
Fra : dolli

Dato : 01-04-03 20:41

Nej den indbyggede firewall er ikke sat til.

Kommentar
Fra : dolli

Dato : 05-04-03 16:21

Er der ingen der har en TDC speedstream 2601 router og ved hvordan den skal
konfigureres.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 07-04-03 23:27

Jeg tror du måske kan bruge denne http://www.kandu.dk/dk/tip/1606