/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Logon på shared drev
Fra : Nederbasse
Vist : 383 gange
120 point
Dato : 03-10-01 09:37

Jeg har en intranet server/fil server og vil gerne at brugerne skal kunne logge ind på shared drev men jeg kan ikke få det til at virke, jeg kan kun logge på som administrator.
domænenavn\Domain Users er sat til Full Control på det shared drev, i Domain Controller Security Policy - User Rights Assignment - Access this computer from the network er domænenavn\Domain users.
Er der en indstilling et sted som jeg har glemt ?

Lars

Kommentar
Fra : wil

Dato : 03-10-01 15:08

er du sikker på man kan se drevet når man logger på som bruger?

Accepteret svar
Fra : movingrok

Modtaget 120 point
Dato : 04-10-01 12:34

Users skal også være oprettet.

Kommentar
Fra : Nederbasse

Dato : 04-10-01 14:28

man kan ikke logge på som bruger kun som administrator, Domain Users kan Access this computer from the network, i Security Settings er domænenavn\domain Users checket både i Local Policy settings og Effective Policy Settings

Lars

Kommentar
Fra : poo

Dato : 09-10-01 04:20

Hvis du vil have det til at virke som i Win95/98, så skal du bare gå ind i brugere i kontol-panel og enable din Guest konto, så kan du dele drev osv.. - som du plejer i Win98

PS: Kun smart, hvis det ikke er en "rigtig" server - men en hjemmeserver...

/Peter

Kommentar
Fra : Nederbasse

Dato : 09-10-01 08:07

Det er en "rigtig" server dog en intranet server men aligevel skal der være en vis sikkerhed på den.
Lars