/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdatering
Fra : Dodala
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 29-04-08 17:51

Hej

Er der nogen der ved hvorfor jeg ikke kan opdatere SP1 på min bærbar.
Køre Vista home edition på 2 PCér en stationær og bærbar har opdateret på den stationære,men kan ikke gøre det på den bærbare?? Begge PCér er 4 mdr. gammel (HP)

Mvh.

Dodala

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-04-08 18:09

- kører du samme licens på begge?

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 29-04-08 18:14

Nej, det er 2 forskellige.
Det er en medarbejder PC ordning. Hvor jeg valgte 2 PCér en bærbar og en stationær.!!

Dodala

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-04-08 19:43

http://www.pcworld.dk/blogs/Vistabloggen/1231

Dine drivere skal være opdateret...du kan afprøve det ved at gå ind på Driveragent og lave en gratis scan:

http://driveragent.com/?q=driveragent&PHPSESSID=0rcjk8h414kndkdktf4dckqad5

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-08 21:59

Opdaterer du via trådløst..........for det kan give problemer.

Men du kan hente og brænde en sp1 CD og så køre derfra.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 29-04-08 23:06

Mig bekendt, er SP1 til Vista ikke frigivet til danske brugere.

Dermed forstået, at hvis man køber en dansk Vista, kan man ikke ændre systemsproget til engelsk,
men hvis man starter med en engelsk version af Vista, kan man sagtens via Windows Update, ændre sproget til dansk.

Hvis der så frigives en version til Vista, skal den engelske version jo nødvendigvis være sprogkompatibel.

Dermed en oprindelig engelsk version af Vista på den stationære, og en dansk version på den bærbare...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 30-04-08 06:42
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-08 08:52

Altså..................jeg har hentet en Dansk sp1 til Vista.........brændt den på CD og installeret den.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746&DisplayLang=da

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-04-08 09:39

Det har vist sig der kan være problemer med maskiner der kører MDRM (microsoft dymaics retail management system) på xp maskiner der ønsker sp3 installeret og samme problem for vista maskiner der kører RMS (microsoft dymamics) og opgraderer til sp1 fir vista.
Det er generelt små og mellemstore firmaer der bruger ovenstående - men microsoft råder disse firmaer der bruger omtalte programmer til at vente med opdateringen til microsoft har fundet en løsning.
Hvis en eller begge af dine maskiner bruger en af omtalte programmer kan det være grunden

http://www.news.com/8301-13860_3-9931343-56.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-04-08 09:50

og så kom nyheden om fejlen også til danmark idag

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=35863

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-08 16:34

Hold da k..... hvor er microblød dog dårlig - det bliver da værre og værre.

Godkendelse af svar
Fra : Dodala

Dato : 30-04-08 21:09

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-08 21:40

Gisp - jeg har lige opdaget at den ikke er dansk.