/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Raftehegn
Fra : ans
Vist : 7886 gange
200 point
Dato : 26-04-08 19:30

Jeg skal, i skel til en af mine naboer, have sat et nyt raftehegn op.

Der skal bruges ca. 900 rafter med bark, længde ca. 2 meter, samt stolper. Det drejer sig om ca. 60 meter ialt.

Jeg er bekendt med, at jeg kan søge på Google, men måske en eller flere brugere kendte et sted, hvor det ikke kostede en "bondegård"

Det er jo ikke alle, der har en hjemmeside

Naboen er også interesseret i, at det bliver så billigt som muligt, "han" skal jo betale halvdelen.

Rafterne skal leveres til postdistrikt 2800 Lyngby.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-08 19:41

Har du kigget på "Lyngby hegn" (som nu bor i Ishøj)
http://www.lyngbyhegn.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-08 19:41

De billigste er nok dem kommunen har liggende langs med visse veje.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-08 19:42

Tror næppe du får dem billigere end i et byggmarked.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-04-08 21:59

Ud og sank selv det kan man i de fleste skove

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-04-08 23:25

Rafter består jo af små grantræer. Der skal udtøndes i sådanne skove så det vil absolut blive det billigste og hyggeligt ka det også være, hvis i er nogle stykker sammen om arbejdet

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 200 point
Dato : 27-04-08 08:28

hej ans

raftehegn er faktisk temmelig bekosteligt - men noget af det smukkeste
har selv skullet bruge lidt og søgt omkring

på den danske side ser dette tilbud måske ikke så slemt ud…
dertil kommer moms og fragt...
http://www.rafte-hegn.com/?gclid=CPj8hevI-pICFSaHMAodIkfQAw

ellers søg i sverige - Gärdesgård - nåletræernes hjemland
transporten kan ikke være så meget dyrere over sundet
og du sparer kursen - svarer næsten til at spare momsen
1dkr = ca 0,8 skr
og det er næsten de samme ”pinde” men monteret på anden måde
http://www.google.se/search?q=G%C3%A4rdesg%C3%A5rd&hl=da&cr=countrySE&start=30&sa=N

det kan også være at du i sverige skal søge på - skogsbruk -
http://www.google.se/search?hl=da&q=skogsbruk&meta=cr%3DcountrySE
,,, og spørge hvem, hvad, hvor forhandles - gärdesgård

eller søg - staket
http://www.google.se/search?hl=da&q=staket&meta=cr%3DcountrySE

håber at det var lidt hjælp
go jagt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-04-08 08:36

A-Z har nu rafter til røverpris, Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-08 09:39

Eyvind

Jeg vil kontakte Lyngby Hegn i morgen, da der ikke står priser på deres hjemmeside.
Det færdige resultat skulle gerne se ud, som vist på det øverste billede "Raftegegn med bark"
http://www.lyngbyhegn.dk/

refi

Jeg tror de fleste byggemarkeder kun har trykimprægnerede "rafter" og det skal det ikke være.

Sunowich

Det gider jeg ikke.

MissBe

Jeg vil undersøge priser og levering fra Sverige.

svendgiversen

Det eneste jeg kan finde i a - z er færdige hegn, der leveres i moduler, og det er trykimprægnerede "rafter", det skal det ikke være.
Du kan måske finde priser på løse rafter med bark, jeg kan ikke.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-04-08 10:13

Jeg så kun A-Z her til morgen: Løse brune rafter til spotpris, 24.95 kr pr stk (normalpris 39,95).
Men de er brune, imprægnerede og uden bark...
Sorry Svend, (måske alligevel et alternativ?).

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-08 10:30

Citat
Løse brune rafter til spotpris, 24.95 kr pr stk (normalpris 39,95).

I dette link fra MissBe koster den dyreste rafte 16,- kr + moms ialt 20,- kr.
http://www.rafte-hegn.com/?gclid=CPj8hevI-pICFSaHMAodIkfQAw

Trykimprægnerede rafter vil ikke blive et alternativ. Ej heller hvis det havde været billigere.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 27-04-08 11:43

,,,, det kan være at denne kan hjælpe lidt
>> söka företag<<
her... http://www.google.se/search?hl=da&q=s%C3%B6ka+f%C3%B6retag&meta=cr%3DcountrySE

ps. det ser ud til at svenske Gärdesgård 's pinde er i fuld længde af træet
men hvis de kan købes til 10-15 kroner da kan man vel finde en sav frem ??

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 27-04-08 19:43

Jeg fik en god pris i Rødovre sidste sommer. Det var 450 stk. 6-9 cm af 220 cm + stolper. Jeg mener prisen var 12.000 kr.

http://www.rafter.dk/raftehegn.html

De blev leveret i Bagsværd uden beregning til en markedets bedste pris på det tidspunkt. Jeg har selv brugt en del tid på at undersøge på forskellige hjemmesider m.v.

Service var helt i top og levering som aftalt.

Rafterne blev herefter tilrettet med el-høvl fra Harald Nyborg. Fastgørelsen skete vved at forbre med et 6 mm træbor og herefter bruge kam-skruer.
Det er blevet et rigtigt stærkt hegn.

Det tog godt 2 uger at lave det sammen med naboen - ialt 22 fag.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-08 00:24

Ja ja men så vil i jo ikke sparer så bare ud i skoven og køb dem til lidt mere end hvis i selv skal lægge dem ned, men garanteret billigere end div. byggemarkeder mm.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-08 00:48

Jeg skal ikke købe rafter i et eller andet byggemarked. Der kan man kun købe trykimprægnerede "rafter" og det skal det ikke være.

Men muligheden for at købe dem i en eller anden skov, den er der.

Så skal jeg bare lige finde den skov, hvor det kan lade sig gøre. Helst en skov, hvor der ikke er for mange myg

Nu skal jeg

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-08 01:14
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-04-08 07:26

Bilka har på tilbud i denne uge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-04-08 22:59

Jeg har lige deltaget i et nu lukket spørgsmål.

Eyvind og Sunowich gjorde grin med mig. Dette spørgsmål, som jeg her har stillet er et seriøst spørgsmål.
Jeg har ikke brug for tudekiks, men vil blot skrive hvorfor Eyvind og Sunowich nu bliver blacklistet fra denne tråd.

piaskov holdt sig nu heller ikke tilbage.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-04-08 23:43

Jeg ser først tilfældigt denne tråd nu, hvor jeg er ved at logge af.

Men der ligger en rafte"dims" på Gurrevejen i 3000 Helsingør, måske det var en du kunne bruge??

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 30-04-08 17:07

Ohøj - jeg vil bare lige fortælle at Eyvind alligevel ikke vil sige noget i denne tråd.
Tippet om Lyngby Hegn var såmænd alt han havde at sige.
Hilsen Emesen. (Eyvind)

Det er ikke så tit at jeg gør grin med folk......................men laver tit lidt sjov.
Ellers er verden da for kedelig, at leve i.

Ps. Emesen. er min meget sjældent brugte profil, som ikke behøver nogen point, hvis det skulle være.

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 30-04-08 19:13

Jammen dog Ans.

Citat
Men husk nu, at det ikke er gratis at have gæster.

Pas nu på dine penge, du ved jo, at din økonomi løber løbsk for dig i slutningen af måneden

Her må du så godt selv drille med en bemærkning om noget der tilhører en anden tråd.

Hovsa ............................

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-08 21:03

emesen.

Jeg vidste, at det ville ske, jeg ventede bare på hvor lang tid, der ville gå

Din bemærkning om at jeg godt må drille, så var det til den samme bruger som ikke kunne få sin økonomi til at slå til (et andet spørgsmål). Så det var kun et godt råd.

Eyvind

Rafter fra Lyngby Hegn er for dyrt. Jeg har talt med dem.

Nordsted1

Jeg har talt med det firma, de er også for dyre. Desuden skal jeg selv sørge for en vong/fragtmand. De leverer ikke selv.

Når jeg skriver at rafterne er for dyre, så er det fordi, de tager 5 kr. mere for en rafte, samt at stolperne er trykimprægnerede. Der skal jo bruges 900 rafter = 4.500 kr.

MissBee

Jeg har fået et tilbud fra http://www.rafte-hegn.com/?gclid=CPj8hevI-pICFSaHMAodIkfQAw
Incl. levering ser det ud til at være det billigste.
Men nu skal jeg lige afvente de tilbud, som min nabo skulle indhente.

Jeg vender tilbage, når jeg har talt med min nabo.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-08 21:04

vong =vogn

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-08 21:10

Det ser ud til, at projektet først bliver til noget i løbet af efteråret (naboens ønske)

Jeg tror, vi kan blive enige om hvor rafterne skal købes.

Det næste problem bliver så, hvem skal sætte raftehegnet op ????

Jeg vil have et fast tilbud, men naboen kender en, der kan lave det, men på timeløn !!!!!!!

Det er ved at være lukketid.

God weekend

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-05-08 22:04

Så må naboens bekendte komme med et ca timeantal, når du så kender prisen på ham, kan du bedre ringe rundt efter tilbud

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 23-05-08 22:33

Husk på at hvis man købe tynde rafter skal man bruge forholdvis flere.

Derfor er det måske værd at overveje at bruge ø7-9 cm.

Det kræver også mindre arbejdstid at sætte det halve antal rafter op.

Det er vist markedets billigste ?
http://www.rafter.dk/priser.html

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 23-06-08 19:23

Tak for svaret MissBe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-06-08 19:26

Citat
Jeg har ikke brug for tudekiks, men vil blot skrive hvorfor Eyvind og Sunowich nu bliver blacklistet fra denne tråd.

piaskov holdt sig nu heller ikke tilbage.
snøft snøft

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-08 19:58

Jeg vil bare lige udtrykke min glæde over at være taget til nåde.

Ps. Nej jeg har ikke ligget på lur, men man kan ikke fraskrive tråden når man er sortlistet.
Så derfor har jeg lige fået mail om tråden.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-06-08 09:30

velbekomme

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-06-08 09:58

U...Ans....svarlig hi hi

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-06-08 20:20

Eyvind

Det er nu lang tid siden, at jeg ophævede BL i denne tråd. Lang tid før jeg lukkede spørgsmålet.
Du kan bare spørge Sunowich

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-08 20:30

Ok Ans - men jeg ville da ikke ind i den "forbudte" tråd og forsøge mig. Selvom jeg godt kunne.

Men min glæde er da lige stor.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-08 15:38

Citat
men man kan ikke fraskrive tråden når man er sortlistet.

Det er heller ikke nødvendigt, at fraskrive sig en tråd, når man er blacklistet, du får ikke mails til tråden, hvor du er blacklistet.

Jeg ophævede BL den 24.05.08

God sommer med håbet om

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-08 20:14

Tak i lige måde.