/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Nemt program
Fra : WarBitch
Vist : 584 gange
100 point
Dato : 23-04-08 22:45

Hejsa!
Jeg leder efter et freeware program til at opbygge en hjemmeside. Det skal være NEMT at bruge, gerne noget i stil med MS office Frontpage, hvor man både kan programmere lidt, men også opbygge hjemmesiden rent "visuelt" (Bestemme sort baggrundsfarve, rød skrift, indsætte et billede uden at skulle bruge koder) ..
Er der nogen som kender til et sådan program?

WB

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-04-08 22:51

Hej med dig.
Har du prøvet at se på den der hedder www.123hjemmesider.dk Det er gratis i 30 dage så man kan se på om det er noget

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 23-04-08 22:53

Hejsa :)
Joo, kender det godt, men det er ikke sådan noget jeg er ude efter.. :) Sidder og skal hjælpe en person med en hjemmeside, og personen har allerede købt et domæne-navn men er helt på bar bund.. hehe.. Det duer altså desværre ikke med en 123hjemmeside.. :)

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 23-04-08 22:57

Dette er nemt at gå til og helt gratis http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.html link til download nederst på siden.

Der er samtidig lidt instruktion til programmet

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 23-04-08 23:07

hmm.. Det ser ud til at det er forbundet ret kraftigt med firefox.. Er det noget man skal have installeret for at bruge programmet? (Som sagt er det noget jeg skal bruge til at "guide" en anden i, og jeg ved ikke om denne har/er interesseret i at få firefox) .. Minder dog umiddelbart MEGET om frontpage, og så skulle det jo ikke være så svært at sætte sig ind i.. (Bruger sjældent mange minutter på at finde ud af et program, så det burde heller ikke være super svært at sætte mig ind i det her

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-04-08 23:16

Citat
hmm.. Det ser ud til at det er forbundet ret kraftigt med firefox

Nu er det sådan, at en hjemmeside skal kunne køres med en hvilken som helst Browser og validere efter W3C's foreskrifter. Så du skal se, der nok ingen problemer er.

Alternativt er at købe Frontpage.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-04-08 23:29

Citat
Sidder og skal hjælpe en person med en hjemmeside

Du kan jo hente en Dreamweaver i en 30 dages fuld prøveversion her http://www.adobe.com/products/dreamweaver/?promoid=BPDEC den overgår Frontpage med flere længder og koden validerer hos W3C.

Godkendelse af svar
Fra : WarBitch

Dato : 23-04-08 23:55

Tak for svaret bentjuul. Tror det er lige hvad jeg/vi leder efter.. Virker umiddelbart nemt at gå til :) Så tak for hurtigt svar..

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-04-08 08:58

Hej Med dig
kunne foreslå dig at bruge cmsimple.
Her kan du logge ind på siden og editere på siden med med følgende Editor.
Kan hentes på min side forneden. det er det eneste du ikke må fjerne.
hilsen Steen http://stec.stoneplace.dk/cmsimple/