/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fødseldagsskæg
Fra : dordi
Vist : 11925 gange
25 point
Dato : 21-04-08 20:06

Jeg står snart for at skulle til rund fødselsdag. Til runde fødselsdage plejer vi altid at have underholdning med, i form af sange, komikere, skuespiller, lege osv. Nu har vi bare været så mange igennem, og det med vi hyre en der kommer og laver skæg er bare snart for meget brugt.
Så mangler nye ideer, og ny inspiration. Så hjælp, har du/i prøvet noget der var ekstremt skægt, og anderledes???

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 35 point
Dato : 21-04-08 20:33

Prøv at kigge her - rigtig mange ideer til en sjov fest

http://www.voksenforsjov.dk/index.php?id=87

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-08 20:35

Du/I har jo fået en ønskeseddel.
Disse ønsker skal i totalt misforstå -
ønsket "sovepose til en frossen pind" blev til en alm. pind fra fryseren lagt ned i en lille bitte sovepose vi selv havde syet (tændstikæske størrelse)

Ønsket "en skål i malm" blev til en skål i halm (vedkommende blev sat på en halmballe)

Der bør være en fortæller som omtaler de "mærkelige" ønsker efterhånden som de forskellige afleverer "gaverne"

Det samme kan også laves som en sang..........men husk at stope op så der er tid til at opfatte hvad der sker ved hver gave.

Tøjdele i plast kan blive et problem da det er meget varmt og kan ikke ånde.

Vi har også prøvet at lade et sølvbrudepar holde en tale for gæsterne skiftevis.
en rejser sig og slå på glasset
en anden råber:"det er da ikke dig der skal holde tale"
en siger fornærmet:" det kan da ligesågodt være en pige der holder tale.
og lidt uenighed - hvorefter der skæres i gennem og resutatet bliver at brudeparret selv holder talen og skamroser alle gæsterne og til sidst deler gaver ud.
det viser sig at det er deres egne ting vi fik børnene til at hugge for os.
Det var alm. ting som ikke kan gå i stykker.
Alle gæsterne er rigtig glade for "gaverne"

Vi er naboerne på en lille vej.

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 21-04-08 21:13

Vi lavede en quiz til en 30-års herre-fødselsdag, hvor man skulle se om fødselaren var "tyr" eller "tøs"

På et stort stykke pap havde vi skrevet tyr på den ene halvdel og tøs på den anden, med en pointskala på hver side. Vi fastsatte en mindre "pap-pil" med pil i begge ender i midten af det store papstykke, så når den ene pil gik op, gik den anden ned... Og så kunne man så nå op på 5 point (og i modsat side - 5)

Manden skulle så svare på spørgsmål i de to kategorier (tøs / tyr) det var om desperate housewives, motorcykel-cylindre osv. osv. Og tricket er sæfølig at tøs-spørgsmålene skal være noget nemmere end tyr-spørgsmålene. Når han svarede rigtigt gik pilen op i den side, som spørgsmålet hørte til. Når han svarede forkert, skulle han drikke et lille shot. (Det behøver man selvfølgelig ikke)

Det lyder vist lidt plat, men var faktisk rigtig sjovt og til stor underholdning for alle tilhørerne, som fandt ud af at han faktisk vidste mange tøse-ting, men overraskende nok også kunne svare på nogle af de helt svære mandespørgsmål.

Legen ender, når han er kommet til top i én af point-skalerne (og dermed i bund i den anden) Ved denne fødselsdag blev "offeret" kåret som tøs med dertilhørende prinsessekrone

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-08 21:17

Citat
Når han svarede forkert, skulle han drikke et lille shot.

For ikke at ødelægge dagen for vedkommende kan man evt. fortynde disse shot.

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 21-04-08 21:33

Jeps - og han nåede heller ikke en hel masse shot, før han selv måtte vælge, om det var bedre med en slurk øl eller cola... For det er heller ikke sjovt, hvis fødselaren bliver tvunget til at bælle en hel masse...

Legen vil nu også virke helt uden en straffe-ting.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-08 21:47

Hvad med et lotteri.

Det kan enten være at gæsterne ,hvis de trækker en gevinst, i løbet af året skal gøre noget for fødselaren.

Det kan også være ,at fødselaren i løbet af året skal gøre noget for gæsterne hver især, hvis det ikke var en nitte.

Min nabo har lige været til konfirmation. Sønnen på 11 år var så stolt. Han var en af dem, der havde "vundet" Han skulle give sin kusine (konfirmandinden) en juledekoration i slutningen af november måned.

God fødselsdag

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 21-04-08 21:52

Du kan da også kigge her: http://www.sjovide.dk/showpage.php?pageid=22721

Klemme2006

Kommentar
Fra : sommefuglen

Dato : 22-04-08 11:45

Prøv
www.festsange.dk
www.festdoktoren.dk
Der er både sjove taler, sange, lege osv.

Håber der er noget du kan bruge.

Godkendelse af svar
Fra : dordi

Dato : 27-04-08 18:50

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-04-08 21:35

Selv tak og go´ fornøjelse