/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP, genstart, nu uden HD
Fra : Always8382
Vist : 620 gange
133 point
Dato : 16-04-08 23:15

Halløjsa kloge hoveder

Jeg er brug for lidt ekspert viden. Har geninstalleret Windows Xp på min PC. Min pc har 2 harddiske, hvor jeg har programmer på den ene, og musik(spil osv) på den anden. Den jeg geninstallerede Xp spurgte den og hvilket drev, og valgte selvfølgelig C: hvor tidligere version også lå på.

Nu er Pc'en igang igen. Men den kan ikke finde min anden Harddisk(G:). Hvis jeg starter Denne Computer er den ikke at finde. Under "Enhedshåndtering" er begge harddiske der, og der står at de begge virker korrekt.
Men kan stadig ikke finde den anden harddisk...
Hjælp...

Mange tak...

Klaus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-08 23:19

Så må du ind i bios og se om den er slået til automatisk at finde dem

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 16-04-08 23:20

Lidt yderligere forklaring, hvis dette kan lade sig gøre... Please...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-08 23:22

Tryk vist f8 under opstart så kommer du ind i den Blå side der hedder bios der er et sted hvor man kan se om hardiskene er slået til auto eller manual

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-08 23:23

Nu har du vel ikke kommet til at formaterer d drevet unde installationen ????

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 16-04-08 23:26

Når jeg er i den blå side, står begge harddiskene der. "select first boot device", hvad skal jeg vælge og trykke?

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 16-04-08 23:27

Nej under installation valgte jeg at erstatte Windows på C: drevet...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-08 23:32

First boot c men det der med at finde diskene er under et andet punkt men kan ikke huske hvad det hedder og skal altså se dyner nu såe enten må en anden overtage eller du må vente til i morgen på min hjælpende hånd

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 16-04-08 23:34

Okay... Men tak for hjælpen foreløbig...

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-04-08 00:06

Du skriver at du har geninstalleret XP og kan se den i Enhedshåndtering.

Kan du se den i Kontrolpanel > Ydelse og vedl. > Administration > computeradministration > Diskhåndtering ?

Og har den den rette størrelse der ?

Hvis du ikke har opdateret XP og det er en ældre CD udgave uden servicepacks, kan XP ikke se harddiske større end 137 GB.

Med SP1, kan den se større diske, hvis 48-bit LBA support er slået til.

Med SP2 skulle du være uden problemer i den retning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-08 01:54

Er Windows fuldt opdateret ? Som WinXPeter skriver, løses dit problem af sig selv, når du får installeret Service Pack 2, jeg har prøvet at geninstallere Windows XP flere gange, hver gang bliver problemet med min anden indbyggede harddisk løst når jeg installerer SP 2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-04-08 10:28

Hej

Kan du se HD i Diskhåndtering?
Højreklik på Denne Computer>Administrer>Diskhåndtering.

Hvis du kan se HD, tildel HD et andet drevbogstav, højreklik på enhed i diskhåndtering og vælg rediger.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 17-04-08 16:57

Når jeg er i diskhåndtering som Klaudi skriver, kan jeg selv den. Der står disk 1, Dynamisk, Fremmed

Hvor den øverste er disk 0, C:, grundlæggende, Online.

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 18-04-08 19:00

Højreklik på disken og vælg "Aktiver Disk" der er et billed her http://www.abovetec.com/yes/mirror-swap.png

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 18-04-08 20:06

Du har mistet din filtabel - reparer medhttp://www.helgec.dk/lost%20partition.html

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 20-04-08 19:08

Slynglen) Kan jeg ikke... Jeg har følgende mulighed, Konverter til grundlæggende disk, egenskaber og hjælp...