/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Nero 5.5 indstillinger..
Fra : bimbobo2
Vist : 387 gange
50 point
Dato : 27-02-03 20:01

Hej, jeg har købt en LiteOn cd brænder, hvor der er en cd med Nero....
I "configuration", "expert features" har jeg markeret, at der ikke skal åbnes for låget af brænderen, efter brænde- processen er afsluttet, men det gør det alligevel!
Jeg har opgraderet til 5.5, men det samme problem er opstået igen.
Er der en løsning? Jeg skal alligevel lukke låget igen, så Nero kan kontrollere filerne....
Elller er det ikke Nero der er problemet...., men jeg mangler en løsning alligevel!
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-02-03 20:04

filer-indstilliger-ekspetifunktioner [x]udskyd ikke cd efter brænding

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-02-03 20:06

mærkeligt at den gør det alligevel var vel spørsmålet,men min gør det ikke,
men er det den du spiller fra eller den der kopies

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 27-02-03 20:09

Jeg kopierer nogle filer fra min harddisk til cd'en og jeg har krydset det....i eksperfunktioner...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-02-03 20:14

ok jeg var lidt hurtigt før
har du XP så åbn DENNE COMPUTER højre klik på brænder cdromem (måske drev d hvis du kun har et c drev)
vælg fanen indspilling [x]udskyd cden efter brænding
som du siger er det ikke nero,men måske....

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 27-02-03 20:23

Jeg kører Windows 2000 Pro SP3.... og jeg kan ikke finde den fane, du taler om..., når jeg højreklikker!
Kan man ikke ændre det fra regedit elle andre windows instillinger.
Den brænder jeg har er en LiteOn LXR - 40122C / D USB 2.0....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-02-03 21:06

hej !
jeg tror det er et program der skaber konfikt så den ikke vil åbne efter brændig.
gør dette :
start-kør:skriv i et kør vindue MSCONFIG og fravælg tjenester(ikke service) og start elementer
genstart og prøv hvis den udskyder det er det så "bare" udelukkelse metoden....
i 2000 er det det her program du skal bruge istedet for msconfig:
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
men idden er den somme

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 27-02-03 21:44

Jeg tror du misforstod indlæg....
Problemet er, at den åbner for brænderens låg, før softwaren er færdig med at tjekke om de filer, der bliver kopieret er kopieret rigtigt!
Jeg vil IKKE have, at den åbner låget automatisk efter kopiering!!!!

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 28-02-03 23:36

Jeg fandt ud af det!
Det er option "verify data after burning" under brændprocessen, der gør at disken blev "ejected"!
Hvis man ikke bruger denne option, så er der ingen problemer!

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 28-02-03 23:39

nu har jeg selv besvaret mit spørgsmål...
Kan jeg trække det tilbage/slette det....? Lige meget med de point!!!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-03-03 07:45

godt du fik det til at virke

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-03-03 07:50

hej så lige dit problem at det var den engelske sprog - du kan download istedet for den danske sprog til nero
her: http://www.nero.com/en/index.html#download
det er under rulleruden - language pack - hvor der nu stå program