/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Grådighed.
Fra : Mosebaek
Vist : 822 gange
50 point
Dato : 09-04-08 15:53

Er nok lidt venstreorienteret.Altså lidt orienteret mod partiet Venstre.
Er dog ikke medlem af nogen parti.
Men jeg bliver godtnok forarget over en gut som Lars Løkke.Nok er det kun småtterier,der er fremme endnu.Men er det bare fligen,vi har set? Er der en ny Brixtofte sag under opsejling?
Jeg har i altfald allerede mistet lysten til at se ham som statsminister.Uanset om det er lidt eller meget,kan jeg bare ikke "nuppe" den der grådighed.(Lad bare skatteyderne betale,så længe det ikke opdages).Det er noget svineri.De har en god fed hyre allerede med (lovlige) diæter og tillæg i rigelig mængde.Jeg husker også endnu,Svend Heiselberg der lige skulle smøre en taxa regning af på det offentlige,uberettiget.Magten korrumperer.På et vist tidspunkt,tror de det er en ta`selv bord.
Men efter min mening,er det tyveri.Nøjagtig det samme som at stjæle varer i en butik.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 16:09

Gider du lige Mosebæk.

650 kr. i en forretning med en omsætning i repræsentation på 2 millioner DKR. Det er da til at dø af grin af, og hvad har det kostet at isolere disse 4 bilag ud af 6.000. Goshhhhh

Spild ikke tiden på sådan noget børnehetz, kom videre og lav politik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-08 16:12

Citat
Nok er det kun småtterier,der er fremme endnu.Men er det bare fligen,vi har set?

JA

Vi kan takke "revolver"journalister for den slags....

Noget skal de lave....

Den MINDSTE plet på en i et offentlig embede vil før eller senere se dagens lys.....

Det er IKKE anderledes end det altid har været - forskellen er blot at det er blevet nemmere at "rode" i....

Om de så piller sig i næsen i en mørk gyde, vil det være på forsiden før eller senere....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 16:14

Citat
Nøjagtig det samme som at stjæle varer i en butik.
Det straffes ikke særlig hårdt, og enkelte har det ligefrem som levevej.

Man bestiller model, farve og størrelse, og så leveres varen efter aftale samme eftermiddag, som regel omkring til halv pris, den kan dog som regel forhandles. Så alt i alt synes jeg det var en dårlig sammenligning Mosebæk.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-04-08 16:36

Ka de ikke finde noget på Karen vendekåbe og sende
hende til sibirien

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 16:48

LOOL der er for varmt til den slingrefjams

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-04-08 17:27

Kom nu !!!! Fire pakker cigaretter og en middag til konen - peanuts.

Det er patetisk, at se/høre socialkrabaterne gå i selvsving over disse petitesser, når man tænker tilbage på, hvad de har kostet skatteyderne, da de var ved fadet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-04-08 17:36

Jamen grin i bare.(Ad mig).
Jeg kan forstå,at i mener det er en art frynsegode.
Jamen,så er det også iorden en butiksansat,lige får en pakke cigaretter under neglene,inden fyraften.
En bartender afregner kun hver fjerde drink,han sælger.(Svind).(Bevislig tilfælde).
Flaskedrengen kører de samme ølkasser igennem to gange og hæver pengene ved kassen.(Bevislig tilfælde).Murersvenden ta`r lige fire sække cement,af mesters,til sort arbejde.Jamen ok.
Men jeg mener bare at vore politikere,burde være foregangsmænd.Så kan i sige:Jaaeemen, de er jo bare et udsnit af befolkningen.DEN KØBER JEG IKKE.Jeg går ud fra at vedkommende,jeg evt.stemmer på,har en vis grad af anstændighed indbygget.
Meget mærkeligt:Ordet politikerlede ran mig lige i hu.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-04-08 17:36

Der er kun en forskel på Brixtofte, Lars Løkke o.s.v. og så de andre.........det er om de bliver opdaget eller ej

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 17:54

Citat
Jeg kan forstå,at i mener det er en art frynsegode

Nej Mosebæk, men der er en nedre grænse, og her er vi ovre i den helt lille petitessafdeling. Fint nok at det blev opdaget, fordi man kørte hetz på ham og nu har han betalt, så er den skid barberet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 17:56

Citat
Der er kun en forskel på Brixtofte, Lars Løkke o.s.v. og så de andre.........det er om de bliver opdaget eller ej

Det står for egen regning, ikke Dova? Jeg formoder ikke at det er noget du ved noget om. Det er sådan man starter en hetz.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-04-08 18:01

Jeg snyder så meget det lader sig gøre.
BT gider ikke skrive om det.
Dejligt med fred og ro i "arbejdet"

Det har sine fordele at være - den bette mand.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-04-08 18:26

Citat
Der er kun en forskel på Brixtofte, Lars Løkke o.s.v. og så de andre.........det er om de bliver opdaget eller ej

Du har desværre ret,Dova.
Og Klumme:
Citat
Nej Mosebæk, men der er en nedre grænse, og her er vi ovre i den helt lille petitessafdeling. Fint nok at det blev opdaget, fordi man kørte hetz på ham og nu har han betalt, så er den skid barberet.

Ja,den er go`.Sådan lød det også med Brixtofte.Kun bagateller.Han har mistet min tillid (Løkke).
Men det skider han nu nok en lang lige stykke.
Stadigvæk synes jeg det er pinligt.En mand der er ved at manøvrere sig en i en position,som statsminister kandidat.Han har nok skelet til Mona Sahlèn,Sverige.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 18:28

Tjaeee hvad skal jeg sige. Jeg mener du skyder langt over målet, når du drager Brixtofte og Mona Sahlèn ind i debatten. Vi taler altså stadigvæk om snollede 650,- DKR

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-08 18:29

ALT snyderi er TYVERI.... Der er jo en det går ud over

Forskellen er blot om man er bevidst om sin handling....

Meeeen, der er dog grænser for HVAD "samfundet" skal beskæftige sig med

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 18:29

Lad være at sige Dova har ret. Hun udtaler sig om noget, som hun ikke ved en disse om. Den kører rent på fordom.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-04-08 18:54

Man kunde måske tillade halstørklæde, så visse ubehagelige
personer ved fejltagelse kom til at hænge sig.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-04-08 19:57

Naturligvis kan vi ikke have at ministre eller andre politikere går rundt og sjusker med regnskabet, og slet ikke når denne minister er udset til at blive vores næste statsminister, hvilket han sandsynligvis bliver i god tid inden næste valg.

Men der er, så vidt jeg forstår, kun tale om sjusk, så en lang næse til Lykke og lad os så komme videre.

Jeg undrer mig i øvrigt over at bogholderiet i lykkes ministerier ikke har bedre styr på bilagene, hvorfor udbetaler de penge til Lykke som han ikke kan forklare hvorfor han skal have?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-04-08 20:34

Citat
Tjaeee hvad skal jeg sige. Jeg mener du skyder langt over målet, når du drager Brixtofte og Mona Sahlèn ind i debatten. Vi taler altså stadigvæk om snollede 650,- DKR

Ja,okay.Gu`sætter jeg det hele lidt på spidsen.Mona Sahlèn sku`nok heller ikke trækkes ind i denne debat.Det var bare for at ta`et skrækeksempel.(Men i dag er hun vist helt i toppen af det svenske socialdemokrati).Men jeg er for så vidt,ligeglad med om det er 650 Kr. eller 650.000 Kr.Det er den der trang til at mæske sig på andres bekosning,jeg ikke kan med. Jeg bliver så forbandet harm,når jeg hører om slige ting.Folk med i forvejen høje indkomster,uden skrupler bare rager til sig.
Jeg er heller ingen dydsmynster selv.Men stadigvæk:Folk der føler sig "kaldet" til at lede vort land,burde ha`en minimum af moral.DET ER BARE MIN MENING.

Næste gang stemmer jeg på EL eller SF.
Somom det ville være bedre.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-08 21:05

Hold nu lidt igen.....

Efter han har forklaret sig drejer det sig jo blot om en art "lommepenge" de kan bruge til hvad de lyster.....

Så om han køber "partiblade" eller "damer" for pengene er vel en privatsag

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-04-08 21:12

Øh, uanset hvad han bruger penge på skal han kunne forklare hvad det er og hvorfor staten skal betale.
Er han ude & spise med konen og vennerne skal han selv betale, er han ude med officielle gæster betaler staten.
Og det er netop her det begynder at blive noget sjusk, for Lykke har ikke haft styr på hvilke bilag der er til hvad.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-04-08 21:28

Citat
Efter han har forklaret sig drejer det sig jo blot om en art "lommepenge" de kan bruge til hvad de lyster.....

Jeg takker for din humoristiske sans,Refi.
Hvis det kun er håndører,hvorfor F...... tar han så ikke sin egen pung op og betaler!GRÅDIGHED?
Den er sikkert lavet af muldvarpeskind.......

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 22:18

Jeg er nu forundret over så mange, som åbenbart er godt og grundigt orienteret om hvordan en minister skal føre regnskab, og hvem der skal betale hvad.

Det skulle vel ikke tilfældigvis være sådan, at den enkelte opponent lader sig lede af hvad vedkommende selv mener er fornuft og rigtigt. Det er det muligvis osse, men det er alligevel et gæt i luften, lissom Dovas kommentar, hvor hun mener at forskellen på ministerne blot ligger i hvem der er blevet opdaget og hvem der ikke er det.....

Går ikke. Den holder ingen steder, men er da meget sjov, hvis man nu vil svine dem allesammen til over en kam, uden at have en skid at have det i

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-04-08 22:25

Lykke har jo selv erkendt at have gjort noget forkert.

Og billag der ikke fortæller hvad pengene har været brugt til eller i hvilken sammenhæng er ubrugelige, men de findes i stor stil.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 22:50

Nej Bertel. det var ike hans ordvalg. Han blev netop spurgt hvordan han vilel forsvare sin handling, og til dette svarede han: "Jeg har ikke noget at forsvare". Der er sket en bogføringsfejl, som gjorde at jeg uretmæssigt fik 650,- DKR udbetalt. Dem har jeg tilbagebetalt, så er der ikke mere at komme efter. Og Gud hvor er jeg enig med ham. Det er fandme for små sko at gå i, hvis man gider tæske mere rundt i dette.

Men hvor er det symptomatisk for oppositionen og andet godtfolk , som snurrer rundt om sig selv og ikke aner hvordan de skal få den mindste indflydelse på landets styring med hende Guzzi Helle ved roret hos Socialkammeraterne. De aner ikke hvor de er, og de aner heller ikke hvor de skal hen af, så de er mere end lykkelige for, at der blev fundet 4 bilag med et samlet pålydende på 650,- DKR svarende til 0,0321 % af repræsentationskontens samlede omsætning LOOOOL så fokus kunne fjernes fra deres fallitpolitik et kort øjeblik.

Go home opposition og lav politik, og lad være at forsøge at onanere en mariehøne med boksehandsker på. Dur ikke sagde prinsessen LOOOL

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-04-08 22:55

Nu drejer det sig jo ikke om 650,- men om mange 100.000 og principper.

Men Klumme har jo en politisk overbevisning der gør at man ikke må have lov til at anklage Lykke for sjusk.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 23:10

bertel...hvis du vil køre på det plan, så gør du bare det, men så smutter seriøsiteten.

Lad mig spørge dig....hvor har du tallet mange 100.000 DKR fra. Det er grebet ud af den blå luft.
Jeg havde ikke haft den holdning jeg lufter, hvis Lykke var taget med nallerne i klejnekassen og bevidst bortført...som du siger mange 100.000 DKR..... Men for helv...... det er der jo heller ikke tale om.... der er angiveligt tale om 4 bilag ud af 6.000 bilag og 650 kr ud af 2.000.000 som er bogført fejlagtigt, og mere er der ikek i den sag.

Vil du have Lykke dømt på forhånd, fordi ministre pr. definition er tyveknægte, og at det bare er et spørgsmål om tid, hvornår de 650,- DKR er vokset til 650.000,- DKR eller 6.500.000,.- DKR som slider på Lykkes lommer STOP STOP KMPLAG....

Det er for meget. Knald stodderen, når han har nappet af kassen og ikke før. Hvor svært kan det være? Og forøvrigt er det jo et meget godt retsprincip som vi normalt bruger meget i Kongeriget, at man lige venter til forbrydelsen er fuldbyrdet, før man begynder at sanktionere. Nemli

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-04-08 23:14

Der er bilag for mange 100.000,- der ikke er ordentlig dokumentation for, der er ikke tale om at Lykke har fået 100.000,- for meget, man ved bare ikke hvorfor han har fået de penge.

Nej, ministre er ikke pr. definition tyveknægte, og Lykke er, så vidt jeg kan se, heller ikke tyveknægt.
Han har "bare" ikke orden i sin økonomi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 08:03

Citat
Han har "bare" ikke orden i sin økonomi.

Som 4 mill. andre danskere

Var ALLE så retskafne kunne SKAT nedlægges og vi kunne slippe -5-10% billigere i skat - alle.....

Tænk på politebetjenten der henter "morgenstykker" i patruljevognen....
Tømreren der lige afleverer lille Malene på vejen til arbejde i firmabilen...
Kommunalarbejderen der lige "glemmer" 1 m3 sand til naboens sandkasse..
Lægen der lige "snupper" en hovedpinepille af "kassen".....

osv osv...

Jo - der er dejligt i Danmark

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-04-08 08:15

Jeg tror BertelBrander har forstået min "pointe ":
Citat
Nu drejer det sig jo ikke om 650,- men om principper.

"Principper",det er netop det jeg mener.Klumme derimod,mener der er en nedre grænse.
Ja tak,hvor går den? Hæves den ikke stille og roligt,hvis ingen råber "vagt i gevær".
Jeg mener stadigvæk vi har ret/pligt til at kræve lidt mere af vores folkevalgte ledere.
Evner de ikke at "at holde deres sti rent",er det ud af klappen.
Der er folk nok,i kulissen til at ta`over.
Næh,godt vi har journalisterne,til at holde lidt øje med dem.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-04-08 08:21

Korrekt Refi.

Men for lige at genta`mig selv:

Citat
Jeg mener stadigvæk vi har ret/pligt til at kræve lidt mere af vores folkevalgte ledere.

Mosebaek.

NB. Nu må jeg lige en tur på containerpladsen.Vender tilbage senere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 08:25

Citat
Der er folk nok,i kulissen til at ta`over.

Og du mener dermed de er "bedre" - eller hvad

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-04-08 16:25

Citat
Og du mener dermed de er "bedre" - eller hvad

Nej,det mener jeg overhovedet ikke.Men lad det komme an på en prøve.En vis udskiftning,gør ingen skade.Det ku`endda være det hjalp lidt på selvkritikken,hvis (i dette tilfælde Løkke) de viste der stod en "afløser" klar.
Noget andet er:Jeg tror denne tråd er ved at rinde ud.Men nu har jeg ialtfald fået luftet min mening.
Og det ændrer ikke en tøddel,er jeg godt klar over.Udover at få lidt øvelse ved tasterne.Og hyggen ved at "polimikke" lidt med jer kan`duer.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 17:27

Ja - Helle nøjes med at rejse privat på STATENS rabatkuponer

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 19:58

Jeg synes at det er beskemmende at Refi mener at det er ok at ministre svindler, for det gør alle andre også.

Nej, alle andre svindler ikke og det er ikke i orden at svindle, slet ikke når man vil være statsminister.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 20:27

Bemærk i øvrigt denne undersøgelse:
http://jp.dk/indland/indland_politik/article1315666.ece

60% af jp.dk's læsere, der vist normalt ikke kan kaldes røde, mener ikke at Løkke er værdig til at blive statsminister.

Og det bringer os naturligvis til sagens kerne, Lykke er ikke særlig populær i befolkningen, disse sager gør det bestemt ikke bedre, men Venstre har ikke andre kandidater til statsministerposten når Fogh inden for et år går af...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 20:32

HALLO....

Der ER jo ingen der har svindlet.....

Det er "visses" udlægning af fejl der kaldes svindel.....

Så beskyld nu ikke nogen for noget det IKKE har gjort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 20:33

Citat
Lykke er ikke særlig populær i befolkningen

Kommer nok an på HVEM du spørger

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 20:38

Naturligvis sidder der et par stykker rundt omkring og synes at Lykke er sagen, men det er meget få.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 20:41
Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 21:06

Så var han blevet "krigsminister"

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 21:20

Man kan selvfølgelig også sige at Lykke bare følger i sine forgængers fodspor.

Fogh måtte gå af som skatteminister fordi han havde fusket med tallene i skatteministeriet, og Thor havde fusket med landbrugsstøtten...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 21:24

Lidt sølle Bertel. Det havde jeg ikke forventet af dig LOOL

En ting er du ikke kan li Lars Lykke og hans politik måske, men lad være at blande din personlige antipati sammen med de beskedne bøgføringsfejl der er fundet.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 21:41

Klumme kan ikke lide sandheden, så han skyder budbringeren...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 21:50

Najjjj hold nu op Bertel. Det skinner så vildt igennem, at du ikke kan døje Lars Lykke. Det er da helt okay... men den antipati har, havde du jo osse før det med regnskabet blev blæst op i presen mv.

Nu kører du konsekvent i regnskabsrillen. Spark lige til grammofonen og lad os høre hvorfor du ikke bryder dig om LL, om det er hans politik eller hans barbersprit du ikke kan li, og så spring det med regnskabet over.

Hvad regnskabet angår, kender vi jo din holdning og så er der jo ingen grund til at tæske mere rundt i det. Du skal ikke være bange for det bliver glemt. Bare rolig. Socialkammeraterne skal nok holde gryden i kog, specielt fordi de ikke har andet at lave. Selv om man skulle tro, at de var sat på deres taburetter for at lave politik.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 21:57

BTW, så kan jeg ikke umiddelbart give dig ret i, at jeg ikke kan li sandheden. Jeg kender den ikke....gør du??

Så fortæl fortæl...men husk nu SANDHEDEN. Ikke noget du har hørt, tror, mener eller synes osv osv.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-08 22:24

Hej derinde .

Ja ja , jeg husker da at Riit blev fyret som minister for at holde en Storebælts færge tilbage

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 22:24

Lars Lykke er medlem af partiet venstre, der er sådan set grund nok til ikke at kunne lide ham.

Men sagen der diskuteres her er ikke Venstres politik, men Lykkes rod i regnskaberne.

Så kan vi tage en diskussion af Venstres elendige politik en anden gang.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 22:59

Nu er Klumme også blevet faktaresistent, han lader som om han ikke ved at Fogh har fiflet med billagene i skatteministeriet og vildledt folketinget, at Thor fiflede med landbrugsstøtten og at Lykke har rod i regnskaberne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 23:02

Der findes IKKE en ENESTE i folketinget du ikke ville kunne finde et eller andet på

Så lad os fyre hele bundtet og sætte os selv derind.....

Så kan vi sidde til de finder noget på os.....

100% "uskyldige" findes kun i EGNE udsagn - ikke IRL...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 23:09

Ahhhh gdt forsøgt Bertel. Vi snakker om Lars lykke......

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 23:09

Refi mener at det er ok at vores folketingsmedlemmer har rod i regnskaberne.
Det bygger han på en meget luftig antagelse om at alle folketingsmedlemmer har rod i regnskaberne; naturligvis uden nogen form for dokumentation.

Forsvaret for Lykkes sjusk bliver mere og mere ynkelig.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-08 23:10

Citat
Så lad os fyre hele bundtet og sætte os selv derind.....

Ja det kunne du tænke dig
Suno og klumme sammen !!!!!
Det skal da nok gå godt .

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 23:10

Citat
Men sagen der diskuteres her er ikke Venstres politik, men Lykkes rod i regnskaberne

Som du selv skrev.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 23:11

Klumme begynder at poste fuldstændigt intetsigende indlæg, for at dække over mangel på substans fylder han dem op med "sjove" ansigter.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 23:13

Suno (der kun har en profil lool)

Bare han bærer hovedbeklædning, Her i Kbh. skal der være låg på skraldebøtten efter kl. 18

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 23:17

Citat
Klumme kan ikke lide sandheden, så han skyder budbringeren...

Citat
BTW, så kan jeg ikke umiddelbart give dig ret i, at jeg ikke kan li sandheden. Jeg kender den ikke....gør du??

Så fortæl fortæl...men husk nu SANDHEDEN. Ikke noget du har hørt, tror, mener eller synes osv osv.

Det kunne du altså ikke. Så indrøm det dog og lad være at lave alle disse krumspring for at fjerne fokus på ovenstående. det virker latterligt LOOL.

Så tråden er din. (øhh Mosebæk)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 23:21

Citat
Refi mener at det er ok at vores folketingsmedlemmer har rod i regnskaberne.

Jamen der ER jo ikke noget rod....

Der er lavet en MINDRE fejl - den er rettet.....

Skal der være "livstid" for den slags....

Vorherrebevares Nu bliver sgu for plat.....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 23:23

Klumme, hvilken del af følgende er det du ikke forstår:
Citat
Fogh har fiflet med billagene i skatteministeriet og vildledt folketinget, at Thor fiflede med landbrugsstøtten og at Lykke har rod i regnskaberne.

Det er sandheden, men den kan du ikke lide, så du snakker uden om.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 23:24

Hel ærligt Bertel... Er du dum, eller gør du det med vilje.

VI SNAKKER KUN OM LARS LYKKE RASMUSSEN......... FES DEN IND?????????????

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 23:25

Refi, Lykke har rod i regnskaberne, det synes du tilsyneladende er ok.
At du har den holdning skyldes sandsynligvis mest at du ved at Lykke står for at skulle være statsminister, i en borgerlig regering.

Jeg mener ikke at det er ok at statsministerkandidater har rod i regnskaberne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 23:26

Hyg du dig videre med din lille indbildte yndlingsaversion. Jeg gider ikke mere. Baj Baj Bertel, og tak for denne gang.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 23:27

Klumme har lige bestemt at vi kun må snakke om Lykkes sjusk med billagene, ok.
Så skal jeg lade være med at nævne at Fogh blev tvunget til at gå af som skatteminister fordi han havde fiflet med regnskaberne og vildledt folketinget. Og at Thor fuskede med landbrugsstøtten.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 23:28

Klumme lader igen som om han ikke godt ved at Lykke har rod i regnskaberne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 23:30

JA hans rod bestod af en fejlpostering på 642,50 DKR, som er tilbagebetalt, og derud over en bogføringsfejl på samlet ca. 10.000,- DKR som partiet Venstre skal tilbagebetale. Alt sammen ud af en omsætning på ca. 2 millioner DKR. Hvad snakker vi om. Herregud

Glem nu det "rod" og koncentrer dig om det som er det essentielle for dig... At du ikke kan li Venstre og Lars LykkeRasmussen og deres politik

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 23:31

Okay... Nu ved jeg det. Bertel du er sgu dum. Tjaeee Jeg tog fejl, for jeg troede faktisk at du var bedre skruet sammen, men man man jo ikke altid have ret.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 23:38

Som jeg skrev i mit første indlæg i tråden:
Citat
Men der er, så vidt jeg forstår, kun tale om sjusk, så en lang næse til Lykke og lad os så komme videre.

Som jeg skrev for meget længe siden handler denne tråd om Lykkes sjusk med bilagene, ikke om Venstres politik.

Tråden handler om principper, at ministre ikke skal have rod i regnskaberne.

Men Krumme og Refi bliver ved med at sige at det da er helt ok at ministre har rod i regnskaberne, deraf den lange diskussion.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-08 23:39

Klumme er gået over til ren mudderkast.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-08 01:43

At der er rod i nogle bilag til få hundrede eller få tusinde kroner. Der er altså en alt for lille sag. Uanset hvilken partifarve ministeren måtte have.

Iøvrigt vil der have været meget mere "at hente", hvis man rettede blikket mod Københavns Kommune, frem for at tæske rundt i, om Lars Løkke efter en 12 timers arbejdsdag overnatter på et hotelværelse med en ½ flaske vin og en videofilm.

http://politiken.dk/indland/article320638.ece ...Det er nu ret imponerende, at Klaus Bondam har kunne give Ritt Bjerregaard baghjul i denne disciplin..

Citat
Ja - Helle nøjes med at rejse privat på STATENS rabatkuponer

Det er åbenbart ikke kun Steven Kinnock, der ved, hvordan kagen skal skæres i den familie..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-04-08 01:47

Og så kommer creamygirl forbi og siger at det da er helt ok at ministre har rod i regnskaberne.

Nej, det er ikke ok at ministre ikke kan holde styr på deres bilag.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-08 01:49

Og han blir ved LOOOL Utroligt Det er lissom at "snakke" med Sunowich

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-08 01:50

Bertel - Du minder lidt om den hæslige hormonforstyrrede mugne mokke - Marianne Jelved.

Måske du skal overveje en make over? - eller få din "skønhedssøvn"

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-04-08 01:50

Og Klumme kikkede lige forbi for at sige at han ikke havde noget at sige...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-08 01:51

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 50 point
Dato : 11-04-08 01:54

Og efter at creamygirl har forsvaret ministres ret til at have rod i regnskaberne giver hun sig til at kaste mudder.

Og Klumme synes igen han skulle fortælle at han absolut intet har at sige.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-08 03:48

Citat
Og efter at creamygirl har forsvaret ministres ret til at have rod i regnskaberne giver hun sig til at kaste mudder.

Kære Bertel - du hverken kan eller skal forvente at blive talt pænt til af mig, når du uden videre skyder mig holdninger i skoene, som jeg ikke har givet udtryk for. Hvis der er noget i mine indlæg du er i tvivl om, så bedes du venligst bede mig uddybe, i stedet for bevidst at lave en fejlagtig konklusion.

Citat
At der er rod i nogle bilag til få hundrede eller få tusinde kroner. Der er altså en alt for lille sag. Uanset hvilken partifarve ministeren måtte have.

Ovenstående kan jeg til din orientering fortælle dig, at der ikke betyder "at det da er helt ok at ministre har rod i regnskaberne".

Og skal det tyndskiveskæres for at du kan/vil forstå - så lad mig for god orden skyld oplyse dig, at præcis som jeg ikke ville løfte et øjenbryn, hvis en butiksansat i et supermarked, som er på overarbejde, snupper sig et Werthers Echte-bolche, og glemmer at skrive det op som et privatforbrug. Ligeledes ville jeg ikke løfte et øjenbryn, når en politikker efter 12-14 timer med dødsyge møder, snupper sig en kop kaffe, en videofilm, eller 1 øl på det hotelværelse han evt. overnatter på.

642,50 fik man ud af at gennemgå 6000 bilag fra perioden 2002-2007, dvs. 5-6 år. Sorry, men det kan ikke en gang gøre mit pis lunken. Og da især ikke - når det er en fejl i regnskabsafdelingen. Manden udbetaler jo ikke selv pengene, men afleverer sine bilag til en form for regnskabsafdeling når han kommer hjem – hvorefter de går formentlig går dem igennem, og udbetaler det han kan få refunderet. "Problemet" i det her tilfælde, har så været at han har haft bilag både med udgifter han kunne få refunderet og udgifter han ikke skulle have haft refunderet.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-08 03:51

Og hvorfor egentlig spilde tid på dig.

Citat
Lars Lykke er medlem af partiet venstre, der er sådan set grund nok til ikke at kunne lide ham.

Godt nok er man ikke forpligtet udover dine evner, men det burde du kunne gøre bedre..

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-04-08 08:23

Tak for svaret BertelBrander.
Ja,så er jeg her igen.Og nu er det vist på tide jeg træder i karakter som "ordstyrer" i denne tråd.
Det skal ingen hemmelighed være,at jeg er borgerlig af sind.Jeg synes også denne regering,generelt har gjort det godt.Fået styr på DK økonomi.Samtidig har danskerne aldrig haft så stor købekraft som nu.Og det risler mig ned ad ryggen,bare ved tanken om en "rød" regering.
Derfor bliver jeg også dobbelt skuffet,når jeg hører om disse "små uheld".Der kommer en nagende mistanke:Kan vi nu også stole på vedkommende.Når de er sat i disse høje embeder,er der altså ikke plads til slinger i valsen.Sjovt nok hører vi aldrig om det modsatte,hvor de ved et "uheld",kom til at trække "muldvarpen"op af baglommen og betalte med egne penge.
Det kan godt være jeg er "småtskåren og spidsfindig",men jeg kræver altså lidt mere af folk,der sidder på de høje tillidsposter.Ikke bare politikkere,men alle i det danske samfund.(Ikke mindst fagf.ledere.Der har så sandelig også været uheldige eksempler).
Derfor hælder jeg mest til BertelBrander`s tankegang,i denne lange tråd.Selvom jeg godt kan fornemme,at vi står langt fra hinanden i politiske anskuelser.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-04-08 19:28

creamygirl er som vanligt morsom.

Først skriver hun at hun ikke har sagt at det er ok at Lykke sjusker med regnskaberne, derpå skriver hun igen at det er ok at Lykke har rod i regnskaberne, for alle går rundt og småfusker.

Og så fortsætter hun sin vanlige mudderkast...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-04-08 00:50

Og Bertel den barnlige uskyld - tørrer modigt sine øjne, bider tænderne sammen, og siger trodsigt:

"Men Klumme har jo"
"Jeg synes at det er beskemmende at Refi"
"Nu er Klumme også"
"Refi mener"
"Klumme begynder"
"Klumme har lige bestemt"
"Klumme lader som om"
"Krumme og Refi bliver ved med"
"Klumme er"
"Og så kommer creamygirl"
"creamygirl har"
"Klumme synes"
"creamygirl er"

Man får ikke mere ret fordi man manipulerer, pådutter, skævvrider og forplumrer andres holdninger/meninger.

Desuden vil det klæ’ dig, at understrege DINE egne meninger, i stedet for at kaste dig ud i paranoide gætterier og føre dem til torvs som sandheden.

Ovenstående argumentationsform - vidner ikke bare om en meget veludviklet selvtilfredshed, men også om en meget uklædelig foragt for andre meninger.

Hyg dig Bertell. Du er en kende for pubertær efter min smag!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-04-08 00:53

creamygirl havde, vanen tro, ikke noget at sige, så vi fik den sædvanlige spand mudder.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-04-08 01:12

Jeg kan kun se, at indlægget var til dig Bertel. Men du har det måske svært, med at modtage så åbenlys en sandhed alene?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-04-08 01:14

Og klumme dukkede igen op for at fortælle at han ikke har noget at bidrage med.