/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
DR, DK. sider
Fra : tadeo
Vist : 1117 gange
100 point
Dato : 09-04-08 15:05

Hvorfor bliver sider fra DR DK lukket ned, der kommer en meddelse, der er opstået en fejl,
Lad windows løse problemet eller luk programmet, IE 7 lukker så helt ned.

Problemstillingen vises herunder,
roblemsignatur:
Navn på problemhændelse:   APPCRASH
Programnavn:   iexplore.exe
Programversion:   7.0.6000.16643
Tidsstempel for program:   47bce1b0
Fejlmodulnavn:   kernel32.dll
Fejlmodulversion:   6.0.6000.16386
Tidsstempel for fejlmodul:   4549bd80
Undtagelseskode:   0eedfade
Undtagelsesforskydning:   0001b09e
OS-version:   6.0.6000.2.0.0.768.3
Landestandard-id:   1030
Yderligere oplysninger 1:   8d13
Yderligere oplysninger 2:   cdca9b1d21d12b77d84f02df48e34311
Yderligere oplysninger 3:   8d13
Yderligere oplysninger 4:   cdca9b1d21d12b77d84f02df48e34311

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0406

Det er kun DR sider det sker på, hvad er årsagen?

Jeg kører Vista Premnium, der er ingen virus hændelser heller.
Har ikke tidligere haft dette problem.

Håber problemet kan løses.

Mvh.

tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-08 16:02

DR har tilsyneladende nogen fejl på deres server.....

10 indlogninger her gav 7 gode og 3 fejl

Så mon ikke bare du skal prøve igen eller vente lidt....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-04-08 16:12

Tak refi, jeg ser lige tiden an, der er nok flere der har oplevet det

Vi får se.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-08 16:21

Vista er jo et spædbarn - den tåler ikke knubs - så strejker den

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 09-04-08 23:31

Vi har på en lang række hjemmesider link til DR tv-oversigt
bl.a. på www.japanskedanmark.dk (klik på "service)
et link givet af Dr for 9 år siden
og som går igen på over en snes hjemmesider af vore

For 2 dage siden holdt linket op med at virke!

Jeg troede også at det hurtigt kom igen
men det er altså ikke sket

Hvad værre er
fra vores nyeste maskine (vista)
kan vi overhovedet ikke komme i nærheden af DR
ikke engang på dr.dk
og heller ikke på nogen undersider

Vi har yderligere to maskiner kørende 24/7 her på kontoret
en XP og en MAC
og de to går uden problemer på DR

Talte telefonisk med programoversigten i dag
og en snerpet dame afviste blankt problemer hos DR

Det er jo nok rigtigt
men et eller andet er årsag til problemerne
for alle jeg kender med dette problem
har vista i den ene ende og DR i den anden

Her må kloge folk til at råde

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-04-08 07:39

Det er meget mærkeligt, det der sker,
Har konstateret, at på min bærbare med Vista virker DR sider,
jeg har en anden stationær med XP, her er alt i orden,
noget er der galt.

Mvh

tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 07:51

Som sagt gav 3 ud af 10 forsøg her - fejl.... (også Vista)

Det er nok noget med HVAD der ellers er installeret (sammen med IE) og måske flash og Java mere eller mindre opdateret...

Men ingen tvivl om det er DR der har problemet.......

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-04-08 08:08

Jo, men hvorfor er det så kun min ene PC der har problemet refi?

Det mest mærkværdige er, synes jeg, at alle sider vises korrekt!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 08:20

Citat
Jo, men hvorfor er det så kun min ene PC der har problemet refi?

Netop fordi der kan være forskel på HVAD disse maskiner indeholder....

Der er IKKE 2 der er ens - selvom man tror det - alene hardware gør en forskel på installationerne....

Derudover kobler de måske ikke op på helt samme måde osv...

Der er flere muligheder der kan give disse forskelle....

Det vil være umuligt liiiige at finde den ting der gør forskellen....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-04-08 08:25

Har du de sidste nye opdateringer ?? hvis ikke så gå ind på microsofts sider og tjek

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-04-08 10:14

Jeg har alle de sidste opdateringer, ser altid efter.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-04-08 15:08

Jeg har ikke fået problemet løst d.d.

Hvilket software program kan det?

Har allerede prøvet SpyDoctor og Ad-Aware,
de finder en hulens masse spyware, men det koster at få det gjort,
er disse programmer pengene værd?

På dette marked sætter kun tegnedrengen grænsen.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-04-08 15:14

Glemte at tilføje, at når jeg søger programmer der evt. kan klare dette,
sker det, at Internettet lukker ned med de samme oplysninger som tidligere nævnt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 15:20

Citat
Jeg har ikke fået problemet løst d.d.

Og det får du sikkert ALDRIG....

Som omtalt er der INGEN der siger problemet ligger hos dig - og dermed kan du INTET gøre....

Selvfølgelig kan du "rense" maskinen - men der er sikkert IKKE noget at rense - til trods for at de programmer finder noget - de vil bare sælge....

Kører du med Vistas firewall og f.eks. AVG (der er gratis) er risikoen forsvindende lille ved normal brug...

Vista er så "blokeringssyg" at den til dels OGSÅ blokerer for det den IKKE skal blokere for...

Du kan jo evt. prøve med en anden browser...

Avant f. eks http://www.avantbrowser.com/

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-04-08 16:07

Vista tillader ikke at jeg henter den browser du nævner refi,
jeg vil nu prøve med de fif jeg kender

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 17:11

Citat
Vista tillader ikke at jeg henter den browser du nævner refi,

Ja den er sgu sjov.....

Noget tyder på du ikke har administrative rettigheder....

Browseren fejler ikke noget

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-04-08 17:46

Jeg vender tilbage, har mine andre pr´r , men irerterende er det

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 11-04-08 17:54

Jeg kontaktede i går DR om problemet
og modtog i dag nedenfølgende svar:

Mvh - SEMMER

Hej Svend-Erik.

Det er desværre et problem i Vista som vi ikke kan gøre noget ved. Jeg kan desværre kun anbefaler jer at tage kontakt til Microsoft.
Vi håber inderligt at ved næste service pack nogen af problemerne vil blive løst.

Venlig hilsen
Thomas Holland
DR Medieudvikling

Behold venligst alle tidligere mail korrespondance.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-04-08 21:11

Ja - VIsta er et smertensbarn.....

Men jeg vil nu stadig holde på det er DR´s fejl - de kan jo bare lave noget der virker i ALLE styresystemer - Det kan alle andre finde ud af, såååååå

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 100 point
Dato : 11-04-08 21:20

Har du elektroniske ordbøger på din computer? F.eks. Gyldendals røde.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-08 21:22

Prøv at hente spybot på www.spywarefri.dk det koster da ikke noget

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 12-04-08 08:35

Tak semmer, det glæder mig DR indrømmer en fejl,
håber så omtalte servicepakke kan afhjælpe problemet.

als, den eneste jeg har er Politikens, jeg har fjernet den nu,
men vil ikke gå på nettet før genstart,
ellers kan jeg ikke sende denne besvarelse.

Sunniwich, kan ikke dowandloade spybot, her lukker nettet ned igen.

tadeo

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 12-04-08 08:57

Tak for svaret als.
Det er ok nu, efter afinstallation af Politikens ordbog kan jeg nu se alt på DR programmer,
har også faet dowanloaded Spybot, håber så denne fejl opstår igen.

Jeg kan tilføje, at den elektroniske ordbog ikke virkede som skulle.

Og refi, mon ikke Vista på et tidspunkt bliver lidt bedre at håndtere, det håber jeg.

Mvh.

tadeo