/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
USB hub med strømforsyning
Fra : ferik
Vist : 1073 gange
500 point
Dato : 08-04-08 20:02

En god ven, har problemer med signalstyrken på internettet, det overføres fra en trådløs router, og til en ældre Linksys WUSB11 (USB), computerens placering gør det nødvendig med noget forlænger kabel, vi har tænkt på at købe, et stk USB hub, der strømforsynes med netadapter
vare nr: 23-924 fra Biltema, katalog side 377
www.biltema.dk
? er der nogen der erfaring eller viden om denne netadapter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-08 20:18

Når jeg er i udlandet sætter jeg en USB adapter (SMC 11g / hawking 11g) på et alm. USB forlængerkabel på ca. 3-4 mtr.
Den kører fint hvis ellers der er åbne net med gratis adgang i nærheden. (hotellet)

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-04-08 20:40

når vi går ind i "vis trådløse netværk der er tilgængelig" og vælger det bedste, får vi ikke fuldt antal
streger, håbet er så at net adapteren kunne forbedre signalet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-08 20:51

Jeg får da heller ikke alle streger på mit trådløse netværk. Men det har lidt at gøre med antennevinkel / støj i nærheden / hvor mange mure der er i mellem / osv
men en USB hub med strømforsyning vil nok ikke give nogen forbedring.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-04-08 22:21
Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-04-08 22:23

Er det fra dit fælles netværk at han henter signalet?
I så fald: Du har vel stadig din repeater kørende?
Der findes USB netkort med udvendig antenne. Den indbyggede, har jo antennen sammenrulet i en spole på de modeller uden synlig antenne, og giver derfor en dårligere virkningsgrad.
Som altid, er antennen en meget vigtig del af et trådløst netværk.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 09-04-08 14:19

hvad med at prøve en dlink DWA-142 den bruger ny N-teknologi og burde kunne række betydeligt længere end andre alm.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-04-08 18:32

jeg er godt klar over, at jeg kan opsætte noget nyt udstyr, men tænkte at dette kunne være en nem måde , at forsærke signalet på
WUSB11 har fastmonteret antenne der ikke kan skiftes
jeg kan ikke få Repeateren til at køre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-08 19:16

Hvis du har en repeater...................var det så ikke en dé at få den til at køre.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-04-08 22:36

Jeg kan ikke få Reapeteren til at køre,
i næste uge kan jeg låne en
vare nr: 23-924 fra Biltema, katalog side 377
så vil jeg afprve den

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-04-08 10:48

vare nr: 23-924 fra Biltema, katalog side 377
jeg har lånt en sådan, men det var der ikke meget ved
der kom en meddelelse på skærmen om , at den ikke kunne give strøm nok,
så der står jeg så nu

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-04-08 10:51

er der nogen her, der ved hvilke typer trådløs de kører med i Djurstnet og Ranumnet
og lignende steder, hvor de har store afstande

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 500 point
Dato : 21-04-08 00:01

Udbudet af trådløse forbindelser mellem udbyder og kunder, sker på et andet net, end det som vi normalt køre på i vores lille verden. Det gør det, for ikke at blive forstyret af de mange netværker der findes rundt omkring i udbyderens dæknings område. De bruger da også en større senderstyrke ud til kunderne, og har en større modtagerfølsomhed.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 21-04-08 11:00

Tak for svaret severino.