/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Plotter problem
Fra : bsservice
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 07-04-08 16:45

Nogle der har erfaring med plottere?

Jeg har fået en ROLAND DXY-990 og vil gerne bruge denne til at lave print film på, men mit problem er at den ikke udfylder banerne kun omridset.
Den kører under XP både serielt og parallelt og bruger en HP plotter driver der også virker på ROLAND plottere.

Protel for windows (PCB CAD program) kan godt udfylde lidt men "ERROR" lampen på plotteren blinker konstant og går i hegnet til sidst.

Jeg har prøvet med forskellige protokolder men RAW og HPGL er de eneste der kan kommunikere men den.

Hvordan uglen i hulen får man den til at udfylde farvede felter?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-08 17:13

Som jeg husker det - skal man på HP plotteren fortælle hvilken farve den enkelte skal have.
Og det er vel fede streger du laver der hvor der skal udfyldes.

Jeg brugte en gang Protel i et DOS/win 311 miljø og printede ud på en laserprinter

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 07-04-08 18:25

I HP driveren er der mulighed for at konfigurere farverne.

Ja, det er fede streger og udfyldte polygoner.

Den laserprinter jeg har er A4 og jeg har behov for A3.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-08 18:45

Hp plotteren jeg benyttede var via print to file og det var kun Acad hustegninger jeg lavede på en HP A0 plotter.

Når du tegner i Protel er den så sat op til at printe på den HP plotter.
Hvis du ikke har printeren tilstede er det nok med at lægge driveren ind (uden testprint)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-04-08 19:09

Det er et driverproblem, men hvilken driver du skal løse problemet med er nok svært!