/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
gravide guppyer overtid
Fra : kampfisken
Vist : 1035 gange
100 point
Dato : 06-04-08 19:30

hej alle sammen jeg har to gravide guppyer der snart har gået og været gravide i 80 dage men de
har ikke født endnu hvad kan der være galt? og hvor langtid er sådan nogle gravide? jeg tænkte i måske hvidste det

Kommentar
Fra : kampfisken

Dato : 06-04-08 19:33

vent jeg havde næsten glemt hvad spiser deres unger og anden pasning be be ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-08 19:40

I 80 dage

Så kommer der sgu ingen unger.......de er gravide i 29-31 dage

Guppier spiser fiskefoder og dafnier

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-04-08 19:53

Måske kunne du have glæde af at oprette dig som bruger på Akvariesiden, der er mange debatter og gode råd, det er gratis
http://akvariesiden.akvariefisk.dk/

En anden mulighed er Dansk guppy klub, her er det dog ikke gratis, 200,- om året - se mere her
http://www.danskguppyklub.dk/document.asp?DocumentID=2

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 06-04-08 22:14

Guppy kan længe gå med æg og se sprække klare ud - men uden at der kommer unger ..
- de vil meget gerne have meget varieret foder. både frost og levende ..
- ynglen fodrer du med fint frostfoder, knust flagefoder, micromin og afskallet artemia samt nyklækket ..

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 07-04-08 09:41

Det er lidt med forskel med hvor lang tid en guppy er gravid, men helt sikkert den går ikke i 80 dage.
Jeg tror de lever for godt, og er mega fede, og hvis de er så fede som de er, så kan de sagtens ha været gravide, men har ædt ungerne.
De kan også være smæk fyldt med æg, så kan du gøre det at du smider en meget parringsvillig han ned til de to madammer.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 07-04-08 09:44

Guppyer føder altså levende unger! og er drægtige i ca. 28 dage - ungerne spiser det samme foder som dine voksne guppyer. Men 80 dage!!
Hvis din guppy er gravid er den typisk sort ved gatten ved fremskreden graviditet.

Hvis din guppy har gået i 80 dage så tror jeg nærmere det er en sygdom.
Har du læst om bugvattersot? Her bliver de meget tykke og skællende stritter ligesom ud fra kroppen?

Kommentar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 07-04-08 17:17

Kunne det ikke være at æggene var blevet forstenet..?

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 07-04-08 19:14

Vi har selv ca 600 guppyer, og på nogle af akvarierne er der også nogle gevaldige tykke madammer , men det har vist sig min mand var lidt for ivrig med foderet, og i et andet akvarie skulle der et par hanner til