/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Ny Viden
Fra : zith
Vist : 599 gange
110 point
Dato : 01-04-08 09:01

Hej

Jeg er IT-Supporter og vil egentlig gerne igang med noget videreuddannelse af en art nogle certificeringer og sådan

Skal på VMware kursus her i april.
Tænker lidt på noget Cisco og windows og det men jeg er ikke så god til at læse en bog og huske det bagefter altså jeg kan sagtens læse men det er mere at huske det mens man læser og sådan.

Ved i om der findes nogle kurser/seminar hvor man kan få certificering i hands on lignende ting?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-08 11:17

hands on, ting...
Så skal du tage dig et svendebrev og en håndværsmæssig uddannelse.

Hvis du har en sådan kan du tage en overbygning til den du har - der får du også en del mere Hands on viden.

Det med at læse, forstå og huske. Handler om at øvelse og vilje. Noget bliver jo altid hængende.
Selv ingeniøre slår jævnligt formler op. Så det er der ikke nogen skam i.

At tage uddannelse alene for papiret er spild af tid, tag det du brænder for elelr brænd for det du vælger...

vh Ben

Kommentar
Fra : zith

Dato : 01-04-08 11:55

Jeg har et svendebrev, men mangler certificeringer for at blive klogere få mere i løn og generelt få mere viden.

Men kan godt ske du har ret ang. med viljen til at læse det er ikke jeg har mest af hehe men øvelse gør mester som man siger så tror jeg vil gå i krig med at læse forskellige bøger.

Men der var mere om der er nogen der kender til sådanne kurser hvor man istedet for at læse 500 sider i en bog og så begynder at have lidt hands on så måske læse 10 sider og en MASSE hands on... hvis i ved hvordan jeg mener

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-08 12:53

Har du tænkt på at tage noget som enkelt fag?
Hvis du kontakter fagskoler eller fagforening, ligger der en hel masse efter uddannelse og venter.

tekniske skoler tilbyder et hav af forskellige uddannelser, som du måske kan have lyster til at lægge arm med.

Det sjoveste eller mest motiverende er jo at finde ens egen niche, dem man selv brænder for.

Jeg har masser af papir som jeg ikke brænder for....

Kommentar
Fra : zith

Dato : 01-04-08 13:02

jamen det er ikke uddannelser som sådan jeg vil have det er bare for at få mere viden i det felt jeg arbejder med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-04-08 16:23

Så skulle du tage og melde dig til kurser på VUC, der kan du gå i dybden med de forskellige programmer fra bl.a. officepakken. Og der er næsten ingen læsning, bare øvelser på en PC. Det er ikke de grundlæggende kurser jeg hentyder til, men de videregående. Jeg er selv IT supporter og underviser i IT på VUC.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 02-04-08 08:38

Okey... har i kurser i Cisco og lign?? er det ikke kun alm pc brug? altså office pakken og windows xp og vista og det?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-04-08 22:59

Der undervises også i Corell og i Virtuel Basic men jeg ved ikke om der undervises i Cisco.
Ring til den nærmeste VUC og spørg efter en stujdievejleder. De kan hjælpe dig. Prøv også Handelsskoler og evt. tekniske skoler. Ring og spørg.

http://profil.krak.dk/Business_Res/kvww/17835.htm

Kommentar
Fra : zith

Dato : 06-04-08 12:50

jeps vil jeg prøve.