/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp hOME!
Fra : TEAS
Vist : 816 gange
500 point
Dato : 31-03-08 23:54

gODE VENNER!
jEG KØRE XP hOME!
jEG VIL SPRØGE HVONÅR JEG SKAL SÆTTE MIN HARDDISK OM
nU ER DEN BLEVET LANGSOM OG ER LANG TID MED AT LUKKE NED
mIN NHARDDISK ERT DELT OP I TRE.
jEG HAR KØRT MED DEN I cA.3 ÅR
MVH
tEAS

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-08 00:11

Kør en oprydning eks.med dette program

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-08 00:12
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-08 00:14

skriv ms config i kør og fjern hvad der måtte starte op med maskinen som du gerne vil være fri for Under fanebladet start genstart Kør en diskfragtmentering på alle tre drev

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-08 00:15

Hjælper dette ikke nok så må du lige kører et antispywareprogram som du kan hente her www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-04-08 00:20

3 år....

Hvis der er installeret og fjernet mange programmer og brugt forskellige ting for at optimere er den mudret til.
Tag en backup af de ting der skal gemmes, formater og geninstaller.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-08 00:22

Feks super antispywarefri http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-08 00:23

Ikke enig der skal bare ryddes op men mister altid vigtige ting ved at formaterer Det er min mening Der kan saktens ryddes op Nå sengetid Sov godt

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 01-04-08 00:36

tAK FOR DETTE PROGRAM SUNOWICH.
dER SKER VEL IKKE NOGET VED AT BRUGE DET.
jEJ HAR TÆNKT PÅ AT FORMATRER c DREVET
mEN JEG VIL HELS VÆRE FRI FOR DET.
tAK FOR ALLE DE RÅD JEG HAR MODAGET.
jEG LADER MIT SPØRGSMÅL STÅNENE TIL PÅ TIRSDAG.
mVH
TEAS

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-08 02:10

Når du har kørt med din Windows i tre år, så er den tjenlig til en nyinstallation som nogen allerede har foreslået, men du kan sandsynligvis godt få den til at køre hurtigere ved at rydde op, det er også foreslået, men jeg ser ikke nogen som har foreslået de indbyggede værktøjer i din Windows XP Home, der er tre ting jeg synes du skal gøre når du har ryddet op med de foreslåede programmer: Klik på Start og på Alle programmer, gå op og hold musemarkøren på Tilbehør, lad markøren gå ud og hen til Systemværktøjer, gå ud og klik på Diskoprydning, klik OK til det drev som er foreslået, når Diskoprydning så har gennemsøgt dit drev så åbner et vindue med de filer som kan slettes, sæt markering ved alle linjer og klik OK, nu bliver du spurgt om du er sikker på at du vil udføre disse handlinger, det er du og klikker på Ja, hvis du aldrig har kørt Diskoprydnig før, så går der et stykke tid før den er færdig med at rydde op, når den er færdig så gå samme sted hen som der hvor du fandt Diskoprydning, men denne gang klikker på Diskdefragmentering, i vinduet som kommer frem er dit C drev sikkert allerede markeret, klik på Defragmenter, nu går der igen ret lang tid, afhængdig af hvor stor dit drev er, og hvor længe siden det er siden du sidst defragmenterede, de andre to drev er også vist både i Diskoprydning og Diskdefragmentering, du kan give dem samme omgang, først Diskoprydning så Diskdefragmentering, vil du så lige give din computer det sidste pift, så klik på Start og på Denne computer, højre klik så på dit C drev og klik på Egenskaber og klik på fanen Funktioner, som det første står der Status for fejlsøgning, der klikker du på Undersøg nu, der åbner et lille vindue der sætter du markering ud for Ret fejl i filsystemet automatisk og ud for Søg efter/genopret beskadigede sektorer, og klik på Start nu får du besked om at: Kontrol af disk kunne ikke udføre fordi programmet skal have fuld adgang til alle Windows filer og om du vil udføre kontrol ved næste start af computeren, klik på JA og genstart så computeren, der kommer en blå skærm hvor der tælles ned til diskkontrollen lad den tælle ned og kontrolere, der fem punkter som den går igennem, det tager nu virkelig lang tid før den er igennem alle fem punkter, men når det er overstået, så har du en super frisk computer næsten som da den var ny

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-08 02:12

Teas slå lige din Caps Lock fra, det ser virkelig noller ud når du skriver

Kommentar
Fra : leob

Dato : 01-04-08 02:40

Jeg synes også at du lige skal tænke på hvad du kørte før XP og hvor mange RAM du har.
Hvis du f.eks. er gået fra WIN98 til XP kan det være en del af forklaringen.
Ganske vist bruger XP ikke så meget som Vista, men 1 GB i RAM der burde nok være.
leob

Kommentar
Fra : zith

Dato : 01-04-08 08:19

Hvis jeg var dig ville jeg se hvilke Hardware ting der er i altså hvor meget ram og alt det den har i første omgang.

Så ville jeg formatere den hvis jeg havde alle mine drivere og cd'er fordi at en ny installation er altid en god ting engang imellem så får man også ryddet lidt op.

Hvis man så vælger det så skal du huske at gemme alt det du vil gemme på din C: Dokumenter og netbank nøgle og filer på skrivebordet og lign.

Og hvis du bruger en af dine andre partitioner til at have spil installeret så kan du lige så godt slette dem også for de vil ikke virke bagefter du har formateret dit C: men de gemmer som regel deres Saves data enten i din dokumenter eller i installations mappen og ellers spørger den om du vil slette eller beholde din saved data.

Men som sagt så kan du også kører en defragmentering og scandisk og det ene værktøj efter det andet og de kan da nok også hjælpe en del men der vil stadig ligge noget som ikke kan fjernes fordi det måske lige bliver brugt en gang hver 3. mdr. og hvis du har en masse gamle programmer som du ikke bruger men heller ikke vil smide ud for tænk nu hvis du kom til at bruge dem...

Det er her det er en god ting at formatere så kan man starte forfra og rigtig få ryddet op.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-08 08:27

Beclean rydder alt det som dikoprydning rydder og lidt til,alt efter hvad den sættes til at rydde og efter hvor mange flueben der sættes Jeg har selv flueben i det hele og den fjerner ikke noget den ikke må for at det hele kører ordentligt Den fjerner selvfølgelig også cookies til feks.kandu's automatiske login men det er nok til at leve med. Hvis man ikke kan huske sine forskellige koder kan man også gratis,få et program der husker for en på spywarefris'side

Til O.V.N. har du nogen sinde prøvet BeClean ??? ellers så prøv det lige det er ret godt

God dag fra sunofisk ham med de ene profil

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-08 08:29

Ja ja der er delte meninger Hvoffor rydde noget der ikke er nødvendigt med en masse arbejde efterfølgende Jeg geninstallerer da først når det er nødvendigt Men det er jo ikke mit problem .Altså alle jeres formateringer

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 01-04-08 08:38

Tak for alle de gode svar jeg har modtaget.
Jeg kører XP Home og jeg har ikke haft W.98 på denne pc.
Der er 2Gb ram i min pc.
Jeg mener at det er nok er bedst at jeg formatere C.drevet og starter forfra.
Jeg lader mit spørgsmål stå åpen resten af dagen.
mvh
Teas

Accepteret svar
Fra : zith

Modtaget 500 point
Dato : 01-04-08 08:55

uha så lyder det da til at det er en god maskine du har. Nu ved jeg ikke hvilken processor du har i men hvis den fulgte med 2 GB ram er det nok ikke ringe.

Så tror jeg kun du vil blive glad for en formatering og starte forfra

Til Sunowich --> Hehe ja en formatering gør så dejligt i rygraden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-08 09:47

Lige inden du formaterer....................hvad har du af Cd'er til den computer.
Der skal være en med drivere til bl.a. bundkort (utility)

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 01-04-08 10:05

Hej Eyvind.
Jeg har en orginal XP.home.
Og jeg mener der er driver til det hele.
Det kan være de er for gamle og jeg har nedtaget
et program der er anbefalet på Kan Du så jeg kan få
opdateret bundkort mm.Men jeg har ikke brugt det endnu.
Men jeg vil mene det nok er bedst jeg formatere C.drevet
for nu har jeg kørt ca.3år med XP.Home.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-08 12:51

Husk nu at få kopieret alle dine filer, over på et andet drev eller medie, før du formaterer
Sunowich jeg kender ikke Beclean, ser på den ved lejlighed, jeg bruger EasyCleaner og ATF

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 01-04-08 16:16

Hvad med at prøve http://onecare.live.com/site/en-us/default.htm den går også ind og fjerner fragmenter i registreringsdatabasen uden at ødelægge noget.

Det tager ca. et par timer, men så er der også ryddet op og hastigheden er øget.

Det er Windows egen live onecare safety scanner - klik på full service scan, så kører det.

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 04-04-08 10:27

Tak for svaret zith.
Jeg har formateret min PC og det tog sin tid men er lige som en ny.
Mange tak til alle der er kommet med gode råd til mit spørgsmål.
mvh
Teas