/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Er det din?
Fra : Shagen
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 31-03-08 01:46

Jeg ryddede op i mine ting og fandt RINGEN. Jeg husker at have fundet den foran mit barndomshjem da jeg stadig var barn - det vil sige mellem 9 og 19 år siden. Dengang ville min mor smide den ud, men jeg insisterede på at finde ejermanden.

Nu fandt jeg den så igen - et utal af år senere.

Og nu har jeg også opdaget internettet der altid er parat med en hjælpende hånd.

Så!

Det er en smal guldring fundet udenfor en lille by på Fyn. Indeni står skrevet "Per 24-5-1958" og så meget småt skrevet står der "a2m", hvilket nok er en form for "stel-nummer". Så hvis I kender nogen der hedder Per som blev født/gift/døde d. 24 Maj 1958, eller kender nogen som kender nogen - så skriv mig endelig en mail på shagenster@gmail.com , så den kan komme tilbage til rette ejermand.

Den har måske ikke kostet en verden af penge, men den er vel meget værd for nogen.

Og bedre sent end aldrig.

Mvh
Sofie H.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 31-03-08 06:16

Det er da lidt spændende om den finder sin rette ejermand.

Næste som at finde den berømte nål i en høstak.

God sommertid

Kommentar
Fra : KONG

Dato : 31-03-08 08:47

Ja, bliver spændende og hører om ringen kommer til sin rette ejermand.

Ellers mener jeg du kan prøve at få "stel-nummret" oplyst og se hvor det bringer dig hen?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-03-08 11:22

Jamen det der "stel nr." Er da spændende. Det kan du få noget at vide om hos en gulsmed - jeg mener de har et mærke, på samme måde som urmagerne. Når man kommer ind og vi have repareret sit gamle lommmeur, kan han sige nå det har du købt hos X. X. i Xkøbing i 1937

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 31-03-08 20:34

Eller måske blev Per kaldet for "atom" ? Spændende at se, hvad der sker.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 08-04-08 12:11

Helt sikkert: guldsmede har et stempelmærke, der viser hvem der har lavet forskellige smykker. Hvad med at gå ind på nogle af de der vennesider på internettet, hvor man kan lede efter mennesker, der på et givet tidspunkt har boet inden for en bestemt radius af et givet punkt (for eksempel hvor du selv boede). Jeg kan ikke huske hvad den side, jeg engang var inde på, hedder. Du kommer muligvis ikke i kontakt med Per, men måske med nogen der kender ham. Mon ikke det er en vielsesring og datoen bryllupsdagen? Måske kan en præst eller en degn i en nærliggende kirke finde ham i kirkebogen, hvis han altså er blevet gift lokalt.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 08-04-08 12:13

Jeg tror ikke Per har fået ringen, da han blev født eller døde... I første tilfælde er ringen nok lidt rigelig stor til en nyfødt. Og der er ikke tradition her i landet for at man får en ny ring efter man dør.