/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hastighed+netkable
Fra : Godgaard
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 26-02-03 11:05

Jeg er på et netværk, hvor vi er 4 til at dele forbindelsen. Mit kable til netkortet er samlet forkert, det vil sige at et af stikkene sidder forkert, men det har virket uden problemer i 3 måneder. Nu har jeg været inde på en side og testet hastigheden, som siger at jeg kan modtage data med 242 kbit/s og sende med 512kbit/s. Jeg mener at det på en forbindelse altid er modtagelsen af data der er størst.
Er det en mulighed at stikket som sidder forkert i kablet, er et af de stik som skal modtage data?
Eller er jeg forkert på den?
Jeg mener at den forbindelse vi deler, er en 512/256 kbit/s, men det passer jo langt fra med den test jeg har prøvet???

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 26-02-03 12:14

Prøv i første omgang at bytte kablet ud med et der er samlet rigtigt.

Var de andre computere i gang med at downloade, da du testede ?

/Thomas

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-03 13:18

En ting er hvad det angives, noget andet er "virkeligheden", den påvirkes jo utroligt af situationen. Jeg har lige testet her: http://adsl-online.dk/a-bredbaand/
(igen) og det svinger jo utroligt, har lige fået 2560/256... selv om det var orange fra ca 2000, men jeg har jo kun 512/256???
Du kan ikke bytte om på hasighederne ved at vende cablerne, sådan hænger det ikke sammen, men det er lavet således download er den hurtigste, at den så ofte ikke er det i praksis skylder belastninger m.v.

Godkendelse af svar
Fra : Godgaard

Dato : 26-02-03 23:58

Ok, jeg kan se at der er flere ting der spiller ind. Tak for svarene til jer begge.