/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Uploade min hjemmeside
Fra : alka
Vist : 748 gange
500 point
Dato : 25-02-03 19:37

Hvorfor kan jeg ikke uploade min hj-side? (Jeg er ny på dette område)
Jeg bruger Netup. Url.adr: ftp mitdomæne.dk, password: brugernavn@domæne.dk, (uden www). Jeg har haft mange oplevelser. Alle mapper kan jeg se - under ftp (måske skulle jeg skrive rim i stedet for!), men når jeg vil se siden, kommer den "berømte" side: Siden kan ikke vises, og jeg får nu vist hele mit: "brugernavn@domæne.dk:password@ftp.mitdomæne.dk" på en- og samme linje. Jeg har igen prøvet at slette siderne. Nu vil jeg så prøve igen, men får af vide, at jeg ikke kan få forbindelse til serveren eller skal kontrolere brugernavn osv. men det er jo ikke ændret. Har jeg et problem med stien?
Jeg giver gerne 1.000 point (det er stort set alt hvad jeg ejer og har),til den som har løsning til, at mit forehavende lykkedes,em jeg kan se, at jeg ikke kan give mere end 500 point

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 25-02-03 19:41

De max 500 er for at undgå misbrug
Hvilken server er det du prøver til.......der er typisk en guide på deres hjemmeside

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-02-03 19:44

Har printet alle support sider ud - og fulgt dem (tror jeg da!)

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-02-03 19:53

Det foresvæver mig at du bruger DreamToolz og så er der altså et sted i programmet hvor du kan sende dem en mail og forklare dine problemer og de kommer altså meget hurtigt tilbage med en forklaring. Det er jo danskere så du kan skrive på dansk. De har sikkert haft det problem mange gange før fordi DreamToolz er for begyndere, selv om det kan lave fortræffelige sider. Kontakter du dem i aften har du en mail imorgen.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 25-02-03 19:59

Hej Alka

Har du været opmærksom på om din server kræver at STARTsiden hedder en af følgende?

Citat
default.htm
index.html
index.htm

Grunden til jeg stiller dette spørgsmål er at dette er FØRSTE fejl -- man uploader en index.htm, og serveren kræver "index.html"... Og der ER forskel på de to fil-efternavne!!!

Hos nogle udbydere skal man finde roden - og derefter f.eks. uploade til biblioteket "web"... Du skal være opmærksom på at struer.net jeg tidligere brugte har nogle "tossede" ideer med filer brugeren KAN SE, men endelig ikke MÅ SLETTE... for så skal du have fat på udbyderen.

Da du nu betaler for at få hostet din side, så sidder supporten faktisk for at hjælpe dig. Nu kender jeg ikke din "Netup" -- men kan anbefale ftp commander som kan hentes gratis (freeware-program) fra www.internet-soft.com

Held og lykke

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-02-03 20:41

Hej Alka,

du ku' da også ha' nøjes med 20 eller 50 point...

nu kender jeg ikke lige Netup... men hvis det er dette program der bliver nævnt i denne artikel... -->
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=127

og den muligvis har samme fejl som bliver nævnt af Michael Pedersen, 2. jul. 2001
[citat]
Den har een stor fejl!

Programmet er faktisk rigtigt godt og kan en masse på en simpel måde, men programmet kan kun bruges til at uploade sider hos Tele2, hvilket man glemmer at gøre opmærksom på! Filerne bliver ikke gemt som html-filer, men i Netups eget format - desværre
[/code]

så ku' det jo være det måske være det er det der er problemet... at den gemmer i sit eget format og ikke i HTML...

hvis det er tilfældet vil jeg foreslå dig evt. at bruge en af disse gratis HTML editorer...
http://www.webattack.com/freeware/webpublish/fweditors.shtml
og en af disse gratis FTP klienter... -->
http://www.webattack.com/freeware/network/fwftp.shtml

eller så prøve og se om den ikke vil gemme i html...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-02-03 21:07

Hej strarup.
Jeg har egentlig også det samme program liggende på puteren, og det er ikke kun for sider hos Tele2. Kun når du har købt et abo hos tele2 for så fik du programmet gratis med. Netup hedder nu DreamToolz, kan købes af alle og man kan bruge en hvilken som helst ftp selvom der også er en indbygget i Netup (ala DreamToolz).
mvh als

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-02-03 21:09

Kontakt dem nu i morgen tidlig alka. Jeg skrev engang en mail til dem kl. 8 om morgenen og de svarede mig ved 9-tiden. mvh als.

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-02-03 21:12

Her er emailadressen: support@dreamtoolz.com mvh als

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-02-03 22:11

Hej Als,

oki doki...

men det var nu heller ikke lige det med Tele2 i teksten jeg tænkte på med det han skrev med filformatet...
[citat]
... Filerne bliver ikke gemt som html-filer, men i Netups eget format - desværre ...
[/code]

nu kender jeg heller ikke DreamToolz som det åbenbart er gået hen til at blive... men såvidt jeg har kunnet forstå på deres support/FAQ side...
http://www.dreamtoolz.dk/Comments.htm
er at DreamToolz gemmer hjemmesiderne i dets eget format *.VNU, så ved jeg ikke om den muligvis har den samme fejl som der blev nævnt før med filformatet når der bliver uploadet... eller om Alka bruger en udgave af Netup og ikke DreamToolz og om denne version evt. har denne fejl... jeg ved det ikke...

jeg tror det evt. ku' være det der er problemet... eller det de nævner i 3 eller efterfølgende i 4... -->
http://www.dreamtoolz.dk/Comments.htm#Answer3

for som Henrik nævner så hvis man bare nøjes med at indtaste domæne navnet og man default vil ha' den til at vise noget, så har man brug for en af de filer han nævner... default.* eller index.* (* ka' være htm, html, asp eller PHP) afhængigt af hva' der understøttes, hvis man selv hoster ka' man som regel jo selv indsætte hva' der ska' vises default...

ellers så sku' siden jo gerne vises hvis den er blevet uploadet og man har indtastet hele adressen... så det er nu kun derfor jeg tænkte at det måske ku' være det med filformatet der måske var galt... for hvis den nu uploader i sit eget format viser den jo siderne på FTP serveren, men da browseren ikke forsår eller kender til programmets eget filformat, ka' den ikke vise det...

jeg ved ikke om det er det der er problemet... da jeg ikke kender til programmet eller ser det samme som Alka, og derfor kun har de info jeg har kunnet finde at gå udfra...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-02-03 22:41

En kæmpeindsats du altid laver strarup. Hatten af for det. Gad vide hvem alka har som udbyder. Der skal jo blot en enkelt lille fejl i de adresser før det ikke virker. Det er jo udbyderen som skal fortælle om hostnavn, usernavn og pass.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-03-03 11:01

Jeg takker alle som har bidraget - men det er ikke lykkedes mig endnu, at få min hjemmeside "fremkaldt". Jeg har en prof. til at kikke på det (han kunne heller ikke!) Min udbyder vil nu opstille det hele forfra - jeg glæder mig til evt at få af vide hvor problemet ligger henne. Omkring DreamTools er det det samme som NetUp - dog med store ændringer. De svarede nu ikke mig inden for en time - der gik 8-9 timer - eller var det først dagen efter?
Når jeg får konstateret fejlen(ene), vil jeg vende tilbage

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 20:22

Noget nyt ??

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-03-03 14:53

Desværre nej, men Dreem Toolz har fået adgang til min server. De har lovet at kikke på det. Jeg har haft en proffer med på sidelinjen - som en vennetjeneste, men han kunne bare ikke forstå hvad der er galt. Alle mapper ligger hvor de skal. Siden er uploadet, jeg kan gå ind og se de enkelte mapper, men "siden kan ikke vises"???
Jeg regner med, at de fra Dream Toolz kan se om der er deres program der blokerer? Tak for din henv. Uffe29

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-03-03 16:07

Hej Alka,

har du prøvet at se efter om det er de rigtige efternavne (extension) til filerne der bliver brugt, og det ikke er DreamTools eget format der bliver uploadet i stedet for f.eks. *.html eller *.htm?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-03-03 16:15

Kunne det måske være en elendig server som ikke ser ligheden på hmt og HTM

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-03-03 16:26

Hej Uffe,

jeg ved ikke om det er tilfældet men, Netups som er blevet til DreamTools havde åbenbart en fejl... jeg ved ikke om DreamToolz har arvet den, men såvidt jeg ku' forstå på DreamTools egen side, så gemmer den vist stadigvæk html (eller andre hjemmeside formater) filer i dets eget format *.VNU

jeg ved så ikke om det stadigvæk gør sig gældende, og om den også gør det når man uploader filerne... nu har jeg ikke selv afprøvet programmet, men går bare ud fra hva' jeg har kunnet finde af oplysninger omkring programmet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-03-03 20:06

Måske var det en idé at bruge en anden FTP, f.eks. SmartFTP. Den er utrolig nem. http://www.smartftp.com
og så har den altså ingen spyware med i lasten.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-03-03 19:23

I Dream Toolz står der stadig *.VNU, i filerne, men des ses ikke inde på serveren. Jeg har forstået på Dream Toolz, at alt bliver "omsat" til HTML. Iøvrigt har vi også prøvet at uploade filerne enkeltvis med FTP Commander, det gav samme resultat.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-04-03 15:38

Jeg har nu fået løst problemet - Uffe29 - var tættest på - det var en elendig server. Jeg har skiftet hotel. Det der ikke kunne komme ind på det gamle hotel, ligegyldigt hvor tit jeg prøvede, virkede første gang på det nye hotel, så de 500 point må tilfalde Uffe29.

Tak til alle for den store interesse I viste - hilsen Alka

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-04-03 15:46

Godt du fik problemet løst alka. God weekend!

Annuller spørgsmålet
Fra : alka

Dato : 20-09-06 07:29

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål