/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explorer.exe er langsom
Fra : mort1760
Vist : 674 gange
300 point
Dato : 26-03-08 20:23

Hej,
ja som der står er explorer langsom når den kører, eller rettere sagt så bliver hele computeren det... den går næsten i stå, samme med internet som faktisk aldrig loader færdig...

Her kommer så det mærkelige...
Når jeg så lukker explorer.exe ned via Windows Task Manager så er det som om computeren er helbredt og den er hurtig igen... hvis jeg starter explorer.exe igen så sker det samme en gang til...

Så hvis der er nogen der skulle lige inde med svaret er der nogle gode creds at hente...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-08 20:36

rens op i temp filer - genstart.....
Lyder som om den går "tør" for hukommelse

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-03-08 20:38

Prøv lige Awant http://www.avantbrowser.com/download.html og se om der også er prob merd den

Tænker at du har noget snavs som du kan undersøge nærmere her www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-08 20:43

Det første du bør forsøge, er at tømme for midlertidige internet filer, klik på Funktioner og på Internet indstillinger, klik på Slet under Browserdata, der åbner et nyt vindue hvor du kan vælge hvad som skal slettes, klik på den nederste Slet alt, en anden mulighed er dette lille gratis program, som gør arbejdet for dig og gør det grundig: http://www.snapfiles.com/get/atfcleaner.html dobbelt klik på program ikonen, også med bør du vælge Select all og derefter på knappen Empty Selected, du skal så logge ind på Kandu og andre steder bagefter, da de gemte indstillinger slettes men det er godt engang imellem at rydde grundig op

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 26-03-08 20:49

som refi skriver ryd op i temp filer og slet cokis en gang om ugen evt ryd alt
så tror jeg den er der

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-03-08 21:41

Og en god idé er det også at køre en diskoprydning og en disk fragmentering.Det gør jeg selv en gang om ugen

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 28-03-08 21:47

nu har jeg prøvet det i har foreslået og det har hjulpet meget lidt...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-08 05:10

Hvad har du af sikkerheds programmer ? Det kan vel ikke helt afvises at en eller anden spy tager computerens kræfter, det mest effektive gratis scanner og fjerne program er SuperAntiSpyware, hent og installer den gratis free edition: http://www.superantispyware.com/download.html når du starter programmet kommer den først og spøger om gerne have at den henter de seneste opdateringer, det siger du ja til, når det er overstået, åbner et velkomst vindue du klikker på Næste og i det nye vindue kan du skrive din e-mail adresse, det behøver du ikke at gøre, hvis ikke du ønsker at modtage mails fra udvikleren, bare klik Næste og lad markering stå i feltet Automatisk check for program and definitons updates, klik på Næste, der anbefales det, at du sender en rapport fra dit system til udvikleren, de bruger informationerne til at videre udvikle programmet, så lad bare markeringen stå og klik på Næste og klik på Udfør, nu er programmet sat op og første vindue åbner med en visning af din start side i Internet Explorer, SuperAntiSpyware kan beskytte startsiden mod at blive ændret, det gør du ved at klikke på Protect Home Page, så er du endelig inde på scanne siden, programmet har lige checket for opdateringer så du klikker på Scan your Computer, i det næste vindue er der markering ud for de drev som scannes, ovre i højre side flytter du prikken ned i Perform complete scan og klikker på Næste, nu starter scanningen, lad den køre til den er færdig, det kan godt tage lang tid, bagefter lader du programmet fjerne det som eventuel er fundet.
Hvis computeren ikke bliver hurtigere af det, så prøv at oprette dig gratis som bruger i Spywarefri´s forum og lad ekperterne der forsøge at hjælpe: http://www.spywarefri.dk/forum/ læs lidt inde på siden om forummet og klik på Tilmeld øverst til højre når du er klar