/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Håndstøvsugere
Fra : jes-a
Vist : 6150 gange
50 point
Dato : 22-03-08 18:06

Er på udkig efter en god håndstøvsuger der kan klare lidt gulvtæppe og andre småtæpper og hynner mm.

Jeg har fundet to typer, dem med oplader og dem til 230V typisk på 900-1000W. Hvor mange wat de opladelige er på, ved jeg ikke, men hos nogle af dem står der at de suger godt, men det er jo relativt.

Hvilken type vil du anbefale og evt. hvilket mærke?

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-03-08 18:14

ikke de opladelige..de har begrænset levetid.min duede ikke mere efter få år.så ku den ikke oplades mere og det var en af de rimelig gode mærker.så offer du det en el en koster mere.
til tæpper skal du nok ha en god sugeevne høj watt......spar ikke på det...det ka sku ikke betale sig i længden.
god påske....j.i.p.k.......

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 22-03-08 18:34

ok, men hvor meget sugeevne for man med en støvsuger på 1000w?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-03-08 19:46

en af de små opladelige støvsugere er god til at tage lidt krummer på bordet og gulvet, men til tæpper og den slags kan de slet ikke bruges. de har en meget begrænset sugeevne. vi har et meget praktisk gulvtæppe i vores båd, og selv det kan den opladelige støvsuger ikke gøre bare tilnærmelsesvis rent.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-03-08 19:47

Du skal selvfølgelig have en opladelig transportabel , Sugeevnen er perfekt, .den kan du tage med i bilen eller ud i garagen. Ja ja levetiden er begrænset for dem alle. - Vi har haft vores i 11 år.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 22-03-08 19:59

sugeevnen er perfekt men perfekt til hvad, og hvor længe suger den på den opladning.

Ulempen ved eltypen er at den larmer meget.

Accepteret svar
Fra : missjosephine

Modtaget 50 point
Dato : 22-03-08 20:40

de larmer altså ikke specielt mere end en helt alm støvsuger.den jeg har er en el en med lang aftageligt skaft og forskellige mundstykker...og den nederste del ka tages af, så det blir en håndstøvsuger, men med ledning og den suger godt nok godt, hvis ellers jeg har sat posen rigtigt i...watt...1000.
bruger den både til mit gulvtæppe og klinkegulvene, som i bilen og møblerne...
.j.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-03-08 20:44

Svarene er så forskellige at man får en fornemmelse af at de små håndstøvsugere også må være meget forskellige,

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
sugeevnen er perfekt men perfekt til hvad,

Hvad siger man så? Den mangler noget i at klare sig med de store industristøvsugere

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-03-08 00:21

Valde - vil du ikke være rar at skrive lidt om den håndstøvsuger I har?
Den er opladelig og transportabel?

Vi har, gennem årene købt SÅ utrolig mange udgaver af de forb...... håndstøvsugere - INGEN af dem har virket bare nogenlunde
Vi ville så gerne have en i campingvognen men den skal altså kunne suge, ellers er det sq spild af plads.
Den behøver ikke kunne gøre hovedrent på gulvene men den skal kunne suge f.eks. krummer og gerne hvis det har været regnvejr en dag og der evt. ligger noget tørt jord tilbage dagen efter.
Kort sagt - dem skal kunne bruges til at støvsuge med!

Dem jeg har købt gennem årene er alle blevet smidt ud efter ganske kort tid, flere af dem blev leveret tilbage til forretningen og pengene er modtaget retur efter en simpel demonstration på forretningens gulv - med medbragte brødkrummer

Men vær sød at skrive hvilken håndstøvsuger I har, det lyder rigtig godt at I er så tilfreds med den og at den er hele 11 år gammel

Jeg går i køjen nu men kigger efter svar i morgen - må evt. købe svaret hvis der er lukket og slukket

Natnat herfra
Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-03-08 11:14

Jeg tror du forlanger for meget af en lille støvsuger, på størrelse med en tændstikæske.
Den kan ikke klare vådt jord på gulvet.
Den kan klare bilsæderne - hundehår og brødkrummer og andre småopgaver. Hvad mere kan man forvente af en støvsuger til et par hundrede kroner.
der findes nogle små støvsuger til ca 600 kr. De har en pose på ca 2 L - De er også for små til de langhårede tæpper; Men du kan finde plads til sådan en i campingvognen, slangen fylder mest. Vkøbte sådan en i Punkt et- Hvad den hedder? Jamen jeg kan ikke se det. Jeg må bruge talesyntese til computeren.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-03-08 01:04

Hej igen.

Jamen jeg forlanger slet ikke så meget af sådan een

Den skal ikke kunne suge vodt jord op - der kan være noget tørt jord, bare sådan noget som har siddet under skoene på en regnvejrsdag, det er ikke alle der tager skoene af, når de går ind i forteltet til en campingvogn

Men ja, du siger nu noget valde....vi kunne jo faktisk bare købe sådan en lille almindelig støvsuger som man, af og til, ser på tilbud. Det behøver jo ikke at være en håndstøvsuger.
Den sidste håndstøvsuger vi købte var sådan en der sad på en slags stang, så den lignede en 'rigtig' støvsuger' - selve hovedet kunne så afmonteres og bruges seperat.
Den duede nu heller ikke

Jeg prøver at kigge hos Punkt1, næste gang vejen falder forbi

Godnat og sov godt.
Vh Dorthe

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-03-08 10:05

ja og A-Z har dem også billigt--og tit på tilbud

Godkendelse af svar
Fra : jes-a

Dato : 20-04-08 14:37

Tak for svaret missjosephine.

Fandt en på 700watt

Er lidt skuffet over filteret. Det stopper hurtigt til, når der er meget støv.