/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Påskevejret
Fra : dova
Vist : 1886 gange
100 point
Dato : 21-03-08 09:29

Hej

Efter at ha' set advarsler om snestorm i dag, kunne jeg tænke mig at høre lidt om hvordan vejret er i dag rundt om i landet

http://www.bt.dk/article/20080320/nyheder/803200330/

Advarsler om snestorm synes jeg ikke rigtigt passer med, at det lige nu er højt solskin og 7 graders varme her i det midtjyske

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 09:33

Det har sjaskregnet hele morgenen i Kbh. Nu er der pause, men det ser koldt ud

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 21-03-08 09:35

De påstår da, at vejene bliver glatte.....trods-salt

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-03-08 09:38

vejrkort fra igår
http://vejret.tv2.dk/nyt/article.php/id-10888481.html?cbox2
her i midt i Himmerlad er det overskyet,
vi regner med at køre på besøg hos datteren nord for Ålborg til eftermiddags kaffe
konen er lidt nervøs for alle de frygtelige forudsigelser

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-03-08 09:57

DR 1 tekst TV side 116
intet snekaos allegevel

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 21-03-08 10:00

He he....Tænkte nok det var Slud-der

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-03-08 10:03

glemte linket
http://www.dr.dk/nav/tekstttv/ side 116

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-03-08 10:06

Hej hele dk.
Falster kl. 10,10 sol og 13 grader ,i solen. 4 grader i skyggen ingen vind.
Dejligt så længe det varer.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 21-03-08 10:19

Århus: Regn ikke med skygge af sol

Ej seriøst: Overskyet uden nedbør.....endnu

Kommentar
Fra : Ingefalbe

Dato : 21-03-08 10:21

det rigtig dejligt vejer her i Nakskov, solen skinner

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 21-03-08 10:21

Hobro: høj solskin og vindstille...

Vi kunne ellers godt bruge lidt sne. Flyverdragterne ligger klar i alle tilfælde

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-08 10:40

Det hagler sner og regner i lårtykke stråler her i sydsjælland ca. Næstved.Passer dårligt til fliselægning Meeen som Dirch sang ...Oven over alting ..stråler moder . Så det venter vi på.
Ifølge vejrudsigterne herfra området er det sidste jeg har hørt at det med mulig snestorm skulle være rykket til at komme i nat eller tidlig lørdag morgen Det blir en Laaaang fredag

God påske

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 21-03-08 10:45

Jeg bruger ofte www.trafik.dk. Den kan man få mange oplysninger på.
Især webkameraerne fra hele landet. Der ses det tydeligt om det sneer
eller solen skinner.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 21-03-08 11:01
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-08 11:24

http://vejret.tv2.dk/article.php/id-10901471.html følg med hvis i vil

nordsjælland - gråt og vådt og koldere nu

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-03-08 13:24

Nordjylland:

"Det er hvidt derude!"

Har sneet hele formiddagen, sner stadig. Der ligger vel 10-15 cm sne nu.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 21-03-08 14:11

sønderjylland let regn nu

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-03-08 14:25

Hej igen.
Jeg regnede med at du ville ha løbende vejrmeldinger !!
Falster stadig sol 11 grader i solen ingen vind 4,5 grader i skyggen nu kl. 14.30.
Der har været lidt skyer og en let regnbyge , kun 10 min. Dejligt vejr igen

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 21-03-08 15:04

Æv jeg er ved ikke hvem jeg misunder mest

- Vith med sneen eller Piaskov med solskinnet.

Her regner det nu og vinden er vendt, så nu har jeg røg i stuen.

Vi kalder os nordjyder, men sneen er altså ikke kommet hertil endnu

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-08 15:18

Stadig ingen sne her....men lidt mere gråt

Temp. er dalet lidr, til 4 grader

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-03-08 15:43

Hej til alle.

Vestsjælland....

Masser af sne men det skifter mellem regn og sne men absolut ingen 'snestorm' som spået.
Det begyndte at sne i løbet af de tidlige morgentimer, ved 3-4 tiden og på det tidspunkt var der lidt frost.

Temperaturen har svinget mellem -1 og lige nu 3.8 grader.

Det er mærkeligt at man gang på gang forudsiger 'jeg-skal-komme-efter-dig-vejr' for, kort tid efter at aflyse det hele. I går sagde 'de kloge' meteorologer at folk måtte aflyse alt og blive indendørs fordi alt andet ville være uansvarligt osv. osv...
- det sker gang på gang og jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om der er nogen som har aflyst diverse påskekomsammener, på grund af disse katastrofe-vejrudsigter?

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-03-08 16:32

Sydfyn (lige uden for Faaborg) gråvejr + 6,0 grader - tørvejr lige nu, men der er kommet ca. 15 mm siden i aftes - med solglimt ind imellem.
Nu venter vi på snestormen
God påske
Bennymanden

Kommentar
Fra : Søsser

Dato : 21-03-08 16:35

Aalborg kl 16.45 - dalende sne, men temp. over nulpunktet, så den er ikke blivende - skyet og ingen sol

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-08 16:40

Ja det er blevet lidt mere stille her om det så er stilhed før stormen ???? Det er sku da også et lille land vi lever i så der skal ikke meget sidevind til før det hele ender hos en af vores naboer så det forstås at det er lidt svært at forudse det hele sååe vi må nok bærer lidt over med de der metrologer Omvendt ville der jo være et ramaskrig hvis det blev snestorm og de så ikke havde advaret os ordentligt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-08 17:23

Citat
Omvendt ville der jo være et ramaskrig hvis det blev snestorm og de så ikke havde advaret os ordentligt

Ja mon ikke....det mindede mig lige om en sjov hændelse for år tilbage:

En af mine venner drillede sin ganle far lidt , fordi faderen bare SKULLE se TV-avisen hver dag......så faldt min bekendte en dag over et gammelt videobånd, hvor der var en udgave af TV-avisen....og da så faderen kommer ind og sætter sig til rette for at se dagens nyheder....så blev videoen startet i stedet.....den gamle opdagede ingenting, før vejrudsigten......hård frost og snefygning blev der advaret mod, og vist billeder af et meget hvidt landskab....Det fik den gamle op af stolen, for det var i juli måned, og han blev så sur at han gik direkte i seng og talte ikke til sønnen i en hel uge

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 21-03-08 18:36

Det tyder osse på, at SVERIGE fik det meste...
Måske vil de SKÅNE os?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 20:28

SunoVits. De svære ord!!!!!!

Citat
sååe vi må nok bærer lidt over med de der metrologer

Gyldendals Fr.ordbog
Citat
metro-1 (gr. metron mål) vedr. mål og vægt;
vedr. versemål

metro-2 (gr. metra livmoder, af meter, gen. metros moder) livmoder-, moder-

metrologi -en (metro-1» + -logi») læren om mål og vægt

Undskyld....hvad har mål og vægt umiddelbart med vejret at gøre??? Jeg ikke går ud fra, at du mener metrologi i betydningen livmoder.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 20:29

yearhouse

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-03-08 21:44

Hej igen derinde.
Lige en rapport fra Falster.
PT er det overskyet men tørt. 4,2 grader.
Vi er lidt spændte på om vi skal op og skovle sne i morgen tidlig
Vi fik nogle kraftige regnbyger sidst på eftermiddagen men der har så og sige ikke været noget vind og det er jo dejligt i forhold til hvad de lover i morgen. Men lad os nu se det har før snydt hernede på sydhavsøerne
Fortsat god laaaaaaaaaaag fredag til jer alle.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 21:48

Citat
sydhavsøerne

Hvor romantisk.....vi plejer at kalde dem kolonierne og indbyggerne kolonister

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-03-08 21:52

Citat
vi plejer at kalde dem kolonierne og indbyggerne kolonister

Jeg er hamrende ligeglad med hvad du kalder mig. Bare du ikke kalder mig tidligt op om morgenen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 21:55

Det lover jeg, men hvad så hvis du skal op og skovle sne? Du må da ud af posen, så din kæreste kan blive liggende i varmen. Det er ikke noget for mænd

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 21:55

Nå jeg vil lave nogle vejrligspandekager LOOL

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-08 22:22

Ingen snestorm her endnu

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 21-03-08 22:25

Så vil jeg ha´Yankee-mili-bar

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-03-08 22:30

Sydfyn = næsten helt vindstille og delvis overskyet (jeg kan se månen en gang imellem) og + 3,4 grader - så her er snestormen squ heller ikke lige om hjørnet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-08 22:43

Hr lærer
Citat
Jeg ikke går ud fra, at du mener
hmmmmm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-08 22:50

Puha, så sner det her og blæser en del....og -0,6 grader...

Sneen er så småt ved at lægge sig i et fint hvidt lag på vejene, der hvor der ikke er strøet salt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-03-08 23:17

Citat
Det lover jeg, men hvad så hvis du skal op og skovle sne? Du må da ud af posen, så din kæreste kan blive liggende i varmen.

Han bliver vippet ud af kanen og får morgenkaffe når han er færdig
Han kan bare fløjte fra gaden så sættet jeg vand over, ellers bliver jeg under den varme dyne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-08 23:21

Citat
I aften og i nat får hele landet tiltagende til frisk vind til hård kuling omkring nordøst, skyet vejr og til tider nedbør efterhånden mest som sne, i de nordlige egne måske snefygning - i Jylland i nattens løb kun enkelte snebyger. Temp. ned mellem 0 og 3 graders frost. Lørdag mest skyet med sne og snebyger mange steder, især i den syd- og østlige del af landet. I Nordlige del nogen sol i løbet af dagen. Dagtemp. omkring frysepunktet og frisk vind til kuling fra nord og nordøst, som langsomt aftager. Natten til søndag mest klart vejr, og kun snebyger enkelte steder. Svag til frisk vind fra nord og temp. ned mellem 2 og 5 graders frost, lokalt i Jylland måske ned til 10 graders frost.

Der er i Nordjylland risiko for sneglatte veje. I aften og i nat efterhånden is- og sneglat i hele landet.
Kilde DMI

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 23:48

Citat
Undskyld....hvad har mål og vægt umiddelbart med vejret at gøre??? Jeg ikke går ud fra, at du mener metrologi i betydningen livmoder

Nu når du alligevel er her, kan du så ikke lige fortælle mig dette med metrologi?? Jeg forstår det ikke helt.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-03-08 00:31

Så er der ændring i vejret her i Vestsjælland...

Stormen er begyndt - men, indtil videre, uden sne...

UFF - jeg ville lige smide affaldsposen ud, og affaldsbøtten står lige udenfor bryggersdøren, så jeg regnede med at jeg lige, som sædvanlig, kunne række armen ud og åbne låget og smide posen ned med samme arm og i samme bevægelse
Det kunne jeg så NOT....pose, arm og dør blev hevet i hver sin retning og forskrækket blev jeg.
Jeg havde slet ikke bemærket stormen, da vi har siddet, hele den lille familie og været i en helt anden verden mens vi nød den laaange fire timers version af 'Danser med ulve' - uhh den er god.

Men altså - storm over Vestsjælland - men foreløbig uden sne. Vi har dog stadig sne liggende.
Temperaturen er nu 0.7 grader - men altså plus.

Nu er det sovetid. Kan I allesammen sove dejligt når det bliver Jeres tur
Natnat herfra.

Vh. Dorthe.

Det ville være sjovt hvis du lod tråden være åben Dova - der skulle jo komme en hel del ændringer i løbet af lørdag - søndag

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 04:46

Det piber i brændeovnene og rusker i flagstangen ( uden vimpel ) og med en temperatur på omkring frysepunktet. Nu går jeg i seng og så må vi se hvad lyset bringer med sig når man vågner.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 04:48

Ups... du glemte denne

Citat
Undskyld....hvad har mål og vægt umiddelbart med vejret at gøre??? Jeg ikke går ud fra, at du mener metrologi i betydningen livmoder

Nu når du alligevel er her, kan du så ikke lige fortælle mig dette med metrologi?? Jeg forstår det ikke helt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-03-08 05:26

Århus 70 meter over havet,985 hPa/mBar 2 cm sne og
-1.2°C

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 09:23

Godmorgen alle sammen.
Falster pt. små snefnug og 0,3 grader, men det blæser en halv pelikan fre nordøst. Det har ikke været frostvejr her i nat. Men det føles som minus 15 grader i vinden.
Puha jeg skal ud og se på en havefræser , som om det var tiden til det
Nå de kloge siger jo der er ikke noget galt med det danske vejr ,kun med vores påklædning så jeg skal finde mit vintertøj frem igen.
Fortsat gog lørdag til jer alle.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-03-08 09:35

Morn` Pia...og til alle

Århusvejret:

"Vind...med samme sind"

Kommentar
Fra : vith

Dato : 22-03-08 10:41

Nordjylland (Vendsyssel, 80 m over havet):

Hvide marker, temp. omkring frysepunktet, let susen i trætoppene og masser af solskin.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-08 10:41

God morgen til nogen og god formiddag til resten
Sydfyn ved Arreskov Sø: Snevejr med små fnug og god gang i blæsten - temperaturen er + 1 grad og det laveste i nat har været + ½ - der ligger 2 - 4 cm sne og det fyger ........ vi skal en tur til Faaborg nu om lidt, så der følger en trafikmelding lidt senere.
God påskelørdag til alle
Bennymanden

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 10:53

Det sner her og har gjort det hele morgenen ( har jeg fra en pålidelig kilde ) er selv lige vågnet Skal også lige have Thyborønhabitten på og så er der noget arbejde der kalder. Lytte lytte jo jo den er god nok I regn og slud ska Gruset deles ud Stampes Afrettes (apro po afrettes -kender en der også trænger ) og så går brolæggeren straks igang.

Hilsen vikingerne Med mjød i hånd- Addd det smager sku ikke godt Bytter lige med en tuborg

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-08 11:01

Sådan ser her ud i Vendsyssel lige nu:

http://peecee.dk/upload/view/105050

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 12:08

Vitsen
Dette med metrologen er åbenbart ikke noget du kan forklare mig.... så må jeg jo selv finde ud af det
**************************

Vejret Kbh.

Østenvind uden sne. +6° uden chillfaktor. http://www.tourteam.dk/chillfaktor.htm

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-03-08 12:18

Ja. Alle disse målinger.

Mit barometer er faldet

Det gik fanme i stykker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 12:20

Det må siges at være et voldsomt fald....gir det ikke torden????

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-03-08 12:27

He he

.....Og mit "personlige termometer" siger 37 grader.....

....Og det er endda i skyggen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 12:30

I skyggen...Prøv i øret eller rø....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-03-08 12:34

Gnæk gnæk

i gamle dage sagde man "-Op i Møllen"

indtil min kusine spurgte: "-Er det vandmøllen eller vindmøllen"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 12:36

Citat
Er det vandmøllen eller vindmøllen

Hende gad jeg godt møde........

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-03-08 12:41

Jamen go´tur, Klumme...Hun hedder Møller nu, efter brylluppet...

Eijjj. Nu skal vi/jeg ikke spolere en go´ tråd...Jeg er bare ved at gøre påske-hovedrent...og får nok lids spat ind i mellem.

Så nu vil jeg "holde vejret"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-08 13:26

Flot vinterbillede vith

Og I har fået en del mere sne deroppe nordpå, end her.

Her er tøvejr, det fyger alligevel en smule, men vejene er rimeligt fri for sne udover de få steder der har dannet sig små snedriver...solen skinner, men det er koldt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 13:31

Citat
Mit barometer er faldet

Vores er steget igen og vinden har lagt sig en del. Det sner ikke mere og temp. er +1,2 så det går den rigtige vej. Den smule sne der faldt er smeltet igen, så manden slap for at skovle sne. Og mor her lavede morgenkaffen!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 13:31

Yearhouse

Nå okay...hun er lige blevet gift.....Den gode Fru Møller. Hmmm som husven da, det kan da ikke skade. Men det var faktisk hendes humor der tiltrak mig - Jeg havde ikke andre planer

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 13:33

Pia.

Citat
+1,2
Hvad.....pærer.... ævler

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 13:53

Ja ja klumme og på fyn har de et dyr på 1 bogstav !! ved du hvilket ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 13:55

Ja så er der flyttet 3 ton grus mere, i snestorm som dog ikke ligger sig dvs. det smelter når det lander på moder jord....... Måler i noget ? ok så må jeg vist også lige tage en måling på med potensiometeret .....Fuldt udslag.... Lige så alting tø'er i min omkreds det må være alt det arbejde Selv mine læsebriller dugger
God påske til alle de positive mennesker der er her

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 13:57

Nej Pia LOOL

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 13:59

Det er en G

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 14:00

hø hø hø

Jeg ville ha dig til at spørge mig, hvordan man laver denne ° men øv det gjorde du ikke Så kan jeg ikke blære mig med det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 14:01

Det er heller ikke meningen du skal blære dig herinde
Men ret skal være ret , jeg ved det ikke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 14:04

LOOOL Du spør jo heller ikke. Jeg skal nok lære dig det bedre end den som skulle lære dig at lave citater. Når du har spurgt...vil jo ikke mase mig på.....ret meget

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-03-08 14:05

*LOOOOOL* Pia

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 14:08

Jeg syntes sq ikke det er sjovt !!!!!!!!
Og nu har jeg støvet tastaturet igennem og troede lige jeg kunne hoverer , men nej

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 14:09

hæhæhæhæ

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 14:09

Hva så....spør du????

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-03-08 14:10

Støvet tastatur?....er det kun G´et der virkede?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 14:12

Citat
Hva så....spør du????

F... nej jeg er stædig. Jeg håber der er en der forbarmer sig over mig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 14:14

Det gør jeg da, når du spør. (Englesmiley) Jeg er jop ikke typen der bare pådutter folk viden som de ikke har bedt om.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-08 14:15

Tilbage fra indkøbstur til Faaborg - det var godt nok heldigt butikkerne har åbent i dag ..... når man ser på hvor mange mennesker der var i byen og hvad de slæber hjem allesammen - det gjorde de jo også i onsdags, så de har været sultne i påsken, eller også tror de at snestormen nu kulminerer i week-enden så der ikke bliver mulighed for at komme udenfor en dør
Det blæser en halv pelikan og der ligger et par cm sne på markerne, ikke inde i byen og heller ikke på vejene, men til gengæld var hele havneområdet oversvømmet i Faaborg - ved lystbådehavnen skal man vide hvor kanten er, ellers kan man hurtigt få sig en slem overraskelse, det hele går ud i et ......... det er + 2½ grad her nu, men føles som - 10

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-08 14:18

° sådan piaskov

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 14:21

Citat
° sådan piaskov

TAK FOR HJÆLPEN

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-08 14:21

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-08 14:24

btw - bærbare uden nummerisk tastatur kan som regel ikke lave °

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-08 14:24

Pia ....... ....... du kopierede hele linien - hvorfor nøjes du ikke med at kopiere den lille fidus der ? ° °

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-08 14:25

nænænænænæ det er snyd

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-08 14:27

° ° ° ° ° ° ° ° ha ha miritdk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 14:27

hehehe .... nåå spør man, eller hwa??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 14:28

Hvor er i DUMME alle sammen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-08 14:28

jeg spørger ikke klumme - jeg ved

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-03-08 14:37

Jeg kan konkludere, at det ikke kun er mig, der er angrebet af en omsiggribende overtræthed

Skal vi ikke lege gemmeleg?????

Nahhh...Der er nok ingen der gidder lede efter os?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 14:40

Det kan vi godt. For nu havde det dumme ° gemt sig længe nok.
Men DER VAR DET JO.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-08 14:41

HVEM sladrede

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 14:45

Hvem sladrede Jeg flår hans et eller andet af

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 14:48

Citat
HVEM sladrede

Det gjorde påskeharen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-08 14:51

lægger sådan en hare æg `?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 14:54

Ja men det er mini æg° ° sådan nogle.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 14:56

Nu begynder det at sne igen her på Falster stille og roligt og ikke nok med det så er fjernvarmen også i udu
Så her er s.... koldt. Kun 17° i stuen. ØV

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-08 14:58

pia - det sner vel ikke indenfor

<--------------- kaffetid

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-03-08 15:58

Højt solskin ved Odder- Horsensområdet. Men blæsende og koldt. Fint vejr at tørre tøj i forøvrigt

Sneen smelter,men det er vist kun fordi solen efterhånden får lidt magt.
Her til morgen lå der omkring 5 cm sne.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-08 17:11

Hej igen - her kan i se en bådebro i inderhavnen i Faaborg i eftermiddags
http://peecee.dk/upload/view/105115
jeg sender lige et fra lystbådehavnen om lidt
Bennymanden

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-08 17:19

Ja - her er så lystbådehavnen - det er jo helt rart at vide hvor kanten er
http://peecee.dk/upload/view/105117
- iøvrigt sner det ganske let og er o° lige nu ................... men UHA vinden er kold ..........

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 17:22

Hej Bennymanden.
Det er helt mærkeligt at se Fåborg havn på den måde. Der har vi ligget mange gange gennem årene når vi har sejlet.
Jeg kan se der ovenikøbet er turister i havnen, der er flag agter på båden

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-08 17:30

OK Pia - ja det er også sjældent at se - det nå jo være den vind vi har haft i nat og i dag der netop har sendt så meget vand ind i fjorden - jo der er en del tourister allerede, det er jo påske og der er altid en masse tyskere på sydfyn - det der er godt en dansker jo, men alligevel -
i kan da også lige få et snedækket landskab ved hovedvej A8 lige nord for Faaborg fra for et par timer siden ......
http://peecee.dk/upload/view/105119
Fortsat god dag til alle -
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-08 17:34

I lige måde.
Ummm jeg skal ha NYE kartofler i aften.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-03-08 17:49

Vestsjælland...

Sneen ligger så fint alle vegne men det sner ikke længere.
Stormen blev kortvarig og nu er der kun ganske lidt vind.

Vi har været ude at køre en hyggetur i vort område, vi er stadig helt vilde med at her er så utrolig flot, selv efter at have boet her i snart 22 år men hva' vi er begge gamle Nørrebro'ere, så der er vel ikke så meget at sige til at vi er betagede af et smukt landskab

Temperaturen har passeret frysepunktet og er nedadgående. Lige nu står den på -0.6° (indrømmet....grad-dimsen er kopieret ).

Nu får vi se om meteorologerne får ret denne gang med deres spådom omkring de 10 minusgrader i nat - UFF det lyder godt nok lidt småkøligt - men hva' vi har jo lov at blive under dynerne

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 18:01

Citat
Ummm jeg skal ha NYE kartofler i aften

Det skal vel alle de som skal have kartofler i aften. Hvem spiser dog gamle

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 18:22

ups
Citat
Jeg er jop ikke typen der bare pådutter folk viden som de ikke har bedt om.
og atter ups

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 18:30

Forstår godt du er misundelig. Det stunt har du jo ingen mulighed for at gøre efter. Til gengæld kan du pådutte dem en hel masse vrøvl, ævl og andre ligegyldigheder, for ikke et glemme alle disse vildledende og fejlagtige svarforsøg, og jeg skal sandelig love for, at det gør du osse.

Øhhh hvordan var det nu det var....jeg fik aldrig at vide hvad en metrolog er??? Eller gjorde jeg??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 18:36

Tak forresten....Jeg var meget glad for at få at vide, at du har masser af grus at flytte rundt med Det er helt almindeligt, at en nulbon plaprer op om dette

Vi andre flytter rundt på et helt andet stof, som du nok ikke engang kan stave til, og vi fortæller det ikke i tide og utide på Kandu

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 18:46

Dovenskab og arbejdssky Jo det kan jeg skam godt stave til og mener ikke alle folk tal for dig selv det er ihvertilfælde dig jeg snakker om Ja dig der ,med det hvide hoved

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 18:59

Citat
mener ikke alle folk
Jooo jeg mener stort set alle, da vi taler om at have noget at rykke rundt med. Og lige dette, der må du altså nøjes med at rykke rundt med dit grus.

Jeg gentager: "VI ANDRE HAR ANDET AT RYKKE RUNDT MED"

Og kom så med din metrolog. Nu vil VI vide det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 19:01

Kan du ikke bare flytte rundt med din hjerne en gang til, så Dova kan få lidt ro i hendes tråd. Du er sgu da utålelig stupid at høre på Dum som et bræt (hvis du ved hvad det er)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-03-08 21:16

'allo 'allo I to, så stop dog alt det TIS!

Det er endelig PÅSKE! Lad nu påskefreden falde over Jer og hold lidt våbenhvile og lad især være med at ødelægge denne her tråd, den er altså ret interessant og også rimelig seriøs.

Derfor - kære I to kamphaner...please stop!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 22:05

Jamen vejret er rigtigt koldt her Og klummerrøv har overtaget dovas tråd som en anden overdommernar såe Jae man ska jo syntes det er synd for hans slags har jeg hørt selv om det er lidt svært Men skal gerne lade være med at svar på provokatørens indholdsløse crap Og holde mig til Vejret Så må vi jo håbe klokkehat også har fattet det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 22:50

Ja lad os blive ved emnet. Hvad er en metrolog?? Jeg vil gerne lære noget om vejret

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-08 23:07

Sydfyn lige nu - frostvejr - 3,8° - stjerneklart, men stadig en frisk vind - det er isnende koldt derude ................. en god kop kaffe med en sjat Tullamore Dew og en god film på Kabel 1 - (det er tysk TV) - så ellers godt tilbage i lænestolen og benene op ....................... så kan det blæse og fryse som det vil for min skyld

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 23:49

Det lyder fornuftigt Benny, og det der Tullamore tar osse lige den skarpe smag af kaffen

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-03-08 00:02

Apropos PÅSKE

I Sverige: Har de ikke lavet PALMEsøndag om til SKUDdag?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-08 00:04

Jeg ved heller ikke hvordan man laver den der lille ° ° °

FORTÆL........På en letforståelig måde, og under hensyntagen til, at adskillige af bogstaver og tegn er slidt af mit tastatur, det billige skidt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-08 06:30

stakkels dova har du virkelig ikke fundet løsningen på det lille ° ?

du skal bare bruge alt og nogle tal på det nummeriske tastatur

godmorgen herfra hvor solen har fået så meget fat at fuglene har sunget en rum tid

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-03-08 12:56

Citat
Det er endelig PÅSKE! Lad nu påskefreden falde over Jer og hold lidt våbenhvile

Nemlig !!!
Men jeg kan fortælle dig Klumme at de nye kartofler smager noget bedre end det gamle l.. fra sidste år.
Bortset fra det er vejret godt her sydpå. 15 °i solen men det har været nede på -3,6 °i nat. Det er det koldeste vi endnu har haft i år hernede.
Skal ha lidt gæster i aften til lidt fyldt mørbrad og godt tilbehør. En god flaske vin er jo heller ikke at foragte. Så jeg glæder mig

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-03-08 13:03

Jeg har endnu ikke fastlagt menuen

Måske Øllebrød og Wienerbrød....altså UDEN brød

ELLER pølsevognen: En kradser uden brød?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-03-08 13:03

Så så Pia - der er jo andet her i livet end mad
Hernede på Sydfyn er det også fint, fint solskin - men jeg måler den "rigtige" temperatur, ikke i solen - den er lige nu 5,0° og i nat har det været nede på -6,2° - det er så også det koldeste jeg har målt i år - ja, i denne vinter i det hele taget.
Ja Ja - det med rødvinen lyder ellers dejligt - god fornøjelse og velbekomme
god dag til alle
Bennymanden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-03-08 13:11

Hej bennymanden.
Ja jeg vil gi dig ret. Det var bare for at prale lidt
I skyggen har vi kun 3.5° og min mand har lavet et engelsk hus termometeret hænger i, så den skulle være god nok

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-03-08 13:19

- ja, jeg har faktisk tænk på også at lave sådan et - man har jo set et rigtig fint et af slagsen i vejrudsigten i TV - der er noget med det skal være hvidt og have en vis procent tremmer med luftgennemstrømning og så skal termometeret sidde i 2 meters højde - tja det kunne jo være et fint lille week-end projekt - det bliver nu ikke her i påsken .......
men så kan man jo lige så godt lave det med fugtighedsmåler og barometer også ...og en elektronisk regnmåler..... og en lille vindmåler på toppen
..... så kan man snart konkurrere med ham Peter Tanev

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-03-08 14:04

Citat
så kan man snart konkurrere med ham Peter Tanev

Min mand sagde det samme i går aftes da han havde set de lovede snestorm i morgen
Så kan han bare komme an ham Peter

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-08 15:07

Pia

Ja ja okay, så smager de bedre end de gamle nye, men der er ikke nogen, som kommer på højde med de danske. Dem du får i øjeblikket må være fra Ægypten, måske Israel; Det er vist for tidligt med dem fra Mallorca. De ægyptiske er lysere og mere vandige end f.eks. en nyopgravet dansk aspargeskartoffel.

Der er nemlig så meget guf, at jeg kan spise dem som selvstændig ret...behøver ingenting til....ok lidt salt og koldt smør (savlesmiley)

Vejret her er gråt, koldt og tørt...Baj Baj snestorm!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-08 17:35

Citat
stakkels dova har du virkelig ikke fundet løsningen på det lille °

Joda....det har jeg nemlig lært af Klumme

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-03-08 21:37

Godaften til jer alle.
Nu har jeg smidt gæsterne ud og drikker en kop kaffe .
Det er bare stjerneklart, meger smukt, ingen vind og + 0.5° .
Det kunne tyde på endnu en kold nat når det er så klart , men lad os nu se i morgen. Har ikke fået set vejrudsigten pga. gæster.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 22:49

Citat
Hvad har kaffe med vejret at gøre???
Hej pia det er også ved at blive koldt her Der kommer nok is på søerne igen I nat som igår nat Hvis det bliver sådan ved ender det jo med jeg kan inviterer på en skøjtetur

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-08 22:57
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 23:01

Du er sku da klam klumme Jeg tænker slet ikke på dig og alt dit bræk prøv at læse pias svar om kaffe Selvglade nød

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-03-08 23:09

Hej suno.
Vi har haft gæster til fyldt mørbrad med tilbehør. Det var søster og svoger med børn. De havde været nede og se til min mor og kom forbi til aftensmad. De er "heldigvis" kørt kl. 21 og så tog jeg en kop kaffe med herind. Trænger til at slappe af ovenpå et par hårde dage med flytning og meget andet
Ja det er ved at blive koldt men det er en utrolig smuk himmel i aften

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 23:23

Ja har også lige været ude og lufte rovdyrene og set den frostklare himmel med stjerneuniverset der jo kan ses når ikke byens lys generer.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-03-08 23:55

Godaften - her på Sydfyn er der i øjeblikket 0° C og snevejr så ingen stjernehimmel her i øjeblikket - meget lidt vind så sneen daler ned ligesom den burde have gjort til jul
Temperaturen har været hurtigt faldende den sidste time, så det bliver sikkert koldt i nat igen.
Nu er det blevet tid til "midnatskaffe" - det er sådan noget sort noget med en sjat Tullamore Dew oveni ....
fortsat god aften til alle jer der stadig er friske

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-03-08 00:12

Uhmmm det lyder godtnok lækkert Benny må lige se jo der er vist til et par Irish coffe såe skåler med dig og konen her Ups glemte helt Pia hvis hun stadig er på ?? Skåål

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-08 00:16

[CITAT]Nu er det blevet tid til "midnatskaffe" - det er sådan noget sort noget med en sjat Tullamore Dew [/CITAT
Det lyder godt hvorfor har jeg ikke tænkt på det
Nu har jeg puklet hele ugen og det var da lige hvad jeg kunne trænge til. Kommer en smut forbi

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-03-08 00:20

SKÅÅÅÅÅL med jer - jamen Pia du kan da bare kikke forbi - du er jo lige derovre på Falster eller hvordan er det ? - har du et lille skib liggende i nærheden, så er det såmænd da ikke så langt - du så jo i går hvor højt det stod i Faaborg, så det er squ lige før du kan sejle helt herop

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-08 00:27

Ja så kan jeg lægge til i haven

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-03-08 00:29

3. pæl hernede på rækværket ....... så er der fliser helt op til døren .....
du er velkommen

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-03-08 00:34

Jeg siger ligesom min gamle ven Michael ovre på Egeskov : " og du skal være så rigtig hjertelig velkommen" ....... har du ikke hørt ham i reklamen på tv ?

Egeskov er jo kun lige 5 - 6 km herfra ......

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-08 00:37

Ja . Og der er ganske dejligt på Fyn
Kommer oprindeligt derfra og har stadig en masse familie der ovre
Vi starter som regel med at sejle direkte over til Jette som er havnefogde i Lundeborg. Der har jeg også familie i nærheden. Vi får jo som regel vores livretter når vi kommer. Det er GRATIS mad.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-03-08 00:42

Jamen så skål da Begge to Nu du kom Pia

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-08 00:45

Jammen 10000 tak og selv skål. PT drikker jeg dansk vand de siger det er godt for helbredet

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-03-08 00:47

Skål - skål -------- begge to - eller hvor mange der nu er, med dem der lurer også

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-08 00:50

Citat
med dem der lurer også

Ja så er der nok mange

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-03-08 00:51

Citat
Ja . Og der er ganske dejligt på Fyn

helt sikkert Pia - det er jo Danmarks have, som du jo sikkert ved når du kommer herfra ........
Jeg har rejst en del rundt i Europa som montør, og jeg har mødt mange dejlige steder, men her på Sydfyn er der alligevel noget som ikke findes andre steder på denne jord - sådan er det !
Ude godt - men hjemme bedst .......

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-03-08 00:56

Nu er det holdt op med at sne og temperaturen er steget ½° - så måske bliver det ikke så koldt alligevel - men der ligger da også lige omkring 2 cm nysne herude nu - dejligt rent og hvidt landskab - og min have er præcis lige så fin som naboens ....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 07:13

SNE efter strålende sol med frost æuw - minus 8° lige nu - fejemaskinerne igang fra tidligt i morges (støjsendere hmpff)

Bidende koldt koldt ved 4 tiden men kunne ikke se hvor koldt det var

godmorgen med jer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-08 13:15

Godmorgen/goddag til jer alle !!
Miritdk. Nu har jeg brugt den halve nat på din tråd , og jeg kan se på dit startindlæg at det har du også selv
Jeg har kontaktet en datamatiker for at se om jeg kunne hjælpe dig men har ikke hørt noget endnu
Bortset fra det er det lidt overskyet her på Falster og det har sneet en anelse i formiddag , men ikke mere end det er tøet igen når det ramte jorden. Det har ikke været frostvejr i nat her og pt. er det da også + 3,8° . Det lufter lidt i dag fra sv men det er da til at holde ud at være uden for.
Fortsat god påske til jer alle , der er jo ikke meget tilbage af den , så nyd nu resten

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-03-08 13:26

Her er høj solskin og vist nok 1 eller 2 + grader. Sneen som kom igår i et rasende snekaos er næsten væk igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 13:27

godmorgen kl 13:15 ? - jaja bedre sent end aldrig

Pyyyh piaskov - troede virkelig den tråd var færdig - men jeg har mine tvivl så enten gider jeg ikke mere eller også vil jeg ski se det gjort så vi andre også kan se det (med det forbehold at de har installeret et eller andet så det virker altså)

sneen vælter ned her - ser nu flot ud

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 13:28

NÅ !!! mango - det var dig der blokerede så jeg ikke kunne sende

Åhhhhh altså har lige set en bitte lille chihuahua kæmpe med sneen - stakkels lille dyr

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-03-08 13:38

Hej i tråden.

Vestsjælland....

Det vælter ned med rigtig ægte julesne - I ved..de flotte store fnug

Jeg synes sne er meget flot men for pokker....det er SÅ besværligt og i morgen er det arbejdsdag igen og mine to drenge (far og søn) skal igen køre 100 km. til og fra arbejde, det er ikke noget jeg bryder mig om - i sådan et vejr men de to tager det nu meget roligt.

Temperaturen ligger lige nu på 1.9 plusgrader.

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-03-08 13:41

undskyld mirit...hvad gjorde jeg?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-03-08 13:43

Nej Dorthe jeg hader også at skulle sende nogen afsted i sådan et vejr.
I aftes måte jeg sende min søn og svigerdatter afsted i en fart, da det begyndte at sne helt vildt.
Gudskelov kom de hjem i god behold..men tro mig, jeg sad på stilke indtil jeg hørte de var ok...øv, man bliver altså lidt af en høne med alderen
Troede aldrig det skulle overgå mig *fnis*

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-03-08 16:54

Sne og deraf følgende vejrlig her i Sydsjælland og ungerne er på påskeægsjagt ude i haven Venter på de kommer ind så ka det være der falder lidt af uhmmm ups det feder jo

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-08 17:05

Citat
ups det feder jo

Det er jo det ,det gør suno .
Jeg har slet ikke fået påskeæg i år
Men jeg har fået en masse tudekiks
Nå jeg må få den tråd lukket. De feder nemlig også.
Falster er det lige holdt op med at sne , det der er faldet smeltede lige så hurtigt igen. Så vi slipper stadig for at skovle sne
Det har vi ikke prøvet endnu mens vi har boet herinde, at skovle sne altså.
Manden er sendt i køkkenet og jeg vil ta et glas rosevin , mens duften af mad breder sig i resten af huset

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-03-08 17:31

Vestsjælland....

Ikke mere snevejr...lige nu

Højt flot solskin og plus 3.3 grader.
Det skifter sguda helt sindssygt det vejr

Nu skal der findes påskerester frem, maverne skal mættes.

/Dorthe

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-03-08 17:42

Sydfyn - lidt snebyger blandet med solskin i dag - lige nu næsten overskyet, let vind og +2,3° - her er der hverken sne at skovle elle feje, vejene er helt farbare, der ligger et tyndt hvidt lag på markerne ...... så det var den "snestorm"
Nu vil jeg også dække bord og tage frem alt hvad køleskabet byder på - incl. rester .........
Det var så den påske - TAK til Dova for en hyggelig tråd - og god aften til alle - i morgen kalder jo så hverdagen igen
.......... men sådan skal det vel være ..........
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 18:10

jamen bennymanden dog - uden hverdag ingen feriedag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-08 19:39

Her hvor jeg bor, har der ikke været snestorm, men det har været koldt nogle dage.

Det faldt lidt sne for 1 time siden, men det er væk nu.

Men jeg kan se, det har sneet meget på kandu mange "nye" brugere. Men nu er påsken ved at være ovre, så kan det være at kanduvejret også vil tå lidt op.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-08 19:40

tå = tø lidt op

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-03-08 22:01

Citat
Ups Ans
ja her for lidt siden begyndte det at Hagle helt vildt men håber snart det er nok for i år så man kan komme igang med arbejdet. Vi har stadig 200 kvadrat meter sten at lægge

God arbejdslyst til andre også Mvh SunoFisken Som har nok i en profil

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-08 23:12

God aften.
Så er påskevejret snart overstået.
Jeg tror der er en del børn der har nydt det med det sne det har været rundt om i landet
På Falster er det overskyet men varmegrader og intet sne , alt er smeltet , men det fik jo heller ikke lov at ligge. Solen skinnede igen i eftermiddags efter vi havde fået en ordentlig snebyge. Der var hvidt overalt , smukt var det men ak, det var væk efter 15 min. Så det var en kort fornøjelse
Nu må i alle ha en god arbejdslyst i den kommende uge , den er jo ikke så lang

Godkendelse af svar
Fra : dova

Dato : 25-03-08 23:15

Så er påsken slut for denne gang.....men vintervejret fortsætter tilsyneladende lidt endnu.

Mange tak for de mange vejrmeldinger...

Og til Klumme for at lære mig : ° ° ° °

Pointene går til vith for det smukke vinterbillede

Tak for svaret vith.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-03-08 00:24

Takker for pointene.

° ° ° ° ° ° °

ja, jeg fik da også lært noget