/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
identificere trådløs netværk
Fra : Clausvell
Vist : 1625 gange
66 point
Dato : 21-03-08 08:54

Hej

nu må i ikke falde ned af stolen
men jeg har lige brug for at vide hvordan jeg identificere mit trådløse netværk i vista
til en go gang point

tak

c

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-03-08 11:08

Sæt SSID på din router.
Lav kryptering / sikkerhed via vejledningen.
Lad Windows finde dit netværk, så er du fårdig
Der er mere end 100 besvarelser her inde på opsætning af SSID og sikkerhed.
mvh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-03-08 11:11

For fremtidige spørgsmål.
Gør dig lidt umage med at stille det, ved at give mange oplysninger.
Hvad type og havn har dine komponenter mm.
Hvad har du selv prøvet etc.
Det spare dem der svare for mange overflødige tanker og forkerte svar.
vh
ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-08 11:17

Navnet skal være åbent (SSID) på din router
start > netværk > netværks og delingscenter > opret forbindelse til et netværk.

Ps. Hop ikke på de åbne netværk............måske en hacker.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 66 point
Dato : 21-03-08 11:32

Du ved formodenlig hvad dit netværk hedder ? Så er det bare at højre klikke på netværks ikonen nede ved uret og klik på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, og så logge på eventuel skal du skrive en nøgle (adgangskode)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-03-08 15:26

Nede ved siden af uret kommer der jo et ikon frem om trådløse netværk Klik på den og hvis du ikke er klar over hvad dit netværk hedder, kan du jo bare slukke for det og på den måde se hvilket et der forsvinder. For der er sikker flere forskellige du kan se som du ikke har noget at gøre inde på.

Og ganske rigtigt, husk at kryptere og sikre dit netværk efterfølgende, ellers får du pludselig "gæster" på dit netværk.

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 21-03-08 17:16

ok jamen alle nødvendige sikkerhedmæssige forbehold var bragt i orden, men da jeg i mellemtiden har haft lukket ned fra pc´en, og nu har startet den op kunne jeg se at windows selv identificerede mit trådløse netværk.

tusind tak ellers for jeres hjælp

mvh

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 21-03-08 17:17

Tak for svaret o.v.n..