/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Maling af Stålbåd
Fra : nøvs
Vist : 1984 gange
60 point
Dato : 20-03-08 22:58

Hej
Er der nogen der har efaring med at male en stålbåd, med 2 komp. Maling når den har været malet med 1 komp. uden den bliver sandblæst da, den blev det for 3 år siden

Mvh
Nøvs

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-03-08 23:43

Har ingen erfaring, men kunnne da forestille mig at det var nok at rive den gamle maling op med en gang slibning. Men inden du går i gang, og ikke du får noget helt konkret at vide her, ville jeg nok rådspørge mig ved en autolakerer, da de må have været udsat for det,og prøvet det nogle gange.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 23:57

Jeg har på fornemmelsen at du skal have den gamle maling rimeligt meget af først .Kun 3 år sir du det er da meget på en båd alt efter hvor megtet den har været i vandet Det er jo også et spørgsmål om 2 komponent maling hæfter så godt på den gamle et komponent Det skal vel have en grunder eller primer først

Mvh og God Arbejdslyst SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-08 00:00
Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-03-08 17:25

Det afhænger af hvad slags maling den gamle er og hvad slags den nye tokomponent skal være.

når du har gjort dig det klart er det sikreste at ringe til malingsfabrikantens tekniske service og såørge. Tilfældige kanduer eller håndværkere får du nemt forkerte svar fra fordi deres erfaringer næppe gælder for dit tilfælde. Bilmalerens produkter er af en helt anden art.

Kommentar
Fra : nøvs

Dato : 24-03-08 08:47

Tak for de gode svar jeg tager et forsøg hvor det ikke ses så meget
kan så få vished på om det koger op

mvh
nøvs

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-03-08 17:16

Det er ikke bare et spørgsmål om opkogning.

Selv om eny maling ovenpå ikke koger op me det samme , kan den godt skalle af om 3 måneder fordi binderne i de to produkter ikke vil sammen .

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-03-08 22:04

Nu er det jko et ret sjældent fænomen at det sådan koger op men et forsøg er ikke at foragte